Wakacje nie były dobre dla outdoorowego rynku. Niestety wrzesień przyniósł kolejne niezbyt optymistyczne dane ze sklepów outdoorowych
Outdoorowy handel przeżywa od początku roku trudny czas. Przychody większości sklepów, liczone rok do roku, maleją a odnotywywane pod koniec ubiegłego roku wzrosty wydają się być nieosiągalne.
Równocześnie dane podawane przez GUS dotyczące sprzedaży detalicznej informują o ponad 11% wzroście. Wydaje się jednak, że za wzrost odpowiadają w dużym stopniu rosnące ceny żywności i paliw. Analityk bankier.pl, Krzysztof Kolany, wskazuje także na metodologię GUS, który bada jedynie podmioty zatrudniające ponad 10 osób. Kolany pisze: „Dlatego też do zwiększenia dynamiki sprzedaży może się przyczyniać ekspansja dużych sieci handlowych”.
Pozostaje mieć nadzieję, że tradycyjnie dobre dla handlu ostatnie miesiące w roku będą też dobre dla outdoorowych sprzedawców.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 17 sklepów:
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- Cerro Torre (Katowice)
- E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
- MAMMUT – Sklep Firmowy (Katowice)
- Sherpa (Warszawa)
- Pietros (Wrocław)
- sieć Skalnik (4 sklepy, Wrocław)
- Sklep Turysty (Łódź)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker Sport (Poznań)
- Weld Turystyka & Góry (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE