W odpowiedzi na pytania z branży dotyczące sytuacji marki Haglöfs na polskim rynku, poprosiliśmy o komentarz Herberta Horelta, CEO Haglöfs Deutschland. Marka Haglöfs nie ma w Polsce swojego dystrybutora, naszym rynkiem zajmuje się właśnie jednostka niemiecka – Haglöfs Deutschland.
Od wiosny ubiegłego roku produkty marki Haglöfs dostępne są m.in. w sieci sklepów Adventure Sports, Alpin Sport, a także w sklepie Tropiker.pl.
Polski rynek jest zdecydowanie interesującym rynkiem outdoorowym, Polacy są aktywni, a outdoorowe aktywności odgrywają dużą rolę. Jednak z naszego obecnego punktu widzenia, potencjał dla marki Haglöfs w Polsce wciąż jest niewielki. W tym momencie pracujemy bezpośrednio z Niemiec z różnymi polskimi sklepami w celu lepszego zrozumienia rynku. W najbliższej przyszłości planujemy krok po kroku rozszerzać sieć sprzedaży – wyjaśnia Herbert Horelt, CEO Haglöfs Deutschland.
Szwedzką markę Haglöfs założył w 1914 roku Victor Haglöf – lokalny producent plecaków. Z czasem marka rozszerzała swój asortyment, dziś oferuje produkty z każdej grupy: odzież, buty, akcesoria i plecaki zarówno dla wspinaczy, trekkerów, biegaczy trailowych, jak i narciarzy. Produkty marki były wielokrotnie nagradzane przez branżową prasę oraz na targowych imprezach.
Działania Haglöfsa skupione są także wokół proekologicznej produkcji i zrównoważonego rozwoju, firma współpracuje z bluesign.
Z początkiem XXI wieku marka z sukcesem weszła na rynku europejskie. Od 2001 roku należała do spółki Ratos AB, a od 2010 roku jest w posiadaniu japońskiej firmy Asics, która kupiła ją za ponad 133 miliony dolarów.
KOMENTARZE
Haglofs w Tropiker.pl. Wybrane produkty z oferty marki Haglofs są również od kilku miesięcy dostępne w Polsce, w Specjalistycznym Sklepie Podróżniczym Tropiker.pl (www.tropiker.pl)
a to sobie wybrali. A to sobie wybrali sklepy, dzięki którym zrozumieją rynek autdorowy w Polsce 🙂