Barometr rynku: październik na plusie

Plusowy trend sprzedażowy w branży outdoor utrzymuje się w kolejnym, jesiennym miesiącu. W październiku sklepu biorące udział w naszym barometrze rynku odnotowały ponad 4-procentowy wzrost sprzedaży liczonej rok do roku. 

Po pozytywnych wynikach w sierpniu i wrześniu, październik jest kolejnym miesiącem, który rodzi optymizm dla branży outdoorowej. To już siódmy miesiąc nad kreską w tym roku, przy czym spadki, które nastąpiły w lutym i w sierpniu nie były wyjątkowo duże (minus 1,4 proc i minus 2 proc.). Należy jednak na nie patrzeć z perspektywy ubiegłego roku, a to znów stawia je w nieco innym świetle.

Barometr rynku - październik 2011Barometr rynku – październik 2011

Pod względem pogodowym tegoroczny październik należał do miesięcy ciepłych i suchych w pierwszej połowie i nieco chłodniejszych z opadami deszczu – w drugiej części miesiąca. Jak widać warunki sprzyjały więc outdoorowym wyjazdom oraz zakupom. 

Spadki sprzedaży w październiku odnotowała za to sieć sklepów Intersport. Zarząd spółki poinformował, że przychody netto ze sprzedaży osiągnięte w październiku 2012 roku wynoszą około 13.964.000,00 zł i są niższe o 5,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku, w którym Spółka odnotowała przychody w wysokości 14.786.000,00 zł.

Jak podaje GUS, październikowa sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła o 3,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 4,3 proc. Sprzedaż detaliczna w październiku realnie wzrosła o 0,5 proc. licząc rok do roku.

***

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 14 sklepów:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
  • Sherpa (Warszawa)
  • sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • Trekker Sport (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Anonim 7 lat ago

    Pierwsze dni grudnia. Jak po 10 dniach grudnia oceniacie sytuację na rynku. Będzie to udany sezon na sprzedaż czy raczej nadal pesymistyczne nastawienie?