Mammut wzrasta szybciej niż outdoorowy rynek

Mammut Sports Group zwiększył sprzedaż w 2013 roku o 6,2 procent do 246.9 mln franków szwajcarskich (202,0 mln euro). Wpływ na to miało m.in. przejęcie dystrybucji w Korei Południowej, co zwiększyło sprzedaż o 1,1 proc. 

Niekorzystne czynniki walutowe spowodowały pogorszenie wyników o 2.2 proc.

Przedstawiciele firmy Conzzeta, do której należy marka Mammut, przyznali, że Mammut osiągnął szybsze tempo wzrostu niż cały rynek outdoorowy, który zarejestrował umiarkowany wzrost ubiegłego roku. 

Mammut osiągnął wyniki powyżej średniej zarówno w Ameryce Północnej, Wielkiej Brytanii, Francji, jak i w Europie Wschodniej.

W Japonii wzrost sprzedaży był dwucyfrowy w walutach lokalnych, ale miał niewielki wpływ na sprawozdawczość we frankach szwajcarskich, ze względu na spadek wartości jena.

2013 rok był pierwszym pełnym rokiem dla własnej firmy dystrybucyjnej Mammuta w Chinach – firma otworzyła 14 sklepów monobrandowych, rozlokowanych w całym kraju. Obecnie marka posiada 68 sklepów na całym świecie.

Źródło: ispo NEWSBLOG

 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0