Wakacje nie były dobre dla outdoorowego rynku. Niestety wrzesień przyniósł kolejne niezbyt optymistyczne dane ze sklepów outdoorowych
Barometr rynku – wrzesień 2011
Outdoorowy handel przeżywa od początku roku trudny czas. Przychody większości sklepów, liczone rok do roku, maleją a odnotywywane pod koniec ubiegłego roku wzrosty wydają się być nieosiągalne.
Równocześnie dane podawane przez GUS dotyczące sprzedaży detalicznej informują o ponad 11% wzroście. Wydaje się jednak, że za wzrost odpowiadają w dużym stopniu rosnące ceny żywności i paliw. Analityk bankier.pl, Krzysztof Kolany, wskazuje także na metodologię GUS, który bada jedynie podmioty zatrudniające ponad 10 osób. Kolany pisze: „Dlatego też do zwiększenia dynamiki sprzedaży może się przyczyniać ekspansja dużych sieci handlowych”.
Pozostaje mieć nadzieję, że tradycyjnie dobre dla handlu ostatnie miesiące w roku będą też dobre dla outdoorowych sprzedawców.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 17 sklepów:
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- Cerro Torre (Katowice)
- E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
- MAMMUT – Sklep Firmowy (Katowice)
- Sherpa (Warszawa)
- Pietros (Wrocław)
- sieć Skalnik (4 sklepy, Wrocław)
- Sklep Turysty (Łódź)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker Sport (Poznań)
- Weld Turystyka & Góry (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE