Patagonia zdobyła certyfikat B Corporation, dołączając tym samym do ponad 500 wiodących firm z 60 branż, których wspólnym celem jest przedefiniowanie sukcesu w biznesie.
Patagonia dąży nie tylko do stworzenia jak najlepszego produktu, ale także do zbudowania jak najlepszej firmy – mówi Jay Coen Gilbert, współzałożyciel B Lab, organizacji non-profit przyznającej certyfikaty B Corporation. – Zdobycie certyfikatu przez Patagonię pokazuje, że jej celem jest nie tylko to, aby być najlepszą na świecie w tym co robi, ale także aby jednocześnie być najlepszą dla świata.
Aby zdobyć certfikat B Corporation firma musi spełnić rygorystyczne, niezależne i transparentne standardy w kwestii środowiska naturalnego i odpowiedzialności społecznej. B Lab certyfikuje odpowiedzialny biznes w ten sam sposób jak U.S. Green Building Council ekologiczne budownictwo, a Fair Trade USA – odpowiedzialny i sprawiedliwy handel kawą.
W młodym wieku nauczyłem się, że najlepiej wymyślić własną grę; wtedy zawsze możesz być zwycięzcą – mówi Yvon Chouinard, założyciel Patagonii. – W B Corporation wymyślili własną grę w biznesie, w której zasadą nie jest już maksymalizacja zysków dla akcjonariuszy, ale maksymalizacja wartości dla społeczeństwa. Grając w tę nową grę i inspirując innych do dołączenia do niej, wszyscy wygrywamy.
[video:http://www.youtube.com/watch?v=gm7wM5A7xcA]Dołączając do rosnącej społeczności spełniającej wymagania B Corporation zyskujemy platformę, która może być dźwignią dla przywództwa Patagonii także poza branżą outdoorową i odzieżową – dodaje Casey Sheahan, prezes Patagonii.
Źródło: snewsnet.com
KOMENTARZE