Podczas 10. edycji Krakowskiego Festiwalu Górskiego, w sobotę 8 grudnia, odbędzie się polska edycja szkolenia dla przedstawicieli handlu branżowego pod hasłem ISPO Academy.
Organizatorem krakowskiego ISPO Academy jest ISPO Munich, partnerem głównym i merytorycznym stowarzyszenie Polish Outdoor Group, partnerem strategicznym Krakowski Festiwal Górski, partnerem medialnym portal oraz magazyn 4outdoor.pl. Spotkanie odbędzie się w Barka food & live music.
Zgodnie z nową strategią rozwojową ISPO, pod nazwą ISPO Academy targi chcą skupić wszystkie eventy szkoleniowe i informacyjne, które są organizowane zarówno podczas monachijskich targów, jak i w okresie przedtargowym podczas rozmaitych imprez partnerskich na całym świecie.
Celem spotkań jest zaoferowanie międzynarodowej branży na różnych rynkach możliwości pozyskiwania najbardziej aktualnej wiedzy w wielu obszarach (przy wykorzystaniu rozbudowanej ISPO network) oraz wsparcie w warunkach stale przeobrażającego się rynku i rosnącej konkurencji ISPO – Connecting sports business professionals.
ISPO Academy to platforma prezentacji innowacyjnych idei, nowych perspektyw i pochodzącej z różnych, powiązanych z prowadzeniem działalności w branży sportowej, obszarów wiedzy.
Spektrum zagadnień poruszanych podczas imprez organizowanych pod hasłem ISPO Academy jest bardzo szerokie i obejmuje swoim zakresem od tematów związanych z e-commerce przez sprzedaż krzyżową i nowe trendy aż po tematykę związaną z designem produktów sportowych.
W ramach polskiej edycji ISPO Academy odbędzie się pięć prezentacji:
- Duży rośnie w siłę, a mały… musi znaleźć swoją niszę. Jak koegzystować i osiągać swoje cele w warunkach zmieniającego się rynku? – Hans Overduin
Hans Overduin (42), swoje życie zawodowe związane z branżą outdoorową rozpoczął w 1990 roku podejmując pracę w Bever Zwerfsport, wiodącej outdoorowej sieci detalicznej w Holandii. W latach 2004-2010 pełnił tam funkcję dyrektora ds. zakupów i członka zespołu zarządzającego (Core Management Team).
W trakcie swojej pracy dla Bever współtworzył Eurofamily* oraz marki Meru i Kaikkialla. Od 2010 pracuje jako Senior Associate w zespole projektowym targów ISPO. Zajmuje się także consultingiem oraz fotografowaniem dzikiej natury.
*Eurofamily – działające od 12 lat stowarzyszenie przedstawicieli handlu branży outdoorowej zrzeszające sklepy z Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Włoch. www.konsortium-eurofamily.com (wyjaśnienie org. warsztatów).
Nawet jeśli duże sieci zdominowały rynek outdoorowy, istnieje wiele możliwości dla małych sklepów, które pozwalają im prowadzić udany biznes. Podczas swojej prezentacji Hans będzie mówił o wyzwaniach i szansach, z jakimi w dzisiejszych czasach musi się zmierzyć handel detaliczny.
Omawiając zagadnienia z różnych obszarów jak obecność w Internecie, obsługa klienta, strategia pozwalająca zidentyfikować niszę, postara się nakreślić, jaką przewagę posiada mały, niezależny sklep w stosunku do swoich dużych konkurentów.
- Produkt nagrodzony jako highlight, icebreaker & praktyczne wsparcie sprzedaży. – Alex Dewald
Alex Dewald, ukończył studia na wydziale Marketingu i Zarządzania, na kierunku Marketing w Sporcie. Jego pasją są sporty outdoorowe.
Dzięki pracy w agencji reklamowej Pascher +Heinz zajmuje się obsługą marketingową nie tylko znanych marek sportowych, ale jest także szefem działu eventów i przez wiele lat współtworzył największy na świecie konkurs dla młodych marek rozpoczynających karierę na międzynarodowym rynku sportowym ISPO BRANDNEW Award.
Wraz ze zmianą założeń leżących u podstaw innego, ważnego konkursu dla marek sportowych ISPO AWARD poświęcił się obecnie nowym, interesującym wyzwaniom, które niesie za sobą praca przy organizacji jednego z najważniejszych konkursów branży sportowej na świecie.
- Eko-metka. Odpowiedzialność społeczna czy chwyt marketingowy? Certyfikacja i znakowanie odzieży sportowej według norm obowiązujących w UE. – Piotr Kantor
Piotr Kantor, Absolwent Politechniki Łódzkiej, Kierownik Zakładu Certyfikacji Textil-Cert Instytutu Włókiennictwa w Łodzi, Auditor PCA. „Lubię Swornegacie na Kaszubach, Beskidy i muzykę Marka Knopflera. Nie lubię portali społecznościowych, nie mam swojego profilu na Facebooku :-)”
- Outdoor – pomysł na życie / pomysł na biznes – czyli historia powstania 8a.pl jednego z najbardziej rozpoznawalnych na rynku outdoorowym sklepów internetowych. – Piotr Czmoch
Piotr Czmoch, z branżą outdoorową związany od 12 lat. Założyciel i właściciel Górskiego Sklepu Internetowego 8a.pl.
Posiada kilkanaście lat doświadczenia w handlu detalicznym i hurtowym. Każdą wolną chwilę wykorzystuje na wspinanie oraz jazdę na nartach.
- Polish Outdoor Group – działania na rzecz rozwoju rynku outdoorowego. Jak pomóc sklepom w rozwiązywaniu problemów dnia codziennego? – Piotr Turkot
Piotr Turkot, od ponad 12 lat związany z branżą outdoor. Wydawca pierwszego polskiego magazynu i portalu branży outdoor – 4outdoor.pl Współtwórca najpopularniejszego w Polsce portalu wspinaczkowego – wspinanie.pl.
Od 10 lat organizuje Krakowski Festiwal Górski, najważniejszą w środowisku górskim imprezę kulturalno-sportową.
Pomysłodawca i Prezes Stowarzyszenia Polish Outdoor Group. Wolny czas wykorzystuje na wspinanie i inne aktywności outdoorowe.
Moderatorem spotkania będzie Maciej Przywecki, dyrektor ds. strategii i rozwoju VMG Group. Ma na swoim koncie ogólnopolskie i międzynarodowe projekty marketingowe, zarówno dla marek prywatnych jak i podmiotów publicznych.
W marketingu outdoorowym pracuje od 15 lat. Realizował szereg projektów i kampanii dla wiodących marek z tego rynku. Jest prezesem VMG Outdoor Sports Marketing oraz członkiem i współtwórcą stowarzyszenia Polish Outdoor Group.
***
Patronat medialny nad ISPO Academy objął portal i magazyn 4outdoor.pl
KOMENTARZE