Słaby początek zimy odczuwa Amer Sports, rosną przychody Wolverine i Under Armour

Na początku zimy wysokie temperatury i brak śniegu na kluczowych rynkach pociągnęły w dół wyniki grupy Amer Sports w IV kwartale 2011 roku. Wolverine Wolrdwide i Under Armour odnotowały wzrosty.

Ulokowana w Finlandii spółka dominująca marek takich jak Arc’teryx, Atomic i Salomon zanotowała spadek przychodów o 5% w porównaniu do analogicznego okresu rok temu i raportowała przychód rzędu 556 mln EUR (726.9 miliona dolarów z dnia 31 stycznia) w czwartym kwartale. Zysk netto spadł do 31.1 miliona EUR (40.6 miliona dolarów), w porównaniu do 38.1 mln EUR (49.7 miliona dolarów) rok temu.

Działy sportów zimowych i outdoorowych grupy wykazały się największym spadkiem, którego wartość osiągnęła 10% i 375 mln EUR (489.5 miliona dolarów), głównie dzięki 19% spadkowi w sprzęcie zimowym, podczas gdy sprzęt rowerowy zanotował wzrost o 10%, obuwie wzrosło o 8%, a odzież o 4%. 

Inne sektory firmy rosły, i tak np. dział fitness urósł o 22% do kwoty 72.9 miliona EUR (95.1 miliona dolarów), a dział sportów piłkarskich urósł o 2% do 109 mln EUR (142.3 miliona dolarów).

Patrząc w przyszłość, reprezentanci Amer Sports przewidują poprawę sytuacji całej firmy, ale ostrzegają przed dalszym negatywnym trendem w sprzedaży w segmencie sportów zimowych, który może dotyczyć przedzamówienia w roku 2012. Z pozytywów – przedzamówienia na sezon wiosna/lato 2012 na odzież i obuwie wzrosły odpowiednio o 28% i 14%. 

Wolverine, spółka dominująca marki Merrell poprawiła wartość przychodu w 4 kwartale, ale odnotowała mniejsze zyski 

Wolverine Worldwide (m.in. marki: Merrell, Patagonia Footwear, Track’n Trail) odnotowała wyższe przychody w czwartym kwartale 2011 i osiągnęła rekordowe wartości w końcu roku, ale jej zysk spadł z powodu słabszego wzrostu segmentu outdoor i wzrostu wydatków na marketing.

Firma Wolverine przedstawiła swoje najnowsze kwartalne przychody, które wykazują wzrost o 5,6% do 406.5 miliona dolarów, w porównaniu do 385 milionów dolarów rok temu. Dochód netto Wolverine wypadł na poziomie 23 milionów dolarów lub 47 centów na akcję po rozwodnieniu w czwartym kwartale, ale był to spadek zysku z poziomu 25 milionów dolarów, lub 52 centów na akcję rok temu. Przedstawiciele firmy przyznali, że spadek spowodowany był przede wszystkim wzrostem wydatków na marketing.

Grupa Outdorowa Wolverine’a zwiększyła przychody 4,5% do poziomu 134.9 miliona dolarów, jednak był to mniejszy wzrost sprzedaży niż ten jaki odnotowała reszta firmy – Grupa Wolverine Heritage wzrosła o 4,6%, zaś Grupa Lifestyle wzrosła 13,4%.

Jednak mimo słabszych wyników w czwartym kwartale to właśnie Outdoor Group zanotowała wiodący wzrost na poziomie 18 % do 551.8 miliona dolarów za cały rok 2011, co stanowi 39% całkowitej sprzedaży Wolverine, której wartość doszła do 1.41 miliarda dolarów, osiągając wzrost rzędu 12,8%.

Patrząc w przyszłość, przedstawiciele firmy prognozują przychody w roku 2012 na poziomie od 1.485 do 1.525 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 5,4 do 8,2% w stosunku do 2011 roku.

Under Armour donotowuje wzrost przychodów

Under Armour odnotowała wzrost przychodów i zysku w czwartym kwartale 2011 roku, kończąc rok z 38% wzrostem przychodów, planując ponad 20% wzrostu na rok 2012.

Under Armour zwiększyła w czwartym kwartale przychody o 34% do poziomu 403 milionów dolarów, w porównaniu do 301 milionów dolarów rok temu. Kwartalny dochód netto wzrósł o 42% do 33 milionów dolarów, czyli 62 centów na akcję po rozwodnieniu w porównaniu do zysku 23 milionów dolarów, lub 44 centów na akcję po rozwodnieniu rok temu. 

Według przedstawicieli Under Armour kwartalny wzrost, w porównaniu z rokiem ubiegłym, był prowadzony przez 43% wzrost przychodów w segmencie obuwia, który osiągnął 31 milionów dolarów oraz 27% wzrost przychodów ze sprzedaży odzieży, który doszedł do poziomu 323 milionów dolarów. Sprzedaż bezpośrednia do konsumenta, która stanowi 38% sprzedaży firmy, wzrosła o 50% w czwartym kwartale ubiegłego roku.

W całym rok 2011 przychody Under Armour wzrosły o 38% do 1.473 miliarda dolarów. Zysk netto wzrósł o 41% do 96.9 miliona dolarów lub 1,85 dolarów na akcję po rozwodnieniu. Prognozując, przedstawiciele firmy przewidują wzrost przychodów na cały rok 2012 na poziomie od 20 do 25%.

Reprezentanci firmy dodali, że Under Armour będzie rozwijać technologię ColdBlack, podobną do tej stosowanej w przemyśle outdoorowym, która powstrzymuje absorbcję ciepła słonecznego podczas noszenia czarnej odzieży.

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0