Po niezwykle udanej edycji z 2011 roku, wszyscy byli ciekawi jak wypadną kolejne wiodące targi branży outdoorowej na rynku azjatyckim, zwłaszcza jeśli chodzi o frekwencję i nastroje. W drugim dniu targów Asia OutDoor, organizatorzy i wystawcy mogli być już pewni sukcesu.
Frekwencja na tegorocznej wystawie w Nanjing (26-29 lipca) przekroczyła zeszłoroczne wyniku – w 2011 roku na targi przybyło 19,180 odwiedzających z branży outdoor, w tym roku było ich 20,542 (oraz 10,481 odwiedzających targi asia bike). Na targach wystawiło się 570 firm, które zajęło 48 tys. metrów kwadratowych powierzchni. W 2011 roku było 452 wystawców na 42 tys. metrów kwadratowych powierzchni.
Pomimo dobrych wyników, nie unikano na targach także trudnych tematów.
Fakt, że stopień wzrostu wśród tradycyjnych outdoorowych producentów w Chinach spadł z poziomu około 50% w 2011 roku do przewidywanych 20% w 2012 roku, najwyraźniej nie miał wpływu na frekwencję na wystawie – mówi Knut Jaeger, założyciel i przewodniczący targów Asia Outdoor w Nanjing. – Biorąc pod uwagę sytuację w Europie Zachodniej, odwiedzający mogą się tylko uśmiechać gdy wiodący sprzedawca, jak np. Sanfo, mówi o „słabszym rynku” ze stopami wzrostu od 20 do 25% w pierwszej połowie 2012 roku – dodaje.
W Chinach panuje obecnie wyraźny trend skłaniający się ku lekkiej odzieży outdoorowej i butów, które można także używać do rekreacyjnych aktywności na co dzień. Segment produktów kampingowych również rozrasta się w szybkim tempie. Wraz z największymi chińskimi markami, takimi jak Kingcamp, Himalaya i Mobi Garden, na wystawie po raz drugi pojawił się także japoński lider na rynku namiotów – Logos.
Ta wystawa przerosło moje oczekiwania. Potrzebujemy większego stoiska w 2013 roku – powiedział Shigeko Shibata, prezes firmy Logos, która ma swoją siedzibę Osace.
Gorzka nutą na targach była wiadomość, że wzrost w segmencie alpine nie nadąża za innymi trendami.
To jest obszar, na którym musi się teraz skupić branża, aby nie dopuścić do tego, aby segment technicznych sportów górskich pozostał w tyle za segmentem „miękkiego outdooru” – mówi Baggio Zhong z firmy Kailas, chińskiego lidera w segmencie produktów do sportów górskich.
Doskonałe wyniki sprzedaży raportowali natmiast producenci wysoce funkcjonalnych materiałów i akcesoriów, szczególnie z Tajwanu i Japonii.
Asia OutDoor jest doskonałym miejscem dla chińskich i międzynarodowych producentów OEM i specjalistów zaopatrzenia – mówi Richard Li.
Również zainteresowaniem uczestników cieszyły się targowe warsztaty i konferencje. Największą popularność zdobyło w tym roku spotkanie z Hilke Patzwall’em, z Vaude, który jest również członkiem EOG Sustainability Working Group, działającej przy European Outdoor Group. China Outdoor Alliance (COA), która skupia pięciu wiodących producentów w branży outdoorowej w Chinach i jest organizatorem Asia OutDoor, również pracuje obecnie nad stworzeniem podobnej grupy roboczej.
Ósma edycja Asia OutDoor odbędzie się w dniach 25 do 28 lipca 2013 roku, w Nanjing International Expo Center. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.asian-outdoor.com.
Źródło: Messe Friedrichshafen
KOMENTARZE