Komentarz prezesa INTERSPORT Polska do raportu spółki za rok 2012

Rok 2012 był dla nas wyjątkowy. Wypracowaliśmy 20 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży. Na działalności podstawowej (bez dodatkowej sprzedaży podczas EURO) uzyskaliśmy 13 proc. wzrost, z czego na sklepach porównywalnych poprawiliśmy przychody o 8 proc. w stosunku do roku 2011. Dzięki szybszej rotacji towarów poprawiliśmy naszą płynność finansową.

W roku 2012 sieć INTERSPORT posiadała tytuł „Oficjalnego Sklepu Sportowego z licencjonowanymi produktami UEFA EURO 2012™ i miała w Polsce wyłączność na sprzedaż produktów sportowych na stadionach oraz oficjalnych strefach kibica.

Artur Mikołajko (fot. INTERSPORT Polska)Artur Mikołajko (fot. INTERSPORT Polska)

Spółka uruchomiła 150 stanowisk kasowych w 28 dodatkowych (poza sklepami) punktach handlowych. W projekt zaangażowanych było około 500 osób. Sprzedaż prowadzona była od 8 czerwca do 1 lipca 2012 roku.

Łącznie w Polsce INTERSPORT sprzedał ponad 300 tys. licencjonowanych produktów UEFA EURO 2012™, w tym 120 tys. koszulek i 45 tys. piłek. Jesteśmy zadowoleni ze sprawnej organizacji przedsięwzięcia, pozytywnego wizerunku marketingowego oraz osiągniętego dodatniego wyniku finansowego.

W roku 2012 rozpoczęliśmy proces optymalizacji powierzchni handlowej. Zamknęliśmy jeden nierentowny sklep zlokalizowany w CH Plaza Kraków i uruchomiliśmy dwie nowe lokalizacje, na dobrych warunkach finansowych, w Kielcach i Gorzowie Wielkopolskim. Proces ten będziemy kontynuować w bieżącym roku.

W ostatnim roku prowadziliśmy rzetelną i przejrzystą politykę komunikacyjną. Dowodem tego było zakwalifikowanie się do elitarnego grona spółek giełdowych, które wykazują największą transparentność pod kątem ujawniania danych pozafinansowych w projekcie „Analiza danych ESG w Polsce”.

Zostaliśmy również laureatem III etapu konkursu Złota Strona Emitenta, który był organizowany przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.

W sierpniu 2012 roku 4.000.000 społeczność polskich internautów przyznała salonom INTERSPORT „Godło Jakości Obsługi” w kategorii „Sprzęt sportowy i turystyczny”, za spełnianie najwyższych standardów obsługi klienta. 

Przed nami kolejny rok wytężonej pracy. Widzimy duży potencjał drzemiący w sprzedaży całorocznych grup towarowych. Chcemy utrzymać obroty na porównywalnym poziomie i skoncentrować się na poprawie rentowności w salonach. Jesteśmy przekonani, że potrafimy wykorzystać nasze 25-letnie doświadczenie prowadzenia biznesu w branży sportowej, do osiągnięcia założonych na ten rok celów.

Z poważaniem

Artur Mikołajko

Prezes Zarządu INTERSPORT Polska S.A.

 

***

  • Raport INTERSPORT Polska S.A. za 2012 rok znajduje się TUTAJ
  • Zapraszamy do lektury wywiadu z Arturem Mikołajko, opublikowanym w Magazynie 4outdoor 2/2013

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0