HomeRynek outdoorPrasa outdoorowa

Ukazał się najnowszy Magazyn 4outdoor – edycja ISPO MUNICH 2013

Pierwszy w tym roku numer magazynu 4outdoor jest już dostępny! A wraz z nowym rokiem prezentujemy nowy logotyp magazynu, którym z jednej strony chcemy uczcić jubileuszowe wydanie 25. numeru czasopisma, jak też zapowiedzieć nowe projekty, które mamy nadzieję wdrożyć w ciągu nadchodzących 12 miesięcy. Ale o tym wkrótce. Teraz czas na magazyn, którego tematyka już po raz czwarty obraca się wokół monachijskich targów ISPO.

ISPO MUNICH – dużo więcej niż targi

Targi ISPO MUNICH odbędą się w dniach od 3 do 6 lutego, czyli już niebawem. 43. edycja wystawy, skupiająca przedstawicieli branży sportowej i outdoorowej z całego świata, będzie w tym roku pełna nowości. Pojawią się nowe panele i projekty, m.in. ISPO Textrends Forum, ISPO Healthstyle, ISPO JOBS, ISPO CONNECT, ISPO Academy.

Udoskonaloną formułę przybrały także targowe nagrody, wśród których pojawiły się dwie nowe kategorie: ISPO AWARD dla kampanii marketingowych oraz ISPO AWARD dla produktów azjatyckich.

Magazyn stanowi kompendium wiedzy dotyczącej targowych wydarzeń, atrakcji i nagród oraz zawiera szczegółowy program wystawy. Nie zabrakło także list wystawiających się firm z Polski oraz polskich przedstawicieli zachodnich marek.

Zachęcamy do korzystania z „wkładki” znajdującej się na środku magazynu – na tych stronach zostały zaprezentowane wszystkie niezbędne informacje dotyczące targów, w tym opis i podział hal, mapka targów, opis sieci komunikacyjnej Monachium czy dane na temat systemu rejestracji. Strony te można wyrwać i zabrać ze sobą na wystawę.

Na tegorocznych targach, w 17 halach, na powierzchni 180 tys. m2 swoją ofertę zaprezentuje ponad 2300 marek sportowych, których stoiska odwiedzi ponad 80 tys. przedstawicieli branży. Nie zabraknie także polskich wystawców i odwiedzających.

Polskę będzie także reprezentować finalista nagrody BRANDNEW – firma MADISON, a przede wszystkim firma Ramones z Jeleniej Góry, której czapka marki RED HOT w kolorach ISPO stała się oficjalnym gadżetem reklamowym targów. 

ISPO Academy po polsku

W Monachium odbędzie się kolejna edycja szkolenia dla przedstawicieli handlu branżowego pod hasłem ISPO Academy. Na początku grudnia gościliśmy ISPO Academy także w Krakowie, podczas Krakowskiego Festiwalu Górskiego. Wydarzenie przyciągnęło ponad 70 przedstawicieli handlu branżowego, którzy wysłuchali prelekcji pięciu specjalistów z różnych dziedzin rynku outdoorowego.

Na podstawie informacji zwrotnej od uczestników spotkania (organizowanego wraz z Polish Outdoor Group) można śmiało stwierdzić, że polska edycja ISPO Academy odniosła sukces. Przedsięwzięcie to z pewnością będzie kontynuowane. Relację z pierwszej polskiej edycji można znaleźć w naszym magazynie.

Kiedy Polish Down Village?

Oprócz targów ISPO głównym tematem numeru są polscy producenci odzieży i sprzętu puchowego. Polski puch jest uznawany za najlepszy materiał izolacyjny na świecie. I słusznie; Polska posiada długą i imponującą tradycję chowu kaczek i gęsi oraz pozyskiwania z nich doskonałej jakości puchu. Nic więc dziwnego, że mamy także silnych producentów odzieży i sprzętu puchowego.

Do czołówki polskich marek „puchowych” możemy zaliczyć sześć firm: Cumulus, Eksplo, Małachowski, Pajak, Robert’s Outdoor Equipment oraz Yeti. Nie ma ich dużo, same firmy też raczej należą do niewielkich, jednak nie przeszkadza im to w podbijaniu zagranicznych rynków – marki te działają przede wszystkim na eksport. 

W tekście – pod, miejmy nadzieję, proroczym tytułem – „Kiedy Polish Down Village?” znalazła się prezentacja każdej z „puchowych” marek.

Zważywszy na to, że branża puchowa ma stosunkowo największy potencjał eksportowy wśród rodzimych firm rynku outdoorowego, specjalnie dla naszych zagranicznych ISPO-Czytelników postanowiliśmy przetłumaczyć na język angielski poświęcony jej artykuł.

Na tropie Yeti

Jednej z wymienionych marek postawiliśmy przyjrzeć się nieco bliżej. Jest nią nasz puchowy lider, marka Yeti.

U źródeł powstania firmy Yeti była potrzeba i niemożliwość jej zaspokojenia. Potrzeba aktywności i miłość do gór dwójki kolegów, Radosława Krawczyka i Ładysława Piaseckiego, i bieda ówczesnego rynku, na którym brakowało jakiejkolwiek odzieży w góry – mówi dla magazynu 4outdoor Elżbieta Seler, współwłaścicielka firmy. Oprócz historii powstania marki w wywiadzie można przeczytać także o stanowisku firmy w kwestiach puchu hydrofobowego, sposobach pozyskiwania piór od gęsi i kaczek czy planach rozwojowych marki. 

12 miesięcy polskiego outdooru – podsumowanie 2012 roku

W magazynie oddajemy się też nieco wspomnieniom, prezentując kalendarium najważniejszych wydarzeń na polskim rynku outdoorowym w 2012 roku. Dla większości firm był to trudny rok, dla niektórych przyniósł nawet zakończenie działalności pod dotychczasowym szyldem. Jednak w branży można znaleźć przedsiębiorców, którzy sprawnie radzili sobie z przeciwnościami biznesowymi i ostatecznie osiągnęli dodatnie wyniki. Miejmy nadzieję, że w nowym roku będziemy potrafili brać przykład z liderów, a otoczenie ekonomiczne będzie temu wyraźnie sprzyjać.

Nowy rok jest dobrym pretekstem do odświeżenia wizerunku. Ten trend postanowiła wykorzystać nasza redakcja i dzięki temu możemy zaprezentować nowe logo naszego magazynu. To nie koniec zmian związanych z naszymi wydawnictwami – kolejne szczegóły poznacie w lutym! Tymczasem zapraszamy na internetową stronę www.4outdoor.pl – pierwsze źródło informacji o polskim rynku outdoorowym. 

Życzymy udanych targów ISPO!

Aneta Żukowska

redaktor prowadząca Magazynu 4outdoor

Magazyn 4outdoor.pl 1/2013 (25) styczeń – spis treści:

  • Upadłość likwidacyjna Euromark Polska S.A.
  • Federalna Komisja Handlu w USA zakończyła śledztwo w sprawie Gore-Texu
  • Firma K2 Sports kupuje markę Backcountry Access (BCA)
  • Marka Tierra wchodzi na polski rynek outdoorowy
  • Przed nami zimowa edycja Targów Kielce
  • Garmin wyróżniony nagrodą The Economist Group 2012 Innovation Award
  • Marka Jetboil została sprzedana firmie Johnson Outdoors
  • Nao marki Petzl uhonorowana nagrodą Best of What’s New magazynu „Popular Science”
  • Firma HBMM nowym przedstawicielem marki Primus w Polsce
  • Icebreaker zapowiada rewolucję w rozmiarach swoich produktów
  • WinterCamp 2013 – zimowy biwak Polish Outdoor Group
  • Kurtka Małachowski Climber Neo Jacket z Polartec® NeoShell®
  • Barometr rynku outdoor
  • Premiera ociepliny Polartec® Alpha® na targach ISPO MUNICH 2013
  • Kiedy Polish Down Village?
  • Na tropie Yeti
  • ISPO MUNICH – dużo więcej niż targi
  • ISPO uruchamia całoroczną platformę ISPO JOBS
  • ISPO MUNICH 2013 VISITOR GUIDE
  • Polscy wystawcy na targach ISPO MUNICH 2013
  • ISPO Textrends Forum – fokus na innowacyjne tekstylia
  • Nowa platforma dla branży sportowej i branży – ISPO Healthcare
  • Program ISPO
  • Nagrody / Specjalne platformy / Wydarzenia
  • Polscy przedstawiciele marek na ISPO MUNICH 2013
  • ISPO AWARD – nowa koncepcja nagrody sprawdza się po raz drugi
  • Zwycięzcy ISPO AWARD 2013 za kampanie marketingowe
  • Nagrody ISPO BRANDNEW 2013
  • MADISON From Now On – polski finalista ISPO BRANDNEW AWARD
  • Polska czapka podbija targi ISPO
  • ISPO Academy 2013
  • 12 miesięcy polskiego outdooru – podsumowanie 2012 roku
  • Kiermasz odzieży i sprzętu na 10. KFG – festiwal outdooru
  • ISPO Academy po polsku

***

Zarówno najnowszy Magazyn 4outdoor, jak i numery archiwalne znajdziecie w księgarni wspinanie.pl. Zachęcamy również do prenumeraty.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0