Przed nami targowe lato – najwyższy czas na przygotowania

W nadchodzących letnich miesiącach czeka nas moc targowych emocji i wyzwań. Najgorętszym miesiącem pod tym względem będzie lipiec.

Jak wielokrotnie podkreślaliśmy na łamach magazynu 4outdoor.pl, uczestnictwo w targach ma sens, jeśli wystawca się do nich gruntownie przygotuje. Etapów pracy nad targami jest wiele, począwszy od zdefiniowania celu wystawienia się na imprezie, przez projekt budżetu, aranżację stoiska, zaproszenie stałych klientów i nowych odwiedzających na stoisko, zarządzanie stoiskiem i kontaktami bezpośrednio na targach, oraz follow up i ewaluacja wyznaczonych celów po targach.

Zachęcamy do lektury naszych poradników targowych w magazynie 4outdoor.pl:

  • Magazyn 4outdoor.pl 4/2010 (10) – Wojciech Słowakiewicz na podstawie materiałów Outdoor Retailer, PR, czyli jak wykorzystać targi w praktyce (omówienie m.in. Materiały targowe, Przygotowanie spotkań, Press Kit)
  • Magazyn 4outdoor.pl 1/2011 (13) – Beata Bilińska, Wyróżnij się lub zgiń, czyli jak się promować na targach (omówienie m.in.: Marketing przedtargowy, Aranżacja stoiska, Gwiazdy na stoiskach, Promocja na terenie targów)
  • Magazyn 4outdoor.pl 5/2011 (17) – Joanna Biernacka-Goworek, Poradnik wystawcy. Dobra lokalizacja to nie wszystko, cz. 1 (omówienie: Cel prezentacji, Planowanie budżetu, Projekt stoiska, Zaproszenia dla odwiedzających, Pozyskiwanie nowych kontaktów)
  • Magazyn 4outdoor.pl 1/2012 (19) – Joanna Biernacka-Goworek, Poradnik wystawcy. Dobra lokalizacja to nie wszystko, cz. 2 (omówienie: Briefing personelu stoiska, Spotkania podczas targów, Zarządzanie kontaktami)
  • Magazyn 4outdoor.pl 2/2012 (20) – Joanna Biernacka-Goworek, Poradnik wystawcy. Dobra lokalizacja to nie wszystko, cz. 3 (omówienie: Follow Up oraz Analiza i ewaluacja wyznaczonych celów) 

OutDoor 2012 

Do najważniejszej, letniej imprezy dla europejskiej branży outdoorowej, czyli targów OutDoor Show we Friedrichshafen pozostały jeszcze dwa miesiące. Targi odbędą się w dniach 12-15 lipca i kolejny raz wyznaczą trendy obowiązujące w przyszłym sezonie letnim, pokazując również branżowe nastroje po trudnej zimie.

Ubiegłoroczna edycja zakończyła się z sukcesem, osiągając wzrosty na wszystkich polach względem 2010 roku: 21 520 odwiedzających (+5%), 890 wystawców (+3%), 1012 reprezentantów mediów (+10%). Zapewne 19. edycja „zaskoczy” kolejnymi rekordami.

OutDoor 2010 (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor 2010 (fot. Messe Friedrichshafen)

Już teraz trwają zgłoszenia do organizowanego przez Messe Friedrichshafen i iF konkursu OutDoor Industry Award. Zainteresowani mogą przesyłać propozycje swoich produktów do nagrody do dnia 7 czerwca. Więcej informacji znajduje się tutaj.

Targi na rynku azjatyckim

Lipiec to także gorący okres na rynku azjatyckim, choć jak się okazało będzie mniej intensywnie niż planowano. Dni od 5 do 7 lipca były zarezerwowane na targi Outdoor China w Szanghaju. Organizatorzy imprezy (Messe Frankfurt oraz China Outdoor Commerce Alliance) zdecydowali się jednak przełożyć termin targów na 2013 rok. W ubiegłym roku na targach wystawiło się 103 wystawców z 11 krajów i regionów, a ich stoiska zobaczyło ponad 6 tys. odwiedzających z 21 krajów i regionów. 

Asia Outdoor 2009, hale targoweAsia Outdoor 2009, hale targowe

Pod koniec lipca, w dniach od 26 do 29 w Najing będą miały za to miejsce targi Asia OutDoor, które uznawane są za wiodąca wystawę outdoorową w Azji. Tegoroczna edycja odniesie z pewnością kolejny sukces, zwłaszcza, że azjatycki rynek outdoorowy rozwija się niezwykle dynamicznie. Na ubiegłoroczną, szóstą edycję wystawy przybyło 19,180 odwiedzających (+17.5% względem 2010 roku), zaprezentowało się 452 marek (+26%), a targi odwiedziło 405 przedstawicieli mediów. Targi odbyły się na powierzchni 42 tys. metrów kwadratowych (+31%). 

Druga część lata po amerykańsku i brytyjsku

Druga część wakacji, to przede wszystkim najważniejsze, letnie targi za oceanem, czyli Outdoor Reatiler Summer Market, które odbędą się w dniach od 2 do 5 sierpnia. W ubiegłorocznej imprezie brało udział w sumie blisko 25 tys. uczestników. Aż 236 firm zaprezentowało się na targach po raz pierwszy. Sprzedano 456,508 m2 powierzchni wystawienniczej, z czego 53,300 m2 zajęli nowi wystawcy w New Exibitors Pavilon.

Podczas gdy wiele targów ginie, my kwitniemy. Częściowo jest tak dlatego, że traktujemy nasze targi jako ekosystem, społeczność przedsiębiorców, a nie tylko jako targi sprzedawców i kupujących – mówił po wystawie Kenji Haroutunian, dyrektor Outdoor Retailer.

Powierzchnia Salt Palace Convention Center na Outdoor RetailerPowierzchnia Salt Palace Convention Center na Outdoor Retailer

W dniach od 7 do 9 sierpnia będą miały miejsce w Kendal brytyjskie targi outdoorowe ROKS, które można zaliczyć raczej do niewielkiej imprezy. Dużo większe są za to targi Outdoor Trade Show (OTS), które w dniach 9-11 września odbędą się w Stoneleigh Park. Obecnie już zgłosiło się ponad 100 wystawców, a trzeba przyznać, że impreza jest dosyć młoda – pierwsza edycja miała miejsce w 2006 roku.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0