Pomimo, że tragi OutDoor Show zaczynają się dopiero jutro, dziennikarze już dziś mogli zapoznać się z nowościami i innowacjami wybranych marek.
Organizatorzy wystawy OutDoor przygotowali na dziś spacer po stoiskach wybranych marek, podczas którego jako pierwsi mieliśmy okazję zapoznać się z najnowszymi produktami i technologiami, które zostaną wprowadzone na rynek w przyszłym roku.
Wycieczka zaczęła się od marki Columbia, gdzie zaprezentowano nam działanie dwóch nowych technologii tej marki – Omni-Freeze Ice oraz Omni-Dry EVAP. Ambicją marki Columbia jest stworzenie materiałów, które będą reagowały adekwatnie do tego jak zachowuje się ciało użytkownika. Pewnym krokiem naprzód są z pewnością wyżej wymienione technologie. Omni-Freeze Ice zaczyna chłodzić w momencie gdy materiał, z którego zrobiona jest np. nasza koszulka zaczyna być wilgotny od potu, czyli właśnie wtedy, gdy jest nam gorąco. Omni-Dry EVAP jest natomiast technologią stosowaną w membranach, dzięki której wilgoć jest jeszcze szybciej odprowadzana na zewnątrz materiału.
Drugim punktem programu była wizyta na stoisku koreańskiego producenta obuwia – Treksta, który zaprezentował buty z nową technologią podeszw Hypergryp. Innowacja marki polega na tym, że podeszwy zachowują doskonałą przyczepność na powierzchni pokrytej lodem (Icelock) lub olejem (Oillock).
Kolejną firmą, która nas ugościła była norweska marka Norrona. Tu mieliśmy okazję przyjrzeć się nowej kolekcji marki. Norrona w przyszłym sezonie postawi na śmiałe kolory, prostotę kroju i lekkość materiałów.
Po tej uczcie dla oka udaliśmy się do Black Diamonda. Marka pochwaliła nam się swoimi wielokrotnie nagradzanymi, kompaktowymi kijkami Ultra Distance Z-Pole, a następnie zaprezentowano zupełną nowość – Magnetron Rocklock, czyli karabinki z blokadą na magnes. Jak zapewnia producent rozwiązanie to jest dużo bezpieczniejsze niż standardowo zamkane karabinki. Na testy jeszcze przyjdzie czas.
Na koniec zapoznaliśmy się z nowościami w kolekcji niemieckiej firmy Yeti, która w zeszłym roku została doszczętnie zalana przez powódź. Z katastrofy tej marka wyszła ostatecznie obronną ręką, prezentując na targach nową kolekcję puchowej odzieży i śpiworów, włącznie z kolekcją dla dzieci.
Choć to jeszcze nawet nie początek targów OutDoor już można mieć pewność, że przyszły rok będzie przełomowy pod względem technologii i innowacji.
KOMENTARZE
Yeti . Yeti niemiecką firmą?! Przecie to rodzima nasza polska firma!
2x yeti. jest i polska i ta co jest na targach
http://www.yetiworld.com
i http://tiny.pl/hfb6b
Swoją drogą dla niemieckiego yeti szyje inna polska firma.
Co do Pani Anety, autorki, firma Norrona poszła w odważne kolory z jakieś 3/4 sezony temu, co najmniej. To co pokazują na targach, to realizowanie już dawno obranego kursu w designe.
To w Bielsku- Białej w. To w Bielsku- Białej w zeszłym roku była jakaś katastroficzna powódź?
Czego to się człowiek nie dowiaduje…
Yeti . Yeti niemiecką firmą?! Przecie to rodzima nasza polska firma!