Po dobrych wynikach w lutym, marzec poszybował lekko w dół: względem ubiegłego roku sklepy odnotowały spadek o 1,4%.
Luty i marzec to miesiące przejściowe dla branży outdoorowej. Poprawę sprzedaży w lutym można tłumaczyć atrakcyjnymi wyprzedażami oraz wyjazdami na ferie. Zainteresowanie odzieżą zimową zwiększyły również długotrwałe mrozy. Marzec to stopniowa wymiana kolekcji na wiosenną i zmienna pogoda, dezorientująca trochę klientów. Trzeba pamiętać jednak, że stosunkowo niskie spadki sprzedaży odnoszone są to fatalnego I kwartału w 2011 roku, co z pewnością tonuje optymizm.
Wyniki ze sklepów biorących udział w naszym barometrze mocno kontrastują zarówno z wysokimi wzrostami w pierwszym kwartale, odntowanymi przez INTERSPORT, jak i mocnymi spadkami Euromarku.
Już tradycyjnie wyniki sprzedaży w outdoorze nie pokrywają się z szacunkami GUS dotyczącymi sprzedaży detalicznej – w marcu sprzedaż wzrosła o 10,7% w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku, a liczona miesiąc do miesiąca wzrosła o 15,7%.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 16 sklepów:
Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
Alpin Sklep (Warszawa)
E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
MAMMUT – Sklep Firmowy (Katowice)
Sherpa (Warszawa)
Pietros (Wrocław)
sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
Sklep Turysty (Łódź)
Trawers (2 sklepy, Łódź)
Trekker Sport (Poznań)
Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE