Plusowy trend sprzedażowy w branży outdoor utrzymuje się w kolejnym, jesiennym miesiącu. W październiku sklepu biorące udział w naszym barometrze rynku odnotowały ponad 4-procentowy wzrost sprzedaży liczonej rok do roku.
Po pozytywnych wynikach w sierpniu i wrześniu, październik jest kolejnym miesiącem, który rodzi optymizm dla branży outdoorowej. To już siódmy miesiąc nad kreską w tym roku, przy czym spadki, które nastąpiły w lutym i w sierpniu nie były wyjątkowo duże (minus 1,4 proc i minus 2 proc.). Należy jednak na nie patrzeć z perspektywy ubiegłego roku, a to znów stawia je w nieco innym świetle.
Barometr rynku – październik 2011
Pod względem pogodowym tegoroczny październik należał do miesięcy ciepłych i suchych w pierwszej połowie i nieco chłodniejszych z opadami deszczu – w drugiej części miesiąca. Jak widać warunki sprzyjały więc outdoorowym wyjazdom oraz zakupom.
Spadki sprzedaży w październiku odnotowała za to sieć sklepów Intersport. Zarząd spółki poinformował, że przychody netto ze sprzedaży osiągnięte w październiku 2012 roku wynoszą około 13.964.000,00 zł i są niższe o 5,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku, w którym Spółka odnotowała przychody w wysokości 14.786.000,00 zł.
Jak podaje GUS, październikowa sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła o 3,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 4,3 proc. Sprzedaż detaliczna w październiku realnie wzrosła o 0,5 proc. licząc rok do roku.
***
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 14 sklepów:
- 8a.pl (Gliwice)
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
- Sherpa (Warszawa)
- sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker Sport (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE
Pierwsze dni grudnia. Jak po 10 dniach grudnia oceniacie sytuację na rynku. Będzie to udany sezon na sprzedaż czy raczej nadal pesymistyczne nastawienie?