W Ameryce ciągle kiepsko…

Wieści zza Oceanu nie są optymistyczne – sierpień był kolejnym miesiącem spadków w amerykańskim outdoorze.

Raport Outdoor Industry Association (OIA) z sierpniowej sprzedaży w sklepach outdoroowych i kajakowych działających we wszystkich kanałach (sklepy: sieciowe, internetowe,
specjalistyczne) pokazuje 6% spadek w stosunku do roku ubiegłego. Globalna sprzedaż w sierpniu spadła z 346 mln $ (2008 rok) do 325 mln $.

Jedynie wybrane kategorie produktów odnotowały wzrosty za sprawą niesłabnącego w USA zainteresowania wakacjami pod chmurką. Dobrze sprzedawały się namioty, średnie plecaki, sprzęt wspinaczkowy, kijki trekkingowe oraz akcesoria kampingowe. Bardzo dobrze sprzedawały się buty turystyczne,  multisport oraz trail runningowe, a rewelacyjnie radziła sobie kategoria energy food, w której wzrost wyniósł 20%.

Specjalistyczne sklepy outdoorowe

Sklepy specjalistyczne odnotowały 8% spadki sprzedaży w stosunku do
sierpnia 2008. Spadki odnotowano we wszystkich głównych działach: sprzęt, akcesoria, odzież i buty. Jedynie wspomniane już wyżej kategorie produktów odnotowały wzrosty.

Sieci

Sprzedaż w sklepach sieciowych spadła o 7%. Tendencje produktowe były analogiczne, jak w sklepach specjalistycznych, jednakże sklepy te odnotowały wzrosty w kilku kategoriach odzieży: koszule, spódniczki, sukienki oraz ocieplane bluzy.

Internet

Podobnie, jak w lipcu przychody sklepów internetowych pozostały na tym samym poziomie. Właściciele niższą o 9% sprzedaż jednostkową zrekompensowali cenami wyższymi o 10%. Tendencje produktowe w sprzedaży internetowej były analogiczne jak dla pozostałych kanałów sprzedaży, jedynie kategoria butów turystycznych nie sprzedawała się tak dobrze jak w roku ubiegłym.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0