Columbia Sportswear ogłosiła przejęcie marki prAna za 190 mln dolarów w gotówce. W latach 2010-2013 prAna cieszyła się wzrostem sięgającym 30 proc. – przedstawiciele Columbia Sportswear oczekują, że w 2014 roku marka osiągnie obroty przekraczające 100 mln dolarów.
Zarządzający prAną Scott Kerslake pozostanie na swoim miejscu i będzie działać z centrali firmy w Carlsbad w Kalifornii. Kerslake będzie raportować bezpośrednio do dyrektora generalnego Columbia Sporstwear – Tima Boyle.
Jak wyjaśnił Boyle, prAna może pomóc Columbii Sportswear w zmniejszeniu zależności przychodów firmy od produktów przeznaczonych na zimowe warunki. Nowo nabyta marka będzie więc doskonałym uzupełnieniem dotychczasowego portfolio grupy, obejmującego marki: Columbia, Mountain Hardwear, Sorel oraz Montrail. Columbia wierzy w potencjał jaki Prana ma na rynkach międzynarodowych – obecnie mniej niż 5 procent obrotów osiąganych jest poza Ameryką Północną.
PrAna została założona w 1993 roku. Marka produkuje odzież przeznaczoną przede wszystkim do wspinaczki, jogi i fitnessu oraz aktywnego spędzania czasu na łonie natury. Produkty prAny charakteryzują się wyjątkowym stylem, trwałością i funkcjonalnością. Marka stawia również mocny akcent na odpowiedzialność ekologiczną i zrównoważony rozwój. Ambasadorami marki są m.in. Chris Sharma, Steph Davis i Paul Robertson. Strona marki: www.prana.com.
PrAna pojawiła się na polskim rynku za sprawą dwóch dystrybutorów: firmy ProRock oraz SNAP Outdoor. Ekskluzywne (a co za tym idzie również drogie) produkty marki powinny być zatem znane polskim wspinaczom. Obecnie prAna nie ma swojego przedstawiciela na polskim rynku, jej obecność na europejskim rynku również w ostatnim czasie stała pod dużym znakiem zapytania.
Pierwszy kwartał
Columbia Sportswear opublikowała także wyniki za pierwszy kwartał 2014 roku. Późna zima w Ameryce przełożyła się pozytywnie na obroty grupy. Łączna sprzedaż wzrosła o 22 procent do 424.1 mln dolarów w porównaniu z pierwszym kwartałem 2013 r. Grupa osiągnęła wzrost o 20 procent w Stanach Zjednoczonych, z 13 procentami w Kanadzie i 41 procentami w Ameryce Łacińskiej/Azji i Pacyfiku. Region EMEA ucierpiał na łagodnej zimie – sprzedaż spadła o 4 proc. do 39.2 mln.
Zysk netto grupy wzrósł do 22.3 mln dolarów w porównaniu do 10.1 dolarów w analogicznym okresie ubiegłego roku. Columbia Sportswear przewiduje, że w 2014 roku sprzedaż wzrośnie o 16-18 proc. w porównaniu do sprzedaży netto z 2013 roku na poziomie 1,68 miliardów dolarów.
Raport dostępny jest TUTAJ.
Źródło: Columbia Sportswear
KOMENTARZE