Sport Team oficjalnym dystrybutorem marki Schöffel w Polsce

Od 19 grudnia niemiecki producent odzieży outdoorowej i narciarskiej – Schöffel ma oficjalnego dystrybutora na polskim rynku. Została nim krakowska firma Sport Team. O nowej marce w portfolio rozmawiamy z Leszkiem Stelmachem.

Firma Sport Team z Krakowa działa na rynku od 1991 roku. Dotychczas była wyłącznym przedstawicielem na Polskę marek: Craft (bielizna termoaktywna i odzież sportowa), Tenson (techniczna odzież narciarska i outdoorowa), Seger (czapki i skarpety narciarskie) oraz Cobolt (odzież techniczna). Teraz dołączyła do nich niemiecka marka Schöffel, która od sierpnia szukała w Polsce dystrybutora. Prezentacja marki będzie miała miejsce na Targach Kielce Sport-Zima, które odbędą się w dniach 15-17 lutego 2012 roku.

Marka Schöffel ma już ponad dwustuletnią tradycję, jej początki sięgają 1804 roku. Jest dystrybuowana w ponad dziesięciu krajach, m.in. w Austrii, Szwajcarii, Francji, Wielkiej Brytanii, Czechach, Rosji, Hiszpanii, Korei, Tajwanie oraz w krajach Beneluxu. Obecnie trwają prace nad rozszerzeniem dystrybucji na rynki Europy Wschodniej. W Niemczech, Szwajcarii i Austrii zajmuje wiodącą pozycję w dziedzinie odzieży narciarskiej i outdoorowej.

4outdoor.pl: Marka Schöffel szukała polskiego dystrybutora już od jakiegoś czasu. Czy długo się wahaliście?

Leszek Stelmach (Sport Team): Decyzja dla Sport Team była prosta. Schöffel to nie tylko marka outdoorowa, ale przede wszystkim narciarska i outdoorowa. Jeżeli taka marka jak Schöffel, potęga w Europie, gigant w produkcji poszukiwanego przez polskich konsumentów asortymentu – doskonałej jakości odzieży narciarskiej i outdoorowej, szuka możliwości dystrybucji w Polsce, w naturalny sposób jest to szczególnie atrakcyjny partner dla dystrybutora, potencjalnych klientów i konsumentów.

Jak wyglądały Wasze negocjacje z Schöffelem?

Negocjacje trwały kilka miesięcy i znacznie przyspieszyły na początku grudnia 2011 roku. Były bardzo rzeczowe i konstruktywne.

Dlaczego Schöffel? Co Was przekonało do tej marki?

Do Schöffel nie trzeba było nas przekonywać, moim zadaniem było przekonać Schöffela, że Sport Team jest dla nich właściwym partnerem, doświadczonym w branży i międzynarodowym środowisku, finansowo stabilnym, nastawionym na sukces marki na trudnym, polskim rynku.

Jak określicie relacje Schöffel do marek, które już posiadacie w swoim portfolio?

Schöffel wspaniale komponuje się z naszą wiodącą marką, którą reprezentujemy w Polsce – Craft. Schöffel to głównie odzież zewnętrzna, do narciarstwa zjazdowego i outdoorowa, Craft to jeden z najlepszych światowych producentów nowoczesnej warstwy pierwszej, warstwy drugiej i specjalistycznej odzieży do narciarstwa biegowego, biegania i kolarstwa. Połącznie tych dwóch wspaniałych, niekonkurujących ze sobą marek daje nam dodatkowe możliwości docierania do nowych odbiorców, poprzez komplementarną ofertę, doskonałą jakość i wywarzoną politykę cenową, która sprawdza się na polskim rynku odzieży sportowej.

Schöffel i Craft bardzo aktywnie działają jako sponsorzy sportowców światowego formatu. To bardzo wzmacnia wizerunek marki, pomaga w dotarciu do odbiorców naszych produktów. Schöffel jest m.in. sponsorem najlepszych na świecie narciarzy – alpejek i alpejczyków z austriackiego  teamu. Craft to sponsor najlepszych teamów kolarskich z zawodowego peletonu (Leopard Trek, Radiosheck Nissan), biegaczy narciarskich ze Szwecji, Finlandii, a także Polskiego Związku Narciarskiego.

Do jakich klientów marka Schöffel kieruje swoje produkty?

Klienci Schöffel to ludzie, którzy „są wystarczająco dojrzali, żeby mieć osiągnięcia i wystarczająco młodzi, żeby mieć marzenia”.

Jaki macie plan na dystrybucję produktów marki w Polsce? Czy czekacie z decyzjami do targów, czy już wiecie w jakich sklepach chcielibyście widzieć Schöffela? Czy może Schöffel ma jasno sprecyzowane wymagania w tym względzie?

Plan dystrybucji, marketingu i organizacji logistycznej leży po stronie Sport Team. Opierając się na naszych doświadczeniach nie mam wątpliwości, że podołamy temu wyzwaniu, chociaż zdajemy sobie ze skali przedsięwzięcia i czekających nas trudności. Targi w Kielcach to tylko jeden z elementów naszego działania mającego na celu jak najlepsze wprowadzenie Schöffela do Polski. Na targach w Kielcach będzie nam pomagał export manager Schöffela. Serdecznie zapraszamy na stoisko!

Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia!

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0