Firma Jack Wolfskin publikuje pierwsze sprawozdanie dotyczące ochrony środowiska

Publikując swoje pierwsze sprawozdanie dotyczące ochrony środowiska, firma Jack Wolfskin otwarcie i przejrzyście informuje o swoim zaangażowaniu w ostatnich latach.

W przypadku produktów przedsiębiorstwo stawia na wyraźne i sprawdzalne standardy, takie jak bluesign® czy Standard 100 Öko-Tex®.

Sprawozdanie dotyczące środowiska dostarcza szczegółowych informacji o działalności przedsiębiorstwa mającej na celu ochronę klimatu oraz zachowanie różnorodności biologicznej.

W zakresie ochrony klimatu w latach 2007 i 2011 firma Jack Wolfskin zmniejszyła swój średni poziom emisji CO2 o ponad 50 procent i jak do tej pory jako jedyne przedsiębiorstwo w tej branży całkowicie rekompensuje nieuniknioną emisję CO2.

Firma Jack Wolfskin zabiega o odpowiedzialne obchodzenie się ze środowiskiem naturalnym i ukazuje, w jaki sposób można jeszcze silniej połączyć poznawanie natury z jej ochroną. Przedsiębiorstwo wspiera liczne projekty z zakresu ochrony i kształtowania środowiska i jest fundatorem niemieckiej nagrody za ochronę środowiska, dotowanej rocznie kwotą 250 000 euro.

Corporate Responsibility (CR), czyli aktywne wdrażanie postulatów odpowiedzialności społecznej, to w firmie Jack Wolfskin sprawa oczywista i część kultury przedsiębiorstwa. Stałym elementem strategii CR w firmie Jack Wolfskin jest zaangażowanie w ochronę środowiska i klimatu oraz zachowanie różnorodności biologicznej.

Działalność, którą prowadzimy jako firma, powiązana jest zawsze z oddziaływaniem na środowisko i naturę. W tej kwestii musimy być uczciwi i realistyczni. Naszym celem jest jednak jak największe ograniczenie negatywnego oddziaływania. Dotyczy to w takim samym stopniu prowadzenia działalności gospodarczej, procesu produkcji jak i naszych produktów – mówi Christian Brandt, dyrektor ds. operacyjnych firmy Jack Wolfskin oraz pełnomocnik zarządu ds. Corporate Responsibility.

Firma Jack Wolfskin stawia swoim produktom wysokie wymagania: najlepsza jakość i wysoka funkcjonalność, bez zaniedbywania aspektów ekologicznych i społecznych.

Rezygnujemy przy tym świadomie z własnych etykiet ekologicznych na produktach i stawiamy na jednoznaczne i sprawdzalne standardy, takie jak bluesign® lub Öko-Tex® Standard 100 – wyjaśnia Christian Brandt.

Od października 2011 cała bielizna jest certyfikowana zgodnie ze standardem Öko-Tex® Standard 100. Również od października 2011 firma Jack Wolfskin jest oficjalnym partnerem systemowym bluesign®. Pierwsze produkty z etykietą bluesign® będą dostępne w sprzedaży od zimy 2012.

Christian Brandt: W najbliższych latach zamierzamy nieprzerwanie poszerzać naszą ofertę i objąć audytem i certyfikacją także wcześniejsze etapy łańcucha produkcji. Ponadto, począwszy od kolekcji letniej 2013, cała stosowana przez nas bawełna organiczna będzie pochodziła z upraw kontrolowanych.

W roku 2008 firma Jack Wolfskin postanowiła obniżyć do roku 2011 specyficzny poziom emisji CO2 o 40 procent w stosunku do średniej wartości w poprzedzających latach 2006/2007. W związku z tym wdrożono szereg działań, między innymi kompletną restrukturyzajcę łańcucha zaopatrzenia, zmiany w cyklach produkcji i dostaw, drastyczną redukcję transportu lotniczego, a wszystkie zakłady firmy Jack Wolfskin w Niemczech zaczęły korzystać wyłącznie z prądu ekologicznego. W wyniku wszystkich dotychczasowych starań przedsiębiorstwu udało się zredukować średni poziom emisji CO2 o ponad 50 procent.

Od roku 2010 firma Jack Wolfskin jako jedyne, jak do tej pory, przedsiębiorstwo w swej branży, kompensuje wszystkie emisje, których nie może uniknąć, przez zalesianie dużych powierzchni za pośrednictwem PRIMAKLIMA-weltweit e. V. – tworząc tym samym wartościowe środowisko życia, przynoszące korzyści zarówno naturze, jak i człowiekowi.

Na powierzchni ponad 2,1 mln metrów kwadratowych rośnie już więc nowy las – firma Jack Wolfskin posadziła do tej pory prawie 500 000 drzew.

Kolejnym ważnym elementem działalności firmy Jack Wolfskin są projekty z zakresu ochrony i kształtowania środowiska.

Mówi o tym Christian Brandt: Kto, podobnie jak my, lubi spędzać czas na świeżym powietrzu niezależnie od pogody, uczy się poznawać i szanować naturę w szczególny sposób. Jesteśmy przy tym w pełni świadomi ambiwalencji naszych wypraw, ponieważ wiele regionów cierpi przez nadmierną eksploatację natury, również przez turystów i miłośników outdooru.

Przekazując wiedzę o znaczeniu i wartości biologicznej różnorodności, firma Jack Wolfskin pragnie zmotywować ludzi do wyjścia na zewnątrz, przeżywania natury i przejmowania odpowiedzialności za jej ocalenie.

Będąc fundatorem niemieckiej nagrody za ochronę środowiska, dotowanej rocznie kwotą 250 000 euro przedsiębiorstwo wyznaczyło wyraźny kierunek działania. Od roku 2011 firma Jack Wolfskin we współpracy z niemieckim federalnym urzędem ds. ochrony środowiska przyznaje pierwszą w kraju nagrodę za ochronę środowiska.

Osiągnięcie koniecznego porozumienia ponad granicami w walce przeciwko globalnemu ociepleniu oraz postępującym zagrożeniom biologicznej różnorodności wydaje się w najbliższym czasie raczej niemożliwe. Nie może nas to jednak zniechęcić ani powstrzymać od konsekwentnego podążania obraną przez nas drogą. Przeciwnie, z naszego punktu widzenia, wymaga to działania z jeszcze większą odpowiedzialnością – wyjaśnia Christian Brandt.

Sprawozdanie dotyczące środowiska 2011/2012 w języku niemieckim dostępne jest na stronie www.jack-wolfskin.com/umweltbericht lub www.jack-wolfskin.com/environment-report.

 Źródło: Jack Wolfskin

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0