Organizatorzy 18. edycji targów OutDoor zapowiadają rekordową liczbę wystawców oraz nowe sportowe i biznesowe atrakcje.
Wraz z rozwojem branży outdoor w ciągu ostatniej dekady, outdoor osiągnął nie tylko swoją pozycję jako biznes, lecz także jako styl życia i ruch społeczny. Przedstawiciele rynku i badacze są zgodni co do tego, że branża outdoor pozostanie silna w przyszłości i nadal będzie kontynuować apel do ludzi na całym świecie.
18. edycja targów OutDoor, które odbędą się w dniach od 14 do 17 lipca 2011 roku, daje także pozytywny sygnał, oferując doskonałe warunki dla branży, w naturalnym otoczeniu. Wystawcy, którzy przybędą w rekordowej liczbie (890 wystawców z 38 krajów, w porównaniu do 868 wystawców w 2010 roku) będą nad Jeziorem Bodeńskim prezentować najnowsze produkty, które wkroczą na rynek w przyszłym roku.
Nigdy nie przestaje mnie zdumiewać, jak bardzo branża może się zmienić w efekcie jednego OuDoor Show – mówi Mark Held, sekretarz generalny European Outdoor Group (EOG). Prawie wszystkie branżowe stowarzyszenia będą miały swoich przedstawicieli we Friedrichshafen. Jak dotąd nigdy wcześniej nie było tylu międzynarodowych wystawców na targach OutDoor.
W tym roku całkowita liczba wystawców wzrosła o 3%. Wielu z nich zaprezentuje się na większej niż dotychczas powierzchni, inne, dobrze znane firmy pojawią się nad Jeziorem Bodeńskim po raz pierwszy. Należy do nich m.in. adidas Eyewear, który zadebiutuje na stoisku własnego projektu.
Na podstawie wieloletniego doświadczenia i współpracy z zespołem targów, branża outdoor wie, że istnieje potrzeba silnego i niezależnego forum w postaci specjalistycznej wystawy, która pokazuje i zachowuje niezależność naszej branży – mówi Klaus Wellmann, dyrektor generalny Friedrichshafen. – Będziemy nadal pracować nad tym i stwarzać odpowiednie warunki dla przemysłu outdoorowego.
Informacje, dyskusje i szkolenia: OutDoor Conferences
East Conference Center będzie w całości poświęcone wydarzeniom informacyjnym na OutDoor 2011. W ramach OutDoor Conferences, od piątku do soboty, będą przemawiać eksperci z całego świata.
W skład tegorocznego panelu dyskusyjnego wchodzi m.in. wykład „Nowe drogi do nowych rynków” (piątek, godz. 8:00, Room Londyn), EOG Sustainability Working Group otworzy śniadanie tematem: „Po życiu: Co się dzieje z naszymi produktami?” (sobota, godz. 8:30, Room Berlin), a w sobotę odbędzie się dyskusja na temat „Sprytne włókna: wartość dodana dla produktów tekstylnych” (sobota, godz. 8:30, ROOM Londyn). Codziennie w East Foyer będą także zbierane fundusze dla European Outdoor Conservation Association (EOCA).
OutDoor Industry Award 2011
Nagroda OutDoor Industry Award stała się znakiem jakości w branży, oferując zarówno handlowcom, jak i konsumentom rzetelne informacje na szybko rozwijającym się rynku. Zgłoszone produkty, podzielone na osiem kategorii, zostaną ocenione przez międzynarodowe, eksperckie jury pod względem innowacyjności, jakości projektu i wykonania, materiałów, przyjazności dla środowiska, trwałości, funkcjonalności, wartości praktycznej, bezpieczeństwa i wartości marki.
Ceremonia wręczenia nagrody odbędzie się 14 lipca o godz. 17:30 w Hall A2. Po raz pierwszy wszystkie nagrodzone produkty zostaną wystawione podczas trwania całych targów w East Foyer.
Na targach zostanie także wybrana OutDoor Celebrity of the Year. Wyróżnienie osobowości roku zostanie przyznane w uznaniu za wybitne, jednostkowe osiągnięcia dla branży outdoor.
Topowe sporty i pokazy
W zachodnim Foyer uczestnicy będą mieli okazję odwiedzić camp3, gdzie zaprezentują się członkowie niemieckiego, austriackiego i szwajcarskiego Klubu Alpejskiego. Będzie również dostępna ściana do wspinania na czas i do boulderownia, a także ekscytujące konkursy i prezentacje sportowców z całej Europy.
W sobotę o godz. 18 na otwartej przestrzeni odbędzie się Gore Trail Running Course. W jego ramach będzie miał miejsce test wytrzymałości w formie biegu z przeszkodami – Europe’s Fastest Trail Runner. Odwiedzający będą mogli także skorzystać ze specjalnie zaaranżowanej przestrzeni do barefoot runningu, przygotowanej prze markę Merrell, zaś firma Slackline-Tools zademonstruje slackline i waterline.
Będzie można także wziąć udział w szkoleniu wspinaczkowym i pobawić się na 140 metrowym trawersie tyrolskim. Wystawcy z obszarów slackline i crossboccia gwarantują dużo zabawy na świeżym powietrzu we wschodniej części targowej przestrzeni.
OutDoor Fashion Show
OutDoor Fashion Show odbędzie się ponownie w hali A2. Trzy razy dziennie – o godz. 11, 14 i 16 odwiedzający będą mogli zapoznać się z najnowszymi trendami panującymi w outdoorowej odzieży. Wyjątkowy pokaz Late Night Fashion Show, który odbędzie się w sobotę o godz. 21, doskonale uzupełni OutDoor Party.
Świat namiotów
W miasteczku namiotowym (Rothaus Hall A1 i A2), trzydziestu dwóch międzynarodowych producentów zaprezentuje pełny przegląd aktualnej oferty namiotów. Na ponad 10 tys. metrów kwadratowych stanie ponad 700 modeli namiotów – wystawa będzie miała więc zarówno unikalną wielkość, jak i formę.
OutDoor Party
Impreza OutDoor Party osiągnęła już miano wydarzenia kultowego. W ubiegłym roku formuła imprezy została zmodyfikowana po to, aby podkreślić zrównoważony rozwój. W tym roku również ten temat będzie dominował. OutDoor Party odbędzie się 16 lipca.
Bilet wstępu na imprezę kosztuje 15 euro, i po raz kolejny w jego ramach będzie zawarta koszulka, jedzenie oraz cztery vouchery na napoje (alkoholowe i bezalkoholowe). Dodatkowe napoje bezalkoholowe będą dostępne za 1 euro, a alkoholowe za 2 euro.
Patronami imprezy są Polartec i European Outdoor Conservation Association (EOCA). Darmowy autobus odjedzie o 00:30, i będzie rozwoził chętnych do okolicznych miast i hoteli.
“Wszystko co dobre, chodzi trójkami” – będzie mottem na trzech scenach muzycznych, przygotowanych specjalnie na OutDoor Party. Polartec zaaranżuje trzecią scenę w atrium, gdzie królować będzie muzyka soulful funk oraz hause, spod batuty DJ Gianluca de Tiberiis, który przybędzie na imprezę prosto z Ibizy. MC Sunday będzie kolejny raz grał klasyczną muzykę rokową, prezentowaną na zachodniej scenie na świeżym powietrzu. W hali A2 znajdą się dźwięki jazzu grane przez Kai Pirinha Combo, tam też odbędzie się wieczorny pokaz mody.
Targi OutDoor 2011
Targi trwają od czwartku do niedzieli, w dniach od 14 do 17 lipca. Odwiedzający mogą wejść na teren targów od czwartku do soboty, w godz. od 9 do 18, w niedzielę od godz. 9 do 17.
Aplikacje na OutDoor będą dostępne od połowy czerwca. Zawierają wszystkie niezbędne informacje na temat targów OuDoor, wraz z listą wystawców, wydarzeń i imprez. Aplikacje będą dostępne na stronie: www.outdoor-show.com.
Źródło: Messe Friedrichshafen GmbH
KOMENTARZE