Nasz jesienny Magazyn 4outdoor Biznes stoi pod znakiem branżowych imprez – za nami targi OutDoor we Friedrichshafen, spotkanie European Outdoor Summit, w powietrzu czuć już powoli zimowy sezon na ISPO MUNICH i Targach Kielce, zaś za kilka dni czeka nas ISPO Academy.
To już trzecia, polska edycja dwudniowych szkoleń dla przedstawicieli branży outdoorowej i sportowej. Pierwsza ISPO Academy miała miejsce w Krakowie podczas 10. Krakowskiego Festiwalu Górskiego, druga odbyła się w październiku 2013 roku w Czarnym Groniu, zaś trzecia czeka nas w Otwocku pod Warszawą. Program prelekcji jest bogaty: zasady visual marchandisingu, zróżnicowane metody promocji, idea grup zakupowych, poszukiwanie partnerów na nowych rynkach, kwestia przetowarowania, porady dotyczące tego, jak przygotować się do wejścia na chiński rynek, i wiele więcej. Szczegółowy program znajduje się w naszym magazynie.
Tymczasem wciąż jeszcze wspominamy letnie targi nad Jeziorem Bodeńskim, prezentując krótką relację z OutDoor 2014 oraz nowości produktowe, które czekają nas w przyszłym sezonie letnim. Nie zabrakło też zwycięzców konkursu OutDoor Industry Award. Tegoroczna edycja targów stała pod hasłem: mniej romantyzmu, więcej biznesu. Pytanie, czy jest to także recepta na polską branżę outdoorową?
Przed nami natomiast – w nie tak już dalekiej przyszłości – targi ISPO w Monachium. Podczas nich jednym z obowiązkowych elementów dla sklepów outdoorowych i sportowych powinna być wycieczka Retail Tour, która jest doskonałą okazją by zobaczyć najlepsze praktyki w monachijskich sklepach outdoorowych i sportowych. Polecamy ją wszystkich właścicielom sklepów!
Polski outdoor zmienia się wraz z całym rynkiem i handlem w Polsce. Naturalnym elementem krajobrazu w tej kwestii są już galerie handlowe. Jak twierdzą specjaliści, Polska wciąż jest krajem, w którym trend wielkopowierzchniowych centrów handlowych wciąż się będzie rozwijać – pomimo przesytu w niektórych miastach, w innych nadal jest zapotrzebowanie na nowe galerie. Sklepy outdoorowe i sportowe próbują się w tym gąszczu odnaleźć, choć zdecydowanie nie jest to przestrzeń dla każdego. Jakie są więc wady i zalety prowadzenia sklepu w galerii handlowej? O tym na dalszych stronach naszego magazynu.
Poza tym prezentujemy najświeższe informacje z rynku outdoorowego, dotyczące nie tylko Polski, ale i świata. Do zobaczenia na ISPO Academy!
Magazyn 4outdoor Biznes nr 33 (4/2014) – spis treści:
- EVOLV zmienia strukturę w Polsce i na świecie 6
- Austriackie liny Teufelberger na polskim rynku 6
- PMD nowym dystrybutorem marki Chiruca na polskim rynku 6
- Marka Outhorn odświeżyła logo 6
- Za nami targi POZNAŃ SPORT FAIR 6
- Haglöfs na polskim rynku – komentarz Herberta Horelta 8
- Polartec pozywa Pontetorto za naruszenie patentu 8
- Nowy sklep 8a.pl w Gliwicach 9
- Od wiosny 2015 dystrybutorem marki Lizard będzie firma Paker 9
- Firma Martes Sport dystrybutorem marki Hi-tec w 19 krajach 9
- Za nami Himalayan Camp na Przystanku Woodstock 9
- Europejska branża outdoorowa rośnie – badanie European Outdoor Group 10
- Druga edycja European Outdoor Summit przeszła do historii 10
- European Outdoor Group otwiera się na członków z handlu detalicznego 10
- Barometr rynku: wakacyjna stagnacja 12
- Retail Tour na targach ISPO Munich 2015 – rekrutacja trwa! 12
ISPO Academy 14
Przed nami najważniejsze branżowe wydarzenie jesieni, czyli 3. polska konferencja ISPO Academy, która odbędzie się w dniach 28–29 października w Otwocku k. Warszawy. W ramach tego spotkania organizatorzy proponują wyjątkowy zestaw warsztatów i seminariów prowadzonych przez specjalistów z Europy Zachodniej i Polski. Trudno wyobrazić sobie lepszą sposobność do poznania wartościowego know‑how. Na ISPO Academy po prostu trzeba być!
Outdoor i sport w galerii handlowej – czy ma to sens? 20
Nowoczesny wystrój, klimatyzacja, szerokie spektrum wyboru, przechadzki przy muzyce, miejsce odpowiednie do tego, by się posilić i czegoś się napić, kącik dla dzieci… czyli galeria handlowa. Wydaje się, że nie ma lepszych warunków na zakupy, pytanie jednak, czy dotyczy to także branży sportowej i outdoorowej?
Targi OutDoor 2014 – mniej romantyzmu, więcej biznesu 22
Od 10 do 13 lipca 2014, na 21. edycji targów OutDoor we Freidrichshafen, swoje produkty prezentowało 925 wystawców z 39 krajów. Nad tradycyjnie deszczowe Jezioro Bodeńskie przyjechało 21 912 branżowych odwiedzających oraz 1046 dziennikarzy. W ubiegłym roku było mniej wystawców – 913, i mniej odwiedzających – 21 465. Mimo powszechnego niepokoju w branży, targi OutDoor utrzymują zatem swoją pozycję.
Nowości na sezon wiosna/lato 2015 24
Black Diamond: „Jeśli jeszcze się nie zepsuło – zepsuj to!” 28
Black Diamond słynie z tego, że nieustannie wymyśla nowe sposoby „znęcania się” nad sprzętem, zanim trafi on w ręce użytkowników. Tej jesieni firma planuje wypuszczenie kolejnych produktów mocno doświadczonych w tej swoistej „szkole tortur”.
***
Zachęcamy do prenumeraty Magazynu 4outdoor Biznes oraz do zakupu najnowszego numeru i numerów archiwalnych w księgarni wspinanie.pl.
KOMENTARZE