21 maja w Śląskim Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie rozstrzygnięto jubileuszową, piątą edycję konkursu „Śląska Rzecz”. Wśród nagrodzonych znalazła się marka HiMountain.
Konkurs „Śląska Rzecz” jest niekomercyjnym przedsięwzięciem, którego celem jest wyłonienie i promowanie najlepszych pod względem wzornictwa produktów wdrożonych na terenie Województwa Śląskiego. Jury, złożone zarówno z osób zawodowo zajmujących się wzornictwem, jak i przedstawicieli środowiska biznesu, przyznaje dwie nagrody za pierwsze miejsca w kategoriach: „produkt” oraz „grafika”. Skład tegorocznego Jury to: prof. Michał Stefanowski (ASP w Warszawie), prof. Czesława Frejlich (redaktor naczelna kwartalnika 2+3D), prof. Jiri Pelcl (ASP w Pradze), Jerzy Skakun (projektant), Barbara Szafir (Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego), Bożena Łobzowska (Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach), Ewa Gołębiowska (dyrektor Śląskiego Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie). Projekt jest współtworzony przez Urząd Marszałkowski, ASP w Katowicach i Zamek Cieszyn.
Zwycięzcą konkursu w kategorii „produkt” zostały kurtka Latok i spodnie GIV marki HiMountain.
Produkty zaprojektował Dział Przygotowania Produktu firmy Mount (Izabela Hajzer, Sebastian Kadelski, Mateusz Grabowski), przy współpracy z czołowymi polskimi alpinistami – Maciejem Ciesielskim i Marcinem Tomaszewskim.
W uzasadnieniu werdyktu jury czytamy: Kurtka i spodnie sportowe cechują duże walory użytkowe, przede wszystkim niewielka waga i niewielka objętość. Nieepatowanie krzykliwą pseudosportową formą budzi zaufanie i wywołuje wrażenie profesjonalizmu. Zwraca uwagę dbałość o detal, jakość użytych materiałów i wykończeń. Istotną wartością jest umiejętność przenoszenia profesjonalnych doświadczeń na produkcję dla masowego klienta.
W piątej edycji konkursu firmy zgłosiły aż 64 produkty i projekty.
Pokonkursowa wystawa w Śląskim Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie potrwa do 1 sierpnia. Wystawa zostanie też pokazana w m.in. Muzeum Śląskim w Katowicach (5 sierpnia – 5 września) oraz na festiwalu Łódź Design (14-30 października).
Wojtek Kaftański
Dział Marketingu i Reklamy
Mount Sp. Z o.o.
KOMENTARZE