HomeRynek outdoor

Jack Wolfskin publikuje wstępny raport o warunkach pracy swoich dostawców

W rok po przystąpieniu do Fair Wear Foundation (FWF), Jack Wolfskin opublikował swój pierwszy raport dotyczący warunków pracy dostawców, z którymi współpracuje. Jest to kolejny krok w kierunku wymogu przejrzystości w działalności firmy.

Założyliśmy sobie listę celów na 2010 rok i osiągnęliśmy bardzo wiele – mówi Christian Brandt, CEO Jack Wolfskin. – W związku z tym, cieszę się, że nasze działania i wysiłki są obecnie dostępne w szczegółowym raporcie, który jest po raz pierwszy dostępny dla wszystkich.


Jack Wolfskin rozpoczął monitorowanie swoich dostawców w 2008 r., w celu zdobycia informacji do pierwszego w historii firmy raportu dotyczącego warunków pracy dostawców. W 2010 roku firma dołączyła do Fair Wear Fundation, niezależnej organizacji non-profit, która postawiła sobie za cele stworzenie i promowanie godnych warunków pracy na wszystkich etapach łańcucha dostaw wyrobów włókienniczych. Fair Wear Fundation raz w roku wymaga od swoich członków publikacji raportu dotyczącego warunków pracy ich dostawców.

Jako członek FWF, Jack Wolfskin przyjął warunki Kodeksu Pracy FWF (the FWF Code of Labour Practices), który obejmuje następujące punkty:

  • pracownik podejmuje pracę dobrowolnie
  • pracownikom przysługuje prawo do zrzeszania się i do negocjacji zbiorowych
  • brak dyskryminacji przy zatrudnieniu
  • nie wolno zatrudniać dzieci
  • wypłata godnego wynagrodzenia
  • dogodne godziny pracy
  • przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa pracy
  • współpraca pracownika i pracodawcy oparta jest na legalnej umowie

W obecnie przygotowanym raporcie Jacka Wolfskina zostały poruszone takie zagadnienia jak: proces zarządzania realizowany przez producentów, strategie zakupowe, system monitoringu producentów, szkolenia i struktura awansów. Dodatkowo, Jack Wolfskin spoglądając na wyniki za 2010 roku, prognozuje perspektywy również na 2011 rok.

Jack Wolfskin już teraz nabywa 99% objętości swoich zakupów dla wszystkich trzech działów – odzież, obuwie, sprzęt – od podlegających niezależnemu audytowi producentów. Jednocześnie firma ustanowiła sobie za cel włączenie wszystkich dostawców w swój system kontroli.

Nawet jeśli nasza współpraca z dostawcami już funkcjonuje według wysokich standardów, nadal chcemy aktywnie pracować z FWF oraz dostawcami i szybko rozwiązywać wszelkie problemy, tak jak robiliśmy to w przeszłości – wyjaśnia Christian Brandt.

Od czasu pierwszego audytu, Jack Wolfskin poprawił wyniki u ponad 40% producentów. W przypadku poważnych rozbieżności, gdy usprawnienia wydawały się mało prawdopodobne, Jack Wolfskin kończył współpracę z dostawcą. Dla firmy zasady uczciwości, wzajemnego szacunku i odpowiedzialności są kluczem do osiągnięcia zadowalających wyników.

Fair Wear Fundation

Fair Wear Fundation jest organizacją non-profit, której celem jest poprawa warunków pracy w przemyśle włókienniczym i odzieżowym. Fundacja jest wspólnym przedsięwzięciem przemysłu włókienniczego, związanych z nim organizacji handlowych, związków zawodowych i organizacji pozarządowych. Zrzesza ponad 80 firm członkowskich reprezentujących około 100 marek, w tym m.in. Jack Wolfskin, Mammut, Odlo, Schoeffel, Vaude i Deuter. Warunki pracy monitorowane są w 15 krajach w Azji, Europie i Afryce. Więcej o FWF na stronie: fairwear.org.

Źródło: Jack Wolfskin

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0