Wzrost sprzedaży firmy Columbia Sportswear w 1Q; prognozy na 2013 r. obniżone

Chłodna wiosna spowodowała wzrost sprzedaży i zysku Columbia Sportswear w pierwszym kwartale 2013 r. Jednocześnie zmniejszyła się liczba zamówień od dystrybutorów, co skłoniło ekspertów do prognozowania niewielkiego spadku sprzedaży w całym 2013 r.

Columbia, która jest również partnerem takich marek jak Mountain Hardwear, Montrail i Sorel, donosi o pięcioprocentowym wzroście w pierwszym kwartale do 348,3 mln $, podczas gdy jej zysk kwartalny wzrósł do 10,1 mln $ w porównaniu do 3,9 mln w zeszłym roku. 

Mroźna pogoda w Ameryce pomogła nam sprzedać dodatkowy towar z kolekcji jesiennej, głównie przez nasze kanały sprzedaży bezpośredniej do klienta. Dzięki temu wyniki naszej sprzedaży wyglądają lepiej niż w analogicznym okresie zeszłego roku – mówi Tim Boyle, prezes i dyrektor generalny Columbia. Zapasy towaru zmniejszył się o 11 procent. – Zimna pogoda pomogła również naszym dystrybutorom upłynnić więcej towaru z kolekcji Jesień 2012. Jednak nie zmieniło to ich ostrożnej postawy względem składania zamówień na kolekcję Jesień 2013. Na podstawie stanu naszych zamówień hurtowych, naszych planów ekspansji sieci sprzedaży bezpośredniej do klienta, przewidywanych efektów wejścia w joint venture w Chinach oraz szeregu innych zmiennych można przypuszczać, że nasze przychody netto w okresie całego roku 2013 mogą odnotować nieznaczne spadki.

Wcześniej przedstawiciele firmy Columbia nie przewidywali zmian w wynikach sprzedaży w 2013 r.

Jak twierdzi Boyle, firma będzie skupiać się teraz na poszerzeniu swojego asortymentu w celu stania się producentem bardziej całorocznym, oferującym dodatkowe produkty letnie i wiosenne.

Częścią tej strategii jest akcentowanie odzieży chłodzącej z technologiami Omni-Freeze Zero w przypadku Columbia i Cool.Q Zero dla Mountain Hardwear. Boyle dodał również, że Columbia chce poszerzyć swoją ofertę o sprzęt wędkarski. 

W poszczególnych kategoriach produktów Columbia odnotowała 4 proc. wzrost w odzieży, sprzęcie i akcesoriach oraz 11 proc. wzrost w obuwiu. Z puntu widzenia marek, sprzedaż Columbia wzrosła o 3 proc., Mountain Hardwear o 5 proc., a Sorel zyskał oszałamiające 94 proc. – ten ostatni wzrost obrazuje w jak dużym stopniu klienci zrezygnowali z zakupów obuwia zimowego w zeszłym roku ze względu na ciepłą zimę oraz jak szybko wrócili w tym roku po opadach śniegu.

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Anonim 6 lat temu

    Wzrost sprzedaży firmy Columbia Sportswear w 1 KWARTALE.. da się kwartał zamiast Q? Da Się