Podczas gdy finansowy świat pogrążony jest w niepokoju outdoorowe targi w Chinach i Stanach Zjednoczonych cieszyły się wzrostem, zarówno pod względem liczby wystawców, jak i odwiedzających.
Według wstępnych danych w wystawie Outdoor Retailer Summer Market (4-7 sierpnia 2011, Salt Lake City) brało udział blisko 25 tys. uczestników (w ubiegłym roku było ich 22 tys.), wśród których byli wystawcy, odwiedzający i dziennikarze. 236 firm zaprezentowało się na targach po raz pierwszy. Sprzedano 456,508 m2 powierzchni wystawienniczej, z czego 53,300 m2 zajęli nowi wystawcy w New Exibitors Pavilon.
[video: http://www.youtube.com/watch?v=38S78ThXyIw&feature=youtube_gdata] [video:http://www.youtube.com/watch?v=-Ymm4fJkJCU&feature=related] [video:http://www.youtube.com/watch?v=g8Ac9t8OU10&feature=related] [video:http://www.youtube.com/watch?v=FPT0rhEoAbQ&feature=related]Podczas gdy wiele targów ginie, my kwitniemy – przyznaje Kenji Haroutunian, dyrektor Outdoor Retailer. – Częściowo jest tak dlatego, że traktujemy nasze targi jako ekosystem, społeczność przedsiębiorców, a nie tylko jako targi sprzedawców i kupujących – dodaje.
Rekordy padły także na zakończonych pod koniec lipca targach Asia Outdoor, które odbyły się w Nanjing w Chinach. Była to już szósta edycja azjatyckiej imprezy, a w tym roku na wystawę przybyło 19,180 odwiedzających (+17.5% względem ubiegłego roku), zaprezentowało się 452 marek (+26%), a targi odwiedziło 405 przedstawicieli mediów. Wystawa odbyła się na powierzchni 42 tys. metrów kwadratowych (+31% względem ubiegłego roku).
Na Asia Outdoor rozdano również branżowe nagrody – w konkursie wzięło udział 155 firm. Ostatecznie wyłoniono 21 laureatów, wśród których znajdują się marki z całego świata. Jeśli zaś chodzi o czołówkę nagrodzonych: marka Vaude odebrała Eco Award za namiot „Green Shape”, Women Award powędrowała do marki Petzl za kask dla kobiet, zaś Gold Award zdobyła marka Vaude za plecak „Challenger” oraz marka Leki za kije „Antishock XL Carbonlite”.
Wystawa Asia Outdoor po raz pierwszy połączyła siły z branżą rowerową. Pomysł okazał się sukcesem. Na 12 tys. m2 wystawiło się 138 rowerowych marek, z czego 94 pochodziły spoza Chin. Wystawa „asia bike” była debiutem targów branży rowerowej w Chinach. Jak zadeklarowali odwiedzający pomysł się sprawdził i w przyszłym roku również zamierzają powrócić na wystawę. Podobnie dobrej myśli są wystawcy obu targów – udało im się nawiązać nowe biznesowe relacje, które z pewnością przekują się na rozwój obu branż w przyszłości.
Zarówno na Outdoor Retailer Summer Market, jak i na Asia Outdoor uczestnicy targów mieli wiele atrakcji dodatkowych. Wśród nich znalazły się m.in. pokazy mody, interaktywne „górskie wioski” i miasteczka namiotowe, ścianki wspinaczkowe oraz możliwość spróbowania swoich sił w innych sportach górskich, rowerowych i wodnych, konkursy, zawody, a przede wszystkim bogaty program konferencyjny i szkoleniowy.
[video:http://www.youtube.com/watch?v=NpCjINNM-d0&feature=related]Źródło: Messe Friedrichshafen GmbH, snewsnet.com
KOMENTARZE