Wczoraj, 24 lutego rozpoczęły się XXI Międzynarodowe Targi Sportowej i Outdoorowej Kielce Sport-Zima 2010. Potrwają do soboty, 27 lutego.
Organizatorzy tradycyjnie zaprosi do Kielc czołowe marki, producentów i dystrybutorów. W czterech pawilonach swoje stoiska rozstawili przedstawiciele outdooru, odzieży sportowej i sprzętu fitness, sprzętu narciarskiego oraz snowboardu. Już przed rozpoczęciem imprezy wiadomo było, że na targach wzorem ubiegłego roku pojawi się większoś najważniejszych firm branży – w sumie zobaczymy ich blisko 200.
Wśród wystawców zabraknie między innymi Martes Sport (dystrybutora marek: Arena, Colma, Hi-Tec, Magnum, Newland) i VF Polska (dystrybutor The North Face). Regułą jest bowiem organizowanie przez niektóre firmy własnych imprez dla klientów. W Kielcach pojawią się za to marki wchodzące dopiero na nasz rynek, chociażby szwedzka Fjallraven, którego dystrybucję na Polskę prowadzić będzie HBMM.
O ile na wystawców narzekać nie możemy, o tyle pierwszego dnia średnio (a nawet słabo) dopisali odwiedzający. Nie zapominajmy jednak, że za nami dopiero inauguracyjny dzień targów, który można potraktować jako rozgrzewkę przed kolejnymi trzema odsłonami. Jak zapewniają organizatorzy wypełni je gros atrakcji biznesowych i imprez towarzyszących. Na bilanse i statystyki poczekajmy do uroczystego zamknięcia, 27 lutego (sobota).
A jak minęła targowa środa? Tradycyjnie, pod znakiem premier, najnowszych produktów i zaawansowanych technologii. Przykładem jest światowa premiera szwajcarskiego systemu synchronizacji nart „Snow Rails" – system składa się z dwóch specjalnie zaprojektowanych o wzmocnionej konstrukcji nart karvingowych, elastycznie połączonych za pomocą urządzenia sprzęgającego. Prezentację będziemy mogli oglądać jeszcze wielokrotnie podczas tegorocznych targów.
Po raz drugi w Kielcach zaprezentowała się w Kielcach Polish Outdoor Group (organizacja skupiająca najważniejszych przedstawicieli branży outdoor ), tym razem już z własnym stoiskiem. Przypomnijmy, że POG swoją oficjalną premierę miała na ubiegłorocznej, letniej edycji targów. Na edycję zimową POG przygotowała półtoragodzinne szkolenie poświęcone membranom i technologiom w Outdoorze. Ciekawy, profesjonalny wykład, poprowadzony przez Wojciecha Kłapcię z firmy Pajak spotkał się ze sporym zainteresowaniem. Powtórka wykładu 25 i 26 lutego.
Przed nami kolejne trzy dni wypełnione biznesem, pokazami mody, zmaganiami sportowymi i kolejną dawką szkoleń. Już w piątek, 26 lutego odbędzie się szkolenie dla właścicieli sklepów sportowych pod hasłem „Sklep, który zarabia". Natomiast miłośnicy freerid’u i skitouringu już od dziś bedą mieli okazję wzbogacić swoją wiedzę o sprzęcie narciarskim na stoisku magazynu "Poza Trasą".
Więcej o targach na stronie: www.targikielce.pl.
KOMENTARZE