Paul Petzl został wyróżniony tytułem OutDoor Celebrity of the Year 2011

Francuski przedsiębiorca Paul Petzl został mianowany osobowością rynku outdoorowego, otrzymując zaszczytny tytuł Outdoor Celebrity of the Year 2011. Nagroda została przyznana podczas pierwszego dnia kończących się właśnie targów OutDoor Show we Friedrichshafen.

Paul Petzl (fot. Messe Friedrichshafen GmbH)Paul Petzl (fot. Messe Friedrichshafen GmbH)

14 lipca Messe Friedrichshafen po raz kolejny wyróżniło wybitną osobowość, która wniosła znaczący wkład do świata outdooru. W tym roku tytuł OutDoor Celebrity of the Year 2011 otrzymał Paul Petzl, prezes firmy Petzl, mieszczącej się we francuskim Crolles.

Paul Petzl urodził się 5 kwietnia 1950 roku w Saint-Ismier, u podnóża Dent du Crolles, surowej, postrzępionej turnicy wznoszącej się na wysokość 2062 m n.p.m. w paśmie Chartreuse, 20 kilometrów na północ od Grenoble.

Góra skrywa jeden z najbardziej złożonych i rozległych systemów jaskiń w Europie. Ojciec Paula, Fernand Petzl, był jednym z pierwszych ludzi którzy rozpoznali ten system jaskiń podczas II wojny światowej – system ten stał się miejscem, w którym narodziła się nowoczesna metoda eksploracji jaskiń. Fernand wkrótce potem rozpoczął prace nad rozwojem sprzętu jaskiniowego, który miał pomóc w jego eksploracyjnej działalności.

Paul Petzl podążył śladami ojca i stał się entuzjastą i ekspertem w dziedzinie eksploracji jaskiń, ale zdecydował się także połączyć swoją pasję z pracą zawodową. Paul jako pierwszy zastosował swój sprzęt do celów wspinaczki sportowej i wysokogórskiej, a później w pracy, do asekuracji podczas robót wysokościowych. Po skończeniu uniwersytetu, Paul dołączył do firmy ojca –małej wytwórni zatrudniającej w tamtym czasie tylko 7 pracowników.

Ojciec i syn dokonali przełomu opracowując w 1973 roku nowy przyrząd zaciskowy do lin i nową lampę czołową. W 1975 firma stała się korporacją i jej pierwsza siedziba została oddana do użytku. Wkrótce potem firma Petzl zaczęła przyciągać nie tylko grotołazów, lecz także wspinacze górscy i sportowi zaczęli zwracać na nią swoją uwagę.

Petzl wynalazł specjalną uprząż wspinaczkową i opracował urządzenia do jej produkcji. W 1986 Petzl został pierwszą firmą w tym segmencie rynku, która ustanowiła swoje własne laboratorium testowe.

W 2006 roku natomiast została założona Fundacja Petzl’a, która skupia się na trzech głównych obszarach działalności: bezpieczeństwa, ochrony środowiska i fundowaniu projektów badawczych. Dwa lata później został utworzony V.axess – Instytut Petzl’a – który jest wykorzystywany jako centrum badawcze i szkoleniowe.

Dzisiaj Paul Petzl przewodzi firmie odnoszącej międzynarodowe sukcesy, której sprzedaż osiąga poziom 80 milionów euro. Petzl zatrudnia obecnie 450 pracowników, a jego sieć dystrybucyjna obejmuje 51 krajów. Paul wciąż żyje wraz z rodziną u podnóża pasma Chartreuse. Jeden z jego dwóch synów jest już częścią zespołu Petzl’a.

Jako prawdziwy przedsiębiorca, Paul ma nadzieję, że wszyscy jego pracownicy, dostawcy i klienci mogą powiedzieć: byłbym szczęśliwy gdyby nasze dzieci pracowały dla Petzl’a – jest to miejsce gdzie ludzie traktowani są z szacunkiem na jaki zasługują, gdzie podzielane i realizowane są wspólne wartości oparte o dobrze wykonaną pracę i gdzie pracownicy uczą się jak trwać w rozwoju dzięki współpracy.

Paul Petzl został wybrany przez grupę wiodących międzynarodowych dziennikarzy oraz przedstawicieli branży: Klaus Haselböck (Land der Berge, Krems/Austria), Piotr Turkot (4outdoor, Kraków/Polska), Mikko Lamminpää (RETKI – The Finnish Outdoor Magazine, Lahti/Finlandia), Christian Jaeggi (Black Diamond, Reinach/Szwajcaria), Nicolas Warchalowski (Haglöfs, Avesta/Szwecja), Chris Townsend (TGO Magazine, Grantown nad rzeką Spey/Wielka Brytania), Peter Luscombe (Outdoor i Cumbria, Wielka Brytania), Therese Iknoian (SNEWS, an Active Interest Media company, Grass Valley/USA) oraz Birgit Lutz-Temsch (Süddeutsche Zeitung, Monachium/Niemcy).

Komentarze jury:

Peter Luscombe (Outdoor i Cumbria, Wielka Brytania):

Jako przystało na firmę uznaną przez środowisko międzynarodowe, produkty Petzl’a są rozpoznawane na świecie, a mimo to Paul nigdy nie zboczył z drogi fundamentalnych wartości, jego zaangażowanie w produkty i środowisko outdoorowe jest tak samo silne dziś jak było przez te wszystkie minione lata. W dzisiejszym świecie jest i pozostanie on wcieleniem autentyczności produktów.

Piotr Turkot (4outdoor, Kraków/Polska):

Sama nazwa firmy, której Paul jest współzałożycielem i prezesem, jest swojego rodzaju synonimem sprzętu górskiego najwyższej jakości. Paul Petzl wraz z jego wysokimi standardami i praktyką prowadzenia biznesu przez lata był zaangażowany w rozwój segmentu outdoorowego.

Birgit Lutz-Temsch (Süddeutsche Zeitung, Monachium/Niemcy):

Paul jest bardzo świadomy odpowiedzialności jaka spoczywa na nim jako na przedsiębiorcy – dzięki Fundacji Petzl’a dokonał on ważnego wkładu w zrównoważony proces produkcji i w bezpieczeństwo sportów górskich.

Źródło: Messe Friedrichshafen GmbH 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0