Także lipiec słaby w Ameryce

Kryzys ciągle ma się dobrze za Oceanem – amerykańska branża outdoor po raz kolejny odnotowuje spadki sprzedaży.

Raport Outdoor Industry Association (OIA) pokazuje, że kolejny miesiąc z rzędu amerykańska branża kurczy się. W lipcu sprzedaż zmniejszyła się z ubiegłorocznych 371 mln $ do 358 mln $ – oznacza to 4% spadek w stosunku do ubiegłego roku.

Tylko niektóre kategorie produktów odnotowały wzrosty, głównie odzież zewnętrzna i buty turystyczne. Utrzymał sie również pozytywny trend dla produktów związanych z rekreacją outdoorową oraz campingiem. Specjaliści OIA oceniają, że sprzedaż mogłaby być lepsza, ale tegoroczny lipiec był najzimniejszy w ciągu ostatnich 10 lat. Chociaż niższe temperatury spowodowały wzrosty sprzedaży cieplejszej odzieży.

Specjalistyczne sklepy outdoorowe

Sklepy specjalistyczne odnotowały 5% spadki sprzedaży w stosunku do lipca 2008. Rosła sprzedaż produktów z kategorii campingowych i turystycznych: namioty (14%), śpiwory syntetyczne z zakresu 11-25° (3%), żywność liofilizowana (13%), buty turystyczne (13%). Niskie temperatury spowodowały 17% wzrost sprzedaży ciepłych bluz, 3% kurtek. Rosła również sprzedaż butów multisport – w lipcu ta kategoria odnotowała 31% wzrost.

Sieci

Sprzedaż w sklepach sieciowych spadła o 4%. Również tutaj rosły produkty kampingowe: namioty (10%), żywność energetyczna (42%), dżywność liofilizowana (8%), kuchenki i menażki kampingowe (7%), akcesoria kampingowe (9%).  Rosła również sprzedaż butów: turystyczne (13%), trail runningowe (14%) i multisport (11%).

Internet

Sklepy internetowe stosunkowo najlepiej radzą sobie z kryzysem. Ich sprzedaż pozostała na takim samym poziomie, jak w roku ubiegłym. Jednostkowo sprzedaż spadła o 10%, lecz sklepy zrekompensowały sobie to średnio 10% podwyżką cen towarów. I znowu najlepiej sprzedawał się camping, np.: namioty (9%), śpiwory (18%), a także ciepła odzież, np. ciepłe bluzy (11%), kurtki (16%).

Dane Outdoor Industry Association (OIA) obejmują outdoroowe i kajakowe sklepy
działające we wszystkich kanałach sprzedaży (sieciowe, internetowe,
specjalistyczne). 

Źródło: Outdoor Industry Association

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0