Nowa forma prawna Targów Kielce

Postanowienie o przekształceniu w spółkę akcyjną Targów Kielce wydał Sąd Rejonowy w Kielcach. Nowa forma prawna organizatora wystaw została zarejestrowana.

Targi Kielce, logo

Istniejące od 1992 roku Targi Kielce były dotychczas spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, należącą do miasta.

Nowa forma prawna nie zmieniła struktury właścicielskiej, ale ułatwia takie możliwości – wyjaśnia Andrzej Mochoń, prezes zarządu targów KielceWłaścicielem targów nadal jest miasto Kielce.

Na krajowym rynku wystawienniczym Targi Kielce są znaczącym graczem. W ubiegłym roku jako jedyny organizator targów zwiększyły w nim swoje udziały z 22 do 27 procent, umacniając tym samym swoją pozycję jednego z dwóch liderów polskiego wystawiennictwa. Od pięciu lat firma przeżywa bardzo intensywny rozwój, klasyfikowana jest jako najbardziej dynamiczna spółka targowa. Organizuje się tutaj blisko 60 imprez, z czego kilka z europejskiej czołówki, jak Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego MSPO, Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA czy Międzynarodowe Targi Techniki Rolniczej AGROTECH.

Kilka miesięcy temu rozpoczęto rozbudowę Targów Kielce wartą 170 milionów złotych. Powstał już nowoczesny terminal z elektronicznym systemem rejestracji wystawców i zwiedzających. W lipcu ukończona zostanie budowa hali o powierzchni 6 tysięcy metrów kwadratowych i wysokości 12 metrów, co umożliwia organizowanie pod dachem prezentacji wysokiego sprzętu. Jeszcze w tym miesiącu rozpocznie się budowa kolejnej hali, która powstanie na miejscu tej uległej pożarowi jesienią ubiegłego roku.

Ta hala będzie gotowa jeszcze w wakacje przed rozpoczęciem targów obronnych – twierdzi prezes Andrzej Mochoń – Już teraz sprzedaliśmy w niej całą powierzchnię wystawcom kolejnego Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego.

Rozbudowa przyniesie w ciągu dwóch najbliższych lat także powstanie Centrum Kongresowego na 1000 miejsc, w planach jest również budowa parkingu wielopoziomowego na kilkaset samochodów. Niekwestionowany lider nowoczesności wśród organizatorów polskich targów, jak przyznaje prezes Andrzej Mochoń, wzbudza zainteresowanie wśród potencjalnych inwestorów. Na razie jednak spółka poprzestała na podjęciu współpracy z firmą doradczą, która ma określić kierunki rozwoju kapitałowego spółki.

Leszek Zajęcki
Specjalista ds. Marketingu
Targi Kielce Sp. z o.o.
Starsze artykuły

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0