Spadki w amerykańskim outdoorze

Niezbyt optymistyczne informacje nadchodzą z amerykańskiego rynku – sklepy outdoorowe nadal notują spadki sprzedaży.

Jak podaje raport Outdoor Industry Association (OIA) w maju sprzedaż we wszystkich kanałach (sklepy sieciowe, internet i sklepy specjalistyczne) obniżyła się w stosunku do ubiegłego roku o 7%, z 448 do 418 mln dolarów. Sprzedaż za pierwsze 5 miesiecy 2009 roku wyniosła 1,8 miliarda dolarów i jest mniejsza od ubiegłorocznej o 5%.

Sklepy specjalistyczne

Sklepy specjalistyczne odnotowały 8% spadki liczby zakupów oraz 9% spadki przychodów ze sprzedaży. Sprzedawcy walczyli o pozbycie się zalegających produktów równocześnie konkurując ze sklepami sieciowymi oraz internetowymi. Po pięciu miesiącach 2009 roku spadek liczby zakupów wyniósł 6%, średnie ceny sprzedaży spadły o 4% a przychody ze sprzedaży o 10%. W stosunku do maja 2008 dwucyfrowe spadki zantowały segmenty sprzętowy i odzieżowy, podczas gdy sprzedaż butów oraz akcesoriów była jednocyfrowa. Wzrosty sprzedaży odnotowano m.in. w kategoriach: buty trekingowe (+9%), buty multisport (+18%) i energy food (+19%).

Sklepy sieciowe

Liczba zakupów w sklepach sieciowych spadła w maju o 11%, a przychody o 10%. Produkty przeznaczone do campingu, także samochodowego, radziły sobie całkiem nieźle w przeciwieństwie do innego sprzętu oraz akcesorii. Sprzedaż namiotów rekreacyjnych wzrosła o 6%, a prostokątnych syntetycznych śpiworów o 4%. Sprzedano o 4% więcej średnich plecaków, notując 10% wzrosty przychodów w tej kategorii. Także sprzedaż butów trekingowych wzrosła o 7%, przekładając się na 10% wzrost przychodów.

Sklepy internetowe

Sklepy internetowe odnotowały 6% spadek liczby zakupów a ich całkowity przychód wyniósł 95 mln dolarów. Pomimo spadków internetowi handlowcy poradzili sobie bardzo dobrze – ich przychody wzrosły aż o 5%! Taki wynik zawdzięczają  12% wzrostowi cen w swoich sklepach. Od początku roku sprzedaż w internecie podlega ogromnym wahaniom. W styczniu wzrosla o 35% dzięki ogromnym wyprzedażom, następnie spadła o 9% w lutym, w marcu poszła w górę o 14%, by znowu spaść o 17% w kwietniu. Ważnym symptomem jest ogromny wzrost cen jednostkowych na sprzęt, akcesoria oraz obuwie. Wydaje się, że internetowi handlowcy zdołali pozbyć się już nadwyżki towarów a także redukują liczbę towarów z małą marżą.

Źródło: Outdoor Industry Association

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0