Od 2010 roku Lodowy Puchar Świata ma dwóch nowych sponsorów – marki RedFox i Zamberlan.
Rozgrywany od 2000 roku Lodowy Puchar Świata (choć pierwsze zawody we wspinaczce lodowej zorganizowano już w 1912 roku) pozyskał dwóch nowych sponsorów – zawody lodowe wspierać będą odtąd dwie uznane marki, rosyjska RedFox i włoska Zamberlan.
Umowa między UIAA (International Mountaineering and Climbing Federation) i czołowymi outdoorowymi producentami ma na celu promowanie i wzmocnienie pozycji (i tak już przecież stosunkowo mocnej) Lodowego PŚ na arenie sportów zimowych. W perspektywie ma to doprowadzić między innymi do włączenia lodowej rywalizacji do oficjalnego programu Zimowych Igrzysk Olimpijskich.
RedFox jest czołowym rosyjskim producentem odzieży i sprzętu outdoorowego. Marka sponsoruje również rosyjskich przewodników i instruktorów górskich, finansuje lub współfinansuje górskie ekspedycje etc. Zamberlan natomiast to uznany producent obuwia, obecny na rynkach aż 40 krajów. Tradycja włoskiej firmy, której produkty cenione są na całym świecie, sięga 1929 roku.
Pod logiem tych właśnie renomowanych marek rozegrano w miniony weekend pierwsze zawody z cyklu Lodowego Pucharu Świata 2010 – w konkurencji prowadzenie i na czas. Rywalizację rozpoczęto w rosyjskim mieście Kirow. W prowadzeniu bezapelacyjnie najlepsi byli, Włoszka Angelika Rainer oraz Austriak Markus Bendler. Sprinty natomiast zdominowali gospodarze. Najszybciej „pobiegli" Nadieżda Szdubina i Maxim Własow.
Kolejne zawody Lodowego PŚ 2010:
• Val Daone (Włochy), 16-17.01.2010 – prowadzenie i na czas,
• Saas Fee (Szwajcaria), 22-23.01.2010 – prowadzenie i na czas,
• Busteni (Rumunia), 4-6.02.2010 – prowadzenie i na czas.
KOMENTARZE