Po dobrym, plusowym początku roku, luty przyniósł spadki sprzedaży sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku outdoor. Licząc rok do roku luty zakończył się spadkiem sprzedaży o blisko 4 proc.
Luty był miesiącem mroźnym i śnieżnym, na gorsze wyniki mogła mieć więc wpływ niekorzystna sytuacja ekonomiczna w kraju, w tym głównie na rynku pracy. Rosnące bezrobocie i niska płaca realna skłaniają do oszczędzania i na pewno nie zachęcają do zakupów i outdoorowych wyjazdów.
Spadki odnotował także INTERSPORT. Zarząd spółki poinformował, że przychody netto ze sprzedaży osiągnięte w lutym 2013 roku wyniosły około 18.932 tys. zł i były niższe o 8,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2012 roku, w którym Spółka odnotowała przychody w wysokości 20.781 tys. zł.
Narastająco w okresie od stycznia do lutego 2013 roku, wartość przychodów netto ze sprzedaży Spółki wyniosła około 45.128 tys. zł i była niższa o 5,5 proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Jak czytamy w raporcie: Główną przyczyną niższych obrotów była mniejsza niż w roku ubiegłym sprzedaż sprzętu narciarsko – snowboardowego. Jednocześnie w tym okresie Spółka odnotowała wzrost dynamiki obrotów w całorocznych grupach towarowych, co jest dobrym prognostykiem wiosenno-letniej sprzedaży.
Główny Urząd Statystyczny również nie ma dobrych informacji – w lutym sprzedaż detaliczna w Polsce spadła o 0,8 proc. i 2,6 proc. – odpowiednio dla ujęcia rocznego i miesięcznego. Spadek był większy niż przewidywali analitycy.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 14 sklepów:
- 8a.pl (Gliwice)
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
- Sherpa (Warszawa)
- sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE