Campus i Planet Outdoor wracają

Na targach Kielce Sport-Zima 2014 swoje stoisko – ku zaskoczeniu wielu – wystawiła marka Campus. Jak się dowiedzieliśmy, marka stara się powrócić na polski rynek.

Źródło: campus.com.plŹródło: campus.com.pl

Marka towarowa Campus oraz marka handlowa Planet Outdoor należą do firmy Khyam Limited, natomiast obecnym wyłącznym licencjobiorcą marek Campus i Planet Outdoor jest firma Winsport Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie. Prezesem zarządu jest Paweł Kazimierz Dudek, do firmy należą także byli członkowie zarządu Euromark Polska, m.in. Timothy Mark Roberts oraz Daniel Jagodziński. Firma została zarejestrowana w Polsce 24 lutego 2012 roku.

Targi Kielce Sport-Zima 2014 - stoisko Winsport, czyli marki Campus (fot. 4outdoor)Targi Kielce Sport-Zima 2014 – stoisko Winsport, czyli marki Campus (fot. 4outdoor)

Tim Roberts oraz przedstawicielka firmy Winsport z Hongkongu na Targach Kielce Sport-Zima 2014 (fot. 4outdoor)Tim Roberts oraz przedstawicielka firmy Winsport z Hongkongu na Targach Kielce Sport-Zima 2014 (fot. 4outdoor)

Przypomnijmy, że firma Euromark Polska ogłosiła upadłość 31 grudnia 2012 roku. 29 listopada 2012 roku firma zależna od Euromark Polska – Outdoor Brand Management Limited (Euromark posiada jej 100 proc. udziałów) – sprzedała cztery marki: Campus, Khyam, Wynnster oraz Planet Outdoor spółce Khyam Limited po wartości rynkowej około 450 tys. funtów. Marki te zostały sprzedane dlatego, że Outdoor Brand Management Limited nie był w stanie w terminie spłacić długu wierzycielowi – firmie TMR Investments Limited (która zresztą była głównym udziałowcem w firmie Euromark Polska Sp. z o.o.). Pożyczkobiorca nie zwrócił się do syndyka, lecz zezwolił na sprzedaż znaków towarowych, jednak wraz z zadłużeniem. W efekcie tej transakcji przychody z używania marek były więc wpłacane bezpośrednio TMR Investments Limited.

Źródło: euromark.plŹródło: euromark.pl

Jak czytamy w raporcie Euromark Polska z dnia 29 listopada 2012 roku:

W dniu 29 listopada 2012 podpisana została umowa sprzedaży praw do znaków towarowych (“Umowa”) należących do spółki zależnej Emitenta, tzn. Outdoor Brand Management Limited z siedzibą w Birmingham (“Spółka zależna”). Stronami Umowy są Spółka Zależna, jako sprzedawca, spółka Khyam Limited z siedzibą w Birmingham, jako nabywca (“Nabywca”) oraz spółka TMR Investments Limited (“Pożyczkodawca”) i jednocześnie główny udziałowiec Emitenta. (…) Spółka Zależna nie uiściła spłaty odsetek dla Pożyczkodawcy. Pożyczkodawca nie skorzystał z przysługującego mu prawa do powołania zarządcy masy upadłościowej, Spółka Zależna zleciła niezależnej firmie doradczej przeprowadzenie zbierania ofert odnośnie zbycia portfolio znaków towarowych Spółki Zależnej (Khyam, Wynnster, Campus oraz Planet Outdoor) (“Znaki towarowe”). Przedmiotem Umowy jest sprzedaż na rzecz Nabywcy przez Spółkę zależną należących do niej następujących znaków towarowych: Khyam, Wynnster, Campus oraz Planet Outdoor (“Znaki towarowe”) po wartości rynkowej około £ 450.000 plus VAT, tzn. równowartość około 2.290.770 PLN plus VAT, jako najwyższej oferty uzyskanej w wyniku niezależnego zbierania ofert. Pożyczkodawca wyraził zgodę na sprzedaż znaków towarowych i znaki te zostały przeniesione z uwzględnieniem obciążających je zastawów pod warunkiem, że przychody z ich używania będą wpłacane bezpośrednio do Pożyczkodawcy. Zawarcie ww. Umowy wynika z faktu, iż Spółka zależna nie uiściła w terminie spłaty odsetek dla Pożyczkodawcy z tytułu umowy pożyczki (“Pożyczka”). Zabezpieczenie Pożyczki stanowiły Znaki towarowe. Ponadto Nabywca zobowiązał się do przejęcia należności związanych ze spłatą odsetek dla Spółki zależnej.

Jak wyjaśnił nam Daniel Jagodziński, firma Winsport Poland ma azjatyckie „korzenie” – jej właścicielem jest bowiem firma Winsport z Hongkongu (producent towarów outdoorowych, m.in. militarnych plecaków). 

Campus

Całość kolekcji marki Campus składać się będzie z mniejszej ilości produktów, niż miało to miejsce w ubiegłych latach. Campus postawi na kilka kolekcji, jednak w sklepach mają być dostępne wszystkie rozmiary i pełna gama kolorystyczna produktów. Jak to ma wyglądać w sklepach – można było zobaczyć na Targach Kielce. Obecnie marka ma 28 modeli kurtek i bluz, do tego dochodzą plecaki i śpiwory.

Targi Kielce Sport-Zima 2014 - stoisko marki Campus (fot. 4outdoor)Targi Kielce Sport-Zima 2014 – stoisko marki Campus (fot. 4outdoor)

Targi Kielce Sport-Zima 2014 - stoisko marki Campus (fot. 4outdoor)Targi Kielce Sport-Zima 2014 – stoisko marki Campus (fot. 4outdoor)

Targi Kielce Sport-Zima 2014 - stoisko marki Campus (fot. 4outdoor)Targi Kielce Sport-Zima 2014 – stoisko marki Campus (fot. 4outdoor)

Jagodziński przyznał, że póki co Winsport Poland chce działać „bez angażowania środków finansowych klientów”, mowa zatem o współpracy ze sklepami na zasadzie tzw. komisu.

Planet Outdoor

W przypadku marki handlowej – Planet Outdoor – sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Jak czytamy w obszernym sprawozdaniu syndyka masy upadłościowej za okres od 01.09.2012 do 28.02.2013 (który można znaleźć w załączniku do tego artykułu), w momencie upadłości firmy Euromark Polska prowadziła ona działalność handlową na terenie całego kraju poprzez 25 własnych sklepów pod marką Planet Outdoor, 73 sklepy agencyjne, a także poprzez internet, B2B oraz na eksport.

Obecnie lokalami Planet Outdoor zarządza syndyk, a jak już pisaliśmy – marka należy do firmy Khyam Limited, licencję na nią ma firma Winsport Poland. Jako, że syndyk nie ma praw do marki, byłe sklepy Planet Outdoor mają obecnie zasłoniętą nazwę marki (na różne sposoby, np. czarną folją…).

Jagodziński przyznaje, że firma Winsport Poland będzie rozważała zakup sklepów w masie upadłościowej, przetarg jednak wciąż jest przed nami. Obecnie działa tylko sklep internetowy planetoutdoor.pl, którego właścicielem jest Winsport Poland Sp. z o.o.

Jagodziński słusznie zauważył, że głównym problemem jest próba wyceny byłych sklepów Planet Outdoor – trudno oszacować obecną kondycję sklepów, jak i ich zatowarowanie.

Co ciekawe syndyk organizował już przetarg ograniczony na wydzierżawienie zorganizowanej części przedsiębiorstwa Euromark Polska, czyli sklepów Planet Outdoor. Zainteresowanie przetargiem okazało się bardzo duże. Finalnie, do biura syndyka wpłynęły oferty na zawarcie umowy dzierżawy od OTCF sp. z o.o., Blue Well S.C., Mountain Warehouse Limited, P&N Consulting&Investments Group oraz Winsport Poland Sp. z o.o. Ostatecznie syndyk zdecydował się na wybór oferty spółki Mountain Warehouse Limited.

Alpinus 

Przy prowadzeniu działalności gospodarczej syndyk wykorzystuje także będące składnikami masy upadłości prawo do znaku słownego „Alpinus” – zarejestrowanego decyzją z dnia 23.11.1994 r.  przez Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej pod numerem 82266 wraz ze wszystkim opatentowanymi znakami i wynalazkami dotyczącymi marki Alpinus. Jest na nie ustanowiony zastaw na rzecz Banku Meritum SA w Warszawie (od którego Euromark Polska zakupił w 2004 roku markę Alpinus). 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 12
  • comment-avatar
    Anonim 4 lata temu

    Dobre sobie . Reklamują się , że nie popełniamy starych błędów . Chyba jednak nie do końca rozumieją jakie błędy popełnili w Euromarku . Znowu będzie komis , kasa fiskalna , dziadowska marża , a głupie polaczki będą klaskać , że jest fajnie .

    • comment-avatar
      Anonim 4 lata temu

      Ale polskie sklepy tego nie rozumieją . Nikt nie zmusza polskich sklepów do brania kas fiskalnych dostawców. Cieszą sie, ze nie muszą inwestować własnych pieniędzy, ktorych nie maja. I nie rozumieją, ze w ten sposob nigdy ich nie bedą miec. Do tego nie muszą składać przedzamowien, inni myślą za nich o wyprzedazach, promocjach itp. To oferta dla sklepow wegetujacych.

      • comment-avatar
        Anonim 4 lata temu

        Ban. U mnie ban

        • comment-avatar
          Anonim 4 lata temu

          komis i agencja bezpieczne…. Komisy i agencje w połączeniu z towarem i kasą własną są bezpieczną opcją… Jak ktoś pracował tylko na agencjach i słabo sprzedawał do tego to i ma kłopoty.

          • comment-avatar
            Anonim 4 lata temu

            dla kogo bezpieczne?. A dla kogo są bezpieczne?

            Właśnie stawiasz swoją kasę w ich sklepie – którąś z kolei. I jakoś to będzie. Grunt, że tu jesteś.
            Teraz tylko zapchać sklep swoim towarem – przepraszam – dobrze wyselekcjonowaną ofertą, przemyślanym zamówieniem – 1, 1, 2, 2, 1 ….itd. Byle więcej niż pozostali. Może klient wypatrzy moją kurtkę, moje spodnie.

            …dla kogo bezpieczne?

          • comment-avatar
            Anonim 4 lata temu

            Campus -Regata. Myślę że rynek Campusa przejmie Regata.
            Dla Campusa zabraknie miejsca.

          • comment-avatar
            Anonim 4 lata temu

            To już się stało. Regata i 4F. To już się stało. Regata i 4F zajęły miejsca w skalpach po Campusia. Zresztą akcje promocyjne szczególnie w Regacie są co chwila a to klientów kusi. Owszem klienci pytają się o Campusa, ale konkurencja ma swarzą ofertę i wspomniane promocje i wówczas Campus wypada blado. Czy Campus podoła nie wiem, zobaczymy?

    • comment-avatar
      Anonim 4 lata temu

      Cwaniaki. Po mistrzowsku , zgodnie z prawem prawa do znaku wytransferowano , a my będziemy dostawać głodowe emerytury . Bo część udziałów Euromarku miały fundusze .
      A teraz z uśmiechem na twarzy pyta : Dacie się zrobić jeszcze raz ?

      • comment-avatar
        Anonim 4 lata temu

        Już nie przesadzaj. Że niby gdyby nie Campus, to polscy emeryci wykupiliby za 30 lat Majorkę?
        Fundusze inwestują w tysiące firm. To że jakiś % pada nie ma wpływu na nasze emerytury. Wiec już bez demagogii.

        • comment-avatar
          Anonim 4 lata temu

          Oczywiście że ma wpływ . . Oczywiście że ma wpływ . Im więcej firm padnie tym pieniędzy mniej . A jeśli padają w takich okolicznościach to u mnie też ban .
          I z tą Majorką to bez demagogii proszę .

          • comment-avatar
            Anonim 4 lata temu

            Widzę, że nie rozumiemy tekstu pisanego?. Więc w pierwszej kolejności – jeżeli nie rozumiesz, iz wtrącenie o Majorce to była ironia, to nie dziwię się, że handlowałeś Campusem.

            CO do sedna – nie ma to nic wspólnego z emeryturami. Przy inwestycjach długoterminowych to, że padnie jakiś % firm, jest nieistotne – wkalkulowane. W tym czasie inne firmy przyniosę niespodziewany zysk. Ale jak się bierze kasę fiskalną od kogoś, to myśli się w perspektywie max 2 miesiąca… wiec tego również możesz nie zrozumieć.

            W ogóle twoje wtrącenie o emeryturach jest z w tym wątku z kosmosu.

    • comment-avatar
      Anonim 4 lata temu

      Sklepy. Pomyślcie ile sklepów było i żyło z Campusa ile pracowało w Planet Outdoor (sklepach) łatwo się rozpisywać . Trzeba było startować na dyr. finansowego i handlowego postawić firmę w czołówce sprzedaży i byłoby lepiej – parę sklepów by nie poszło z torbami. Paru ludzi nie było by bez pracy.

      Pozdrawiam

      Ja.