Ostatnie miesiące nie był zbyt łaskawa dla sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku outdoorowego. Styczeń, luty i marzec zakończyły się spadkami sprzedaży względem analogicznego okresu w roku 2013. Przy czym najgorzej było w lutym.
W kwietniu powiało wiosennym ożywieniem i po raz pierwszy w 2014 roku wyniki były „nad kreską”. Dobra passa utrzymała się także w ciepłym, prawie letnim maju – sklepy biorące udział w naszym barometrze rynku odnotowały 2,5-procentowy wzrost sprzedaży r/r.
Nieco lepiej w pierwszych pięciu miesiącach roku poradziła sobie sieć sklepów INTERSPORT Polska. Po styczniowych i lutowych słabych wynikach, w marcu INTERSPORT mógł się pochwalić najlepszymi obrotami w historii firmy, odnotowanymi w tym okresie. Maj również zakończył się dla sieci na plusie – były o 10,9 proc. wyższe r/r, z czego na porównywalnych sklepach dynamika sprzedaży r/r wyniosła +7 proc.
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (2 sklepy, Kraków, Kielce)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
- sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE