Columbia Sportswear, światowy lider w produkcji odzieży, obuwia i akcesoriów outdoorowych, zaprezentowała najnowszą, przełomową technologię chłodzącą odzież – Omni-Freeze ZERO.
Już niedługo wybrani sportowcy będą mieli możliwość przetestowania jej, a pierwsze produkty, w których nowa technologia zostanie zastosowana będą dostępne dla konsumentów wiosną 2013 roku.
Omni-Freeze ZERO stanowi kulminację czteroletnich prac nad rozwojem nowej, rewolucyjnej linii odzieży, która staje się chłodniejsza w gorących i wilgotnych warunkach.
Charakterystyczne wbudowane niebieskie pierścienie, widoczne w tkaninie Omni-Freeze ZERO zastosowanej do produkcji odzieży i obuwia, zawierają specjalny chłodzący polimer. Kiedy jest on wystawiony na działanie potu lub wilgoci, pierścienie zaczynają falować, powodując stałe i długotrwałe uczucie świeżości.
Kiedyś marki outdoorowe i sportowe postrzegały pocenie się jako problem, który próbowały próbowały usunąć przez tak zwane „techniczne”, stare poliestrowe tkaniny – mówi Mick McCormick, Executive Vice President. – Omni-Freeze ZERO to całkowicie nowe podejście, które nie przypomina żadnych znanych do tej pory rozwiązań. Postrzegamy pot jako swego rodzaju odnawialne źródło, które pozwala sportowcom, wielbicielom aktywności na powietrzu oraz każdemu, kto przebywa w ciepłych i wilgotnych warunkach czuć się bardziej świeżo i komfortowo – dodaje.
Columbia udostępni nową technologię klientom wiosną 2013 roku. Omni-Freeze ZERO zostanie zastosowana w około czterdziestu wzorach, w tym: męskich i damskich koszulkach, szortach, nakryciach głowy oraz akcesoriach.
Technologia znajdzie także zastosowanie w modelach butów Powerdrain, dzięki czemu zapewnią one przyjemny chłód nawet w ciepłej wodzie. Celem przyświecającym projektantom tej innowacji jest więc zapewnienie uczucia komfortowego chłodu od stóp do głów, nawet wówczas, gdy temperatura osiąga rekordowo wysokie wartości.
Twórcami Omni-Freeze ZERO jest zespół Performance Innovation Team (PIT) firmy Columbia. PIT zajmuje się pracami badawczo-rozwojowymi i tworzy innowacyjne rozwiązania dla wszystkich marek z portfolio Columbia Sportswear: Columbia, Sorel, Mountain Hardwear oraz Montrail.
Według nas Omni-Freeze ZERO może zmienić sposób, w jaki w wysokich temperaturach postrzegamy efektywność i wygodę ubrań, butów oraz akcesoriów – mówi Woody Blackford, Vice President of Innovation, który stoi na czele zespołu PIT. – Tradycyjnie, aby poczuć chłód, ludzie pozbywali się kolejnych warstw ubrania. Jednak sportowcy testujący Omni-Freeze ZERO w gorącym i wilgotnym klimacie zauważyli, że jest to pierwsza technologia, dzięki której czujemy się bardziej komfortowo i chłodniej, niż gdybyśmy nie mieli nic na sobie. Będziemy kontynuować testy tej nowej technologii w naszym laboratorium oraz wspierać niezależne badania laboratoryjne – zapewnia.
Sportowcy zainteresowani testowaniem technologii Omni-Freeze ZERO proszeni są o kontakt z marką Columbia (performance@columbia.com).
Źródło: Columbia Sportswear
KOMENTARZE