Zwycięzcy ISPO BRANDNEW Awards 2012 (filmy)

14-osobowe jury złożone z ekspertów branży sportowej, specjalistów w zakresie rozwoju produktu, designu, handlu art. sportowymi dokonało wyboru zwycięskich produktów i marek w najbardziej prestiżowym na świecie konkursie dla młodych firm rozpoczynających karierę na rynku międzynarodowym ISPO BRANDNEW Awards.

Po raz pierwszy jury składało się prawie wyłącznie z przedstawicieli firm, które w ubiegłych latach były zwycięzcami lub finalistami konkursu. Ponad 10 godzin jury testowało i dyskutowało na temat 269 produktów, które zostały nadesłane na konkurs z 27 krajów. Z tego grona jury wyłoniło 8 zwycięzców i 40 finalistów.

Poniżej prezentujemy 8 zwycięzców w poszczególnych kategoriach:

  • Kategoria ogólna – Overall Winner : Wavegarden 

Ogłoszenie wyników konkursu ISPO BRANDNEW Awards zaczęło się od niespodzianki. Zwycięskiego produktu nie ma wśród nas – powiedział Markus Hefter, dyrektor generalny targów ISPO MUNICH, ogłaszając wyniki w kategorii Overall Winner. Pokazany za chwilę film video wyjaśnił to stwierdzenie. Zwycięzcą w kategorii ogólnej została bowiem firma Wavegarden, której produktem jest fala stworzona ręką człowieka.

W filmie promocyjnym na temat jedynego, jak na razie, obiektu tego typu funkcjonującego w południowej Hiszpanii wypowiadają się z zachwytem profesjonalni surferzy.

[video:http://www.youtube.com/watch?v=omrbdc6eWQU&feature=plcp&context=C3753162UDOEgsToPDskLmSKg5gtfzT3jl9OaqZGjQ]

Surfing jest matką wszystkich nowoczesnych dyscyplin sportu – mówi Reinhard Pascher, przewodniczący jury konkursu ISPO BRANDNEW Awards. – Młodzi na całym świecie są tym zachwyceni. A targi ISPO mają szansę stać się częścią tej społeczności, promując ten sport na świecie.

Sport ten jest związany z wielkimi emocjami, jednak możliwości jego uprawiania są ograniczone. Wavegarden sprawia, że surfing jest bardziej dostępny dla przeciętnego zwolennika aktywności fizycznej.

 Jury było jednomyślne: koncepcja firmy pochodzącej z San Sebastian ma ogromny potencjał i wszędzie może być w magnesem przyciągającym publiczność.

Więcej informacji: www.wave-garden.com

  • Kategoria Odpowiedzialność społeczna – Social Awarness Award: Choclo Project – support kids in Peru (projekt wsparcia dla dzieci z Peru)

Nie ważne, czy to T-shirt, kurtka czy sweter. Wszystkie części garderoby ozdobione są kreatywnymi wzorami. Artystami i autorami tych wzorów są dzieci. W ramach powstałego we Francji Choclo Project, rysunki, których autorami są dzieci z peruwiańskich domów dziecka, są wykorzystywane jako unikalne wzory przyozdabiające różne części garderoby.

[video:http://www.youtube.com/watch?v=rTXhKDFxyMA]

Część dochodu pochodzącego ze sprzedaży tej odzieży wraca następnie do sierocińców, z których pochodzą młodzi artyści. Ten sposób zaangażowania społecznego w połączeniu z bardzo dobrą jakością produktów przekonał jury, które postanowiło przyznać Choclo Project – support kids in Peru, nagrodę w kategorii Odpowiedzialność społeczna/ Social Awarness.

Więcej informacji: www.chocloproject.com

  • Kategoria Styl – Style: Poler Camping Stuff 

Zarówno firma jak i jej produkty (artykułu campingowe wszelkiego rodzaju) są zaprzeczeniem wariactwa technologicznego, z którym stykamy się dzisiaj na każdym kroku – tak uzasadniał Peter Räuber, dyrektor zarządzający firmy Maloja, decyzję jury odnośnie przyznania amerykańskiej firmie Poler Camping Stuff nagrody w kategorii Styl. W dzisiejszych czasach często skupiamy się na tym, aby produkty były lżejsze i bardziej techniczne. – Te chłopaki po prostu jadą w teren i dobrze się przy tym bawią.

Rezultatem tych doświadczeń są produkty w stylu vintage o prostym wzornictwie, które są wyrazem stylu życia.

[video:http://www.youtube.com/watch?v=h1LfqDO-ClU]

Więcej informacji: www.polerstuff.com

  • Kategoria Odzież Sportowa – Sportswear: Polychrome 

Nagrodę w kategorii Odzież Sportowa otrzymała światowa nowość. Ta kurtka jest pierwszą dwustronną kurtką 3-warstwową spełniającą prawidłowo swoje funkcje – uzasadniał wynik członek jury Timo Perschke, dyrektor zarządzający firmy Pyua.

[video:http://www.youtube.com/watch?v=v0Q7AlVTOHg]

Nowy laminat z Austrii ochrania zarówno przed upałem jak i chłodem. Zaprojektowany zgodnie z zasadami polegającymi na odbijaniu promieni UV, absorpcji temperatury otoczenia i adaptacji do każdych warunków pogodowych. Czarna warstwa pobiera ciepło i przekazuje je dalej do środka. Biała warstwa odprowadza ciepło na zewnątrz i ma dzięki temu działanie chłodzące. To powoduje, że kurtka ta, która jest dodatkowo nieprzemakalna i oddychająca, może mieć bardzo różnorodne zastosowanie.

Więcej informacji: www.polychromelab.com

  • Kategoria Obuwie Sportowe – Footwear: Pelé Sports

Pelé, ikona światowego futbolu rodem z Brazylii, jest ambasadorem i zarazem twarzą marki, która otrzymała nagrodę w kategorii Footwear.

[video:http://www.youtube.com/watch?v=5OtrL9J5ho0&]

Pelé wspiera markę swoim know-how i użycza jej swojego nazwiska” informuje członek jury Peter Kreidlmeyer, uzasadniając wybór niemieckiej firmy Pelé Sports na zwycięzcę w tej kategorii. Nagrodzony produkt broni się sam. „ Ten but prawie nic nie waży – mówi wieloletni szef działu obuwia w firmie K1X. Jednocześnie pod względem funkcjonalności odpowiada on pod każdym względem wysokim międzynarodowym standardom – a jest dostępny za cenę niższą od znanych na tym rynku marek.

Więcej informacji: www.pele-sports.com 

  • Kategoria Sprzęt Zimowy – Hardware Winter: Free Motion

Ten but przetestowany został już przez damską reprezentację narciarską Austrii. Testy nasunęły jeden wniosek: to działa. Raport z testów przeprowadzonych przez doświadczone narciarki był brany pod uwagę przy dokonywaniu oceny produktów i wpłynął bez wątpienia na decyzję jury.

[video:http://www.youtube.com/watch?v=MMbpuTFQ2UY]

W przypadku zwycięzcy w kategorii Sprzęt Zimowy szczególnie ważne jest, aby produkt sprawdził się także w praktyce. Austriacka firma Free Motion prezenuje nam za pośrednictwem tego buta najnowszą technologię. Miękki but w twardej skorupie Exo Frame, dzięki czemu jest on bardzo wygodny, ale jednocześnie umożliwia agresywny sposób jazdy – wyjaśnia Nico Kuhner, manager ds. produktu Hardlines w sieci SportScheck.

Więcej informacji: www.freemotion.cc

  • Kategoria Sprzęt Letni – Hardware Summer: Wavecave 

Czasem rzeczy proste mają potencjał do zmian. Tak było właśnie w przypadku zwycięzcy w kategorii Sprzęt Letni. Jury wyróżniło markę Wavecave z Wielkiej Brytanii, która stworzyła namiot i torbę na deskę surfingową w jednym.

[video:http://www.youtube.com/watch?v=aOd37ueFl9U&list=UUqvgQH7IphnDLVlKzSaVzww&index=2&feature=plcp]

Namiot jest ogromną wartością dodaną na plaży, nie zabiera jednak miejsca podczas transportu – wyjaśnia Markus Kreykenbohm, dyplomowany projektant i kreatywny umysł w firmie Zirkeltraining. Dodatkowo podkreślał on doskonałe wykończenie i prostotę zastosowania. Ten prosty pomysł potrzebuje naszego wsparcia.

Więcej informacji: www.wavecavesurf.com

  • Kategoria Akcesoria – Accessoires: TakWak

W kategorii Akcesoria zwyciężyła zaawansowana technologia.: TakWak. Jest to telefon komórkowy, który jest czymś więcej niż tylko Smartphone’m, tak Dirk Sandrock, dyrektor zarządzający O-Synce, pochwalił produkt stworzony w Niemczech. TakWak jest konsekwentnym, technologicznym krokiem naprzód.

[video:http://www.youtube.com/watch?v=OEjOBeP_cWc]

Urządzenie dysponuje systemem nawigacji, jest wodoszczelne, bateria wytrzymuje dłużej niż w przypadku tradycyjnego telefonu komórkowego, komunikacja za jego pośrednictwem jest bardzo dobra. Zawiera ono nawet walkie-talkie, przydatne, jeśli podczas wspinaczki zgubimy zasięg i tym samym nie będzie możliwe ustanowienie połączenia. Dzięki temu w porównaniu z innymi dostępnymi na rynku Smartphone’ami o funkcjach wykorzystywanych w sportach outdoorowych i aktywności w terenie, to urządzenie jest najlepszym z nich.

Więcej informacji: www.takwak.com

Więcej informacji na temat zwycięzców znaleźć można na www.ispo-brandnew.com

Źródło: ISPO MUNICH

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0