HomeRynek outdoor

Kolejny rok znacznego spadku sprzedaży Lafuma Group

Grupa Lafuma upubliczniła przegląd roku finansowego 2012-13 zakończonego 30 września. Łączne przychody spadły o 12,3 procent przy stałych kursach walut, wyłączając sprzedane lub przeznaczone do sprzedaży działy, takie jak Hunting i Jeans, osiągając poziom 193.6 mln euro.

Surfingowa marka grupy – Oxbow – poniosła ogromną stratę 29,3 procent w stosunku do minionego roku osiągając poziom 37.8 mln euro. Outdoorowy brand Lafuma stracił 11,5 procent ubiegłorocznej sprzedaży i osiągnęła jedynie 73.5 mln euro.

Alpinistyczne i sportowe marki zimowe – Millet, Eider i Killy zanotowały raczej umiarkowany spadek o 2,4 procent do 82.3 mln euro. We Francji grupa straciła mniej (-11,9 procent) niż w skali międzynarodowej (-12,9 proc.).

Sprzedaż międzynarodowa sięgnęła 82.7 mln euro, a na rynku francuskim 110.9 mln euro.

Firma, według własnej oceny, szczególnie dotkliwie odczuła skutki ogólnego kryzysu w branży surfingu oraz słabej gospodarki we Francji i Europie.

Bez efektów walutowych, Lafuma widzi rozwój w Azji jako zadowalający, podczas gdy sprzedaż w USA spadła o znaczące o 27 procent.

Źródło: ISPO NewsBlog

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0