Zwycięzcy ISPO Award za kampanie marketingowe

W tym roku po raz pierwszy ISPO Award zostały przyznane za kampanie marketingowe. Jury złożone ze specjalistów oceniało zgłoszone projekty w dziesięciu kategoriach.

Konkurs dla kampanii marketingowych był otwarty dla agencji, działów marketingu, grafików i fotografów, których projekty były związane z branżą sportową lub outdoorową.

Oprócz 26 Zwycięzców i dziewięciu Złotych Zwycięzców, zostało przyznane najwyższe wyróżnienie – Communication of the Year, którym uhonorowano wielokanałową kampanię marki Mammut – “150 Years Mammut”. Wszyscy zwycięzcy zostaną oficjalnie nagrodzeni w Monachium 4 lutego 2013 roku, podczas uroczystej ceremonii na targach ISPO.

Agencje i wszyscy członkowie sektora kreatywnego dostarczają wielu ważnych usług dla biznesu sportowego – mówi Tobias Gröber, kierownik działu Business Unit Consumer Goods Exhibitions w Messe München GmbH. Jak dodaje, kampanie marketingowe mają duży wpływ także na sam rynek. – To one oferują nowe perspektywy, wiążą emocje z produktem oraz przyciągają naszą uwagę swoimi wyjątkowymi i kreatywnymi pomysłami. Ich wysiłki powinny zostać zauważone – podkreśla.

Jury złożone z fachowców

Jury oceniające nadesłane projekty, złożone było z międzynarodowych ekspertów w zakresie marketingu. Ich zadaniem było wyłonienie najlepszych kampanii spośród zgłoszeń.

Jury ISPO Award Marketing 2013Jury ISPO Award Marketing 2013

Uczestnicy konkursu zaimponowali nam kreatywnością, emocjonalnością i konceptem na wszystkich poziomach. Wierzymy, że nagroda ISPO Award Marketing dostarczy przeglądu najlepszych produktów marketingowych także w nadchodzących edycjach. To była wielka przyjemność móc uczestniczyć w premierze konkursu – mówi Sascha Liebhardt, dziekan w European Business College Munich, członkini jury konkursu.

Najlepsi z najlepszych – Gold Winners i Communication of the Year

Juty wybrało Złotych Zwycięzców w dziewięciu kategoriach, a spośród nich wyłoniono najlepszą kampanię, której przyznano nagrodę Communication of the Year.

Oto lista zwycięzców:

  • Communication of the Year oraz Złoty Zwycięzca/ Gold Winner w kategorii Multi-channel Campaign (Kampania Wielokanałowa):

Główną nagrodę w konkursie ISPO Award Marketing otrzymała marka Mammut/ Erdmannpeisker GmbH za kampanię “150 Years Mammut.


Globalna, wielokanałowa kampania zadziwiała spójnym przekazem opartym na doskonałych zdjęciach oraz z uwzględnienim ludzi, noszących produkty z najnowszej kolekcji marki. Pokrycie medialne kampanii przyniosło sukces: marka doświadczyła wzrostu sprzedaży oraz wzrostu liczby uczestników społeczności online.

  • Złoty Zwycięzca/ Gold Winner w kategorii Ads & Posters (Reklamy & Plakaty):

Black Diamond za reklamę “Flat Sucks”


Bez uciekania się do standardowych zdjęć gór i śniegu, reklama ta odzwierciedla pasję narciarzy Black Diamond oraz grupę docelową, do której należą młodzi pasjonaci freeride z ich poczuciem humoru.

  • Złoty Zwycięzca/ Gold Winner w kategorii Website (Strona Internetowa):

DC za “DC Live Park System”


“DC Live Park System” został zaprojektowany zarówno dla fanów snowboardu, jak i dla narciarzy. Skupia się przede wszystkim na hasłach “SHOW” i “SHARE” – niech każdy podzieli się swoim sportem i swoją pasją.

  • Złoty Zwycięzca/ Gold Winner w kategorii Social Media (Media Społecznościowe):

Garmin “Fenix Challenge”

Wyjątkowa kampania Garmina objęła wiele kanałów mediów społecznościowych, od Facebooka, przez Twitter i YouTube, po blogi. Fani mogli testować innowacyjny produkt – zegarek z GPS Garmin Fenix – a następnie dzielić się swoimi doświadczeniami za pomocą wpisów, zdjęć i filmów.

  • Złoty Zwycięzca/ Gold Winner w kategorii Photo (Zdjęcie):

Hansi Heckmair za “Salewa Aufstieg”

Rysunki ukazują sportowców przekraczających swoje granice. To nie jest tylko poza; „modele” rzeczywiście zbliżają się do granic swoich możliwości.

  • Złoty Zwycięzca/ Gold Winner w kategorii Corporate Design (Wizualna Identyfikacja Firmy):

Skylotec za “Mountain Wave”


Dobrze przemyślana kampania, inspirowana muzyką, przełożoną na projekt produktu i design całej firmy. Indywidualiści, którzy są pasjonatami narciarstwa mają dostęp do informacji o produktach za pomocą kodu QR na nartach. Kampania zwiększyła świadomość marki wśród klientów i mediów, co przełożyło się na jednoznaczny wzrost sprzedaży.

  • Złoty Zwycięzca/ Gold Winner w kategorii Video

Casey Neistat za “Nike Make it Count”

[video:http://vimeo.com/40004005]

Film jest osobistą interpretacją Casey’a Neistat’a hasła “Make it Count”. Film opowiada o podróży dookoła świata, która zajmuje 10 dni. Jest to wyjątkowa prezentacja, z pięknymi zdjęciami i kadrami, która pozwala poczuć się uczestnikiem tej wyprawy.

  • Złoty Zwycięzca/ Gold Winner w kategorii Visuals

Deuter za “Deuter Flower”

„Deuter SL Flower” został stworzony w celu identyfikacji produktów zaprojektowanych specjalnie dla kobiet. Od tamtej pory stał się znakiem rozpoznawalnym plecaków dla kobiet marki Deuter. Dzięki temu, że kwiat jest odpinany, wielu użytkowników zaczęło go używać jako oddzielny dodatek – dotychczas Deuter wyprodukował miliony kwiatów.

  • Złoty Zwycięzca/ Gold Winner w kategorii Mobile Apps (Mobilne Aplikacje)

Brunotti za “Apps4Fashion”

Celem jest optymalizacja procesów sprzedażowych w świecie sportów – nowoczesna i efektywna aplikacja App4Fasion robi wrażenie. Nowoczesne rozwiązania zamówień zastępują katalogi i broszury, mogą także służyć za bazę informacji, dostawcę oraz narzędzie sprzedażowe.

Wśród Zwycięzców ISPO Award Marketing znajdują się m.in.:

  • Kategoria: Ads & Posters

Outdoor Research, Inc. za kampanię reklamową „Go Where Others Don‘t”


Jimmy Chin za kampanię The North Face Meru

  • Kategoria Multi-channel Campaign:

Atomic Austria GmbH za kampanię Marcel Hirscher Icon Series


Deuter Sport GmbH & Co. KG za kampanię Deuter Drecksack

  • Kategoria Website:

Black Diamond Equipment Ltd. za Black Diamond Skiing 2012 – Digital

  • Kategoria Social Media

Evoc Sports GmbH za kampanię The Evoc Indestructable Billboard

  • Kategoria Video:

GoPro za kampanię Hero 3

[video:http://vimeo.com/51618708]
  • Kategoria Social Awareness:

Arc’teryx za kampanię Birds Nest

 

Więcej informacji znajduje się na stronie: www.ispo.com.

Źródło: ISPO Munich

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0