Spółka Black Diamond, Inc*, posiadająca marki Black Diamond Equipment i Gregory Mountain Product, zakończyła pierwszy kwartał tego roku na 19-procentowym plusie, na poziomie 46,4 milionów dolarów, w porównaniu do 39,1 milionów w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W tym wyniku swój mocny udział miała zwłaszcza marka Gergory z 25-procentowym wzrostem sprzedaży, co wyrównało nieco gorszą zimę dla marki Black Diamond, która miała niższą niż zwykle sprzedaż sprzętu narciarskiego i zimowych rękawic. Przyczyną gorszych wyników niż zakładano była ciepła i sucha zima.
Pomimo tego, pierwszy kwartał zakończył się dla spółki na plusie. Dochód netto marki Black Diamond podwoił się do 2,6 milionów dolarów, lub 10 centów na akcję po rozwodnieniu, w porównaniu z ubiegłorocznym dochodem netto w wysokości 1,2 milionów dolarów lub 5 centami na akcję po rozwodnieniu.
Peter Metcalf, CEO Black Diamond, przyznał na konferencji prasowej, że pozytywne wyniki pokazują elastyczność i wielosezonowość produktów marek, które spółka ma w swoim portfolio. Poza zimowym sprzętem narciarskim i uniwersalnymi plecakami, ciepły początek wiosny to dobry okres dla sprzętu wspinaczkowego, czołówek oraz kijków.
Jak większość amerykańskich producentów sprzętu zimowego, tak i Metcalf obawia się jednak przyszłej zimy. Ze względu ciepły i suchy miniony sezon zimowy odbiorcy mogą nie być zbyt chętni do nowych zamówień, gdyż w magazynach zalega im jeszcze niesprzedany towar.
Jeśli najbliższy sezon jesienno-zimowy okaże się normalny, w przeciwieństwie do jednej z najgorszych zim dla branży w minionym sezonie, to wierzymy, że nasz biznes przyśpieszy. Chcemy być na to przygotowani – zapewniał Metcalf.
Przyznał także, że firma wciąż inwestuje w platformę operacyjną, która ma wspierać jej rozwój i rozrost, poprzez przejęcia i ekspansje na rynek odzieżowy w 2013 roku.
SKU dla kolekcji odzieży został już ustalony, prowadzimy prace nad wzorami na wiosnę i jesień 2014 – mówił Metcalf. – Pozostajemy także zobowiązani wobec naszej strategii przejęć i jesteśmy pełni entuzjazmu jeśli chodzi o nasze rosnące możliwości.
*Black Diamond Equipment i Gregory Mountain Product w 2010 roku zostały zakupione przez Clarus Corporation. W 2011 roku firma Clarus Corporation przebrandowała się na Black Diamond, Inc.
Źródło: snewsnet.com
KOMENTARZE