PrimaLoft staje się niezależną firmą

Właściciel PrimaLoft, firma Albany International, zgodziła się sprzedać markę za 38 milionów dolarów obecnemu zespołowi zarządzającemu, który współpracuje z Prudential Capital Partners.

Michael Joyce, były prezydent Albany International’s Applied Technology Group, stanie na czele Primaloft Inc. jako prezes i CEO. Prudential Capital Partners dostarczy funduszy aby sfinalizować transakcję. 

PrimaLoft jest jednym z wiodących producentów w branży outdoor, dostarczających syntetyczną izolację stosowaną w śpiworach, kurtkach oraz produktach z zastosowaniem zimowym. 

Firma zatrudnia około 20 osób w biurach w Albany i Nowym Jorku, kolejne 20 osób zatrudnionych jest we Włoszech (Ballo) oraz w Niemczech (Monachium). Siedzibą firmy PrimaLoft nadal będą biura Albany International, nikt nie zostanie także zwolniony.

Ten ruch pozwoli marce PrimaLoft na dalszy rozwój i niezbędne inwestycje, dzięki którym marka utrzyma pozycję lidera na rynku – mówi Miechael Joyce. Stając się niezależnym, prywatnym przedsiębiorstwem, PrimaLoft będzie miał większą kontrolę jeśli chodzi o reinwestowanie zysków i zasobów marki. 

W dłużej perspektywie, partnerzy marki będą korzystać z usprawnionej i lepszej obsługi klienta, zostanie przyśpieszony rozwój nowych i wysoce innowacyjnych produktów, a także dalsze wzmocnienie marki PrimaLoft na rynku – dodał Joe Rumiesz, wiceprezes i dyrektor generalny PrimaLoft.

W ostatnich dwóch kwartałach spółka Albany International odnotowała dobre wyniki finansowe marki PrimaLoft. W czwartym kwartale 2011 roku był to 47-procentowy skok sprzedaży do ponad 5,2 milionów dolarów, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W pierwszym kwartale 2012 roku sprzedaż wzrosła o 25% do blisko 8,5 milionów dolarów. Kwartalne zyski operacyjne PrimaLoft-u szacowane są na 2,23 milionów dolarów w czwartym kwartale i 1,55 milionów dolarów w pierwszym kwartale. 

Tak pozytywne wyniki mogą wydawać się nieco zaskakujące, zważywszy na to, że miniona zima była jedną z najcieplejszych w historii USA. Marka skorzystała jednak z zimowych warunków w Europie, do dobrej sytuacji przyczynili się także amerykańscy detaliści, którzy składali zamówienia wcześniej niż w roku poprzednim, na długo zanim okazało się, że zima będzie ciepła. 

Wczesna sprzedaż z ubiegłego roku może przyczynić się do gorszej sytuacji w tym sezonie zimowym (detaliści mają ciągle niesprzedane zapasy towaru) – fakt ten mógł być istotnym czynnikiem wpływającym na sprzedaż PrimaLoftu przez Albany. Nowi właściciele widzą jednak długoterminowy potencjał marki, a dzięki niezależnym inwestycjom, outdoorowa branża może się spodziewać jeszcze więcej innowacyjnych produktów w przyszłości.

 

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0