Wrzesień okazał się bardzo dobry dla outdoorowych sprzedawców. Badane przez nas sklepy odnotowały ponad 12% wzrosty sprzedaży.
Od kwietnia 2010 sklepy outdoorowe przeżywały trudny czas. Tak wydarzenia społeczne, koniunktura gospodarcza i pogoda nie sprzyjały handlowcom. Miejmy nadzieję, że bardzo dobre wyniki we wrześniu, wzrost o 12,8%, sygnalizują początek dobrego okresu dla outdooru.
Ta nadzieja ma jednak dość wątłe podstawy. W sierpniu i październiku badany przez GUS wskaźnik koniunktury konsumenckiej wskazuje na znaczne pogorszenie nastrojów. Wśród konsumentów nastąpiło znaczne pogorszenie ocen zmian w zaistniałej i oczekiwanej sytuacji gospodarczej kraju oraz możliwości dokonywania ważnych zakupów.
Dlatego wydaje się, że jednym z głównych czynników sprzyjających wzrostowi sprzedaży we wrześniu była pogoda. Miesiąc ten był w Polsce dość chłodny i bardzo mokry. W większości regionów kraju średnia miesięczna temperatura oscylowała na poziomie od 0 do 2 stopni poniżej normy. W większości regionów spadło o połowę więcej deszczu niż normalnie powinno. Na południowym zachodzie, południu i wschodzie kraju spadło dwukrotnie więcej deszczu niż wynosi norma wieloletnia (120-150 litrów wody na metr kwadratowy ziemi). Wypada zatem życzyć sklepom dobrej outdoorowej pogody i przede wszystkim długiej i śnieżnej zimy…
KOMENTARZE