Pierwszy numer 2015 roku, to kompendium wiedzy o najważniejszym wydarzeniu zimy, czyli targach ISPO MUNICH, ale także najświeższe informacje z branży outdoor oraz dwa ważne tematy. Na stronach magazynu znajdziemy analizę kondycji branży po kryzysie oraz tekst poświęcony dwóm ważnym materiałom – puchowi sztucznemu i naturalnemu. W numerze także relacja z ISPO Academy w Otwocku.
Tak jak rok kalendarzowy, tak i ten branży outdoorowej składa się z pewnych powtarzalnych wydarzeń, można by nawet powiedzieć – rytuałów. Z pewnością należy do nich zimowy wyjazd na targi ISPO w Monachium, które w tym roku odbędą się w dniach od 5 do 8 lutego. Tradycyjnie więc na łamach naszego magazynu zamieszczamy najważniejsze targowe informacje, w tym również listę i opis polskich wystawców prezentujących swoje produkty na tych najważniejszych zimowych targach w Europie. W tym roku na monachijskiej wystawie zobaczymy 47 polskich producentów, wśród których nie zabraknie także przedstawicieli branży outdoorowej, w tym m.in. marek 4Fun, Małachowski, Milo, Pajak, Lyo Food czy Pro Rock. Na swoje stoisko zaprasza także stowarzyszenie Polish Outdoor Group.
Targi ISPO Munich są nowym otwarciem, spojrzeniem w przyszłość, ale także podsumowaniem tego, co już za nami. I my pokusiliśmy się o pewną diagnozę obecnego stanu rynku outdoorowego w naszym kraju. Znajdziecie ją w tekście „Witamy w Polsce! Polski rynek outdoorowy po kryzysie”.
Na polskim rynku działa ponad 100 dystrybutorów, którzy zajmują się ponad 200 markami outdoorowymi. Dzięki temu reprezentowane są prawie wszystkie znane marki zagraniczne. Jeszcze w Magazynie 4outdoor w 2011 roku pisaliśmy o ‘wielkich nieobecnych’; dziś ten artykuł jest już nieaktualny. Choć po pewnym boomie na polski rynek, który mogliśmy zaobserwować w latach 2009-2011 (co zapewne było związane z opinią o Polsce jako ‘zielonej wyspie’ na kryzysowym morzu Europy), obecnie proces ekspansji zagranicznych marek nad Wisłę jest zdecydowanie wolniejszy. Co nie znaczy, że go nie ma – czytamy w artykule, który występuje także w wersji anglojęzycznej.
Jeśli zaś chodzi o to, co nas czeka, tu swoją wiedzą podzielił się z nami Wojciech Kłapcia, opisując nowości w dziedzinie sztucznych i naturalnych ocieplin. A tych jest wiele, przy czym – jak zauważa nasz ekspert − dystans między puchem naturalnym a jego sztucznymi odpowiednikami staje się coraz mniejszy.
Ostatnie lata to pasmo zaskoczeń i radykalnych zmian. Wprowadzenie puchu hydrofobowego, wycofanie z rynku związków C8 i zastąpienie ich C6, czy wreszcie – ponad dwukrotny wzrost cen puchu naturalnego, wymusiły niejednokrotnie drastyczne zmiany strategii nieomal całej branży. Do niedawna jeszcze obowiązywał prosty podział na puch naturalny oraz syntetyczny – pisze Kłapcia, omawiając kolejne rewolucje.
Spis treści (4outdoor Biznes nr 34, 1/2015):
- Crag Sport oficjalnym agentem Black Diamond w Czechach i na Słowacji 8
- Marki Fenix Outdoor Group ze Snow PR 8
- Zimowe targi w Kielcach zmieniają nazwę na KIELCE SPORT-EXPO 8
- Nowa seria termosów szwajcarskiej firmy SIGG 8
- Nowe sklepy na polskim rynku outdoorowym 10
- Sklep stacjonarny 8a.pl wyróżniony w konkursie Best Shop Concept 2014 10
- European Outdoor Group wita członków handlu detalicznego 10
- Nowy dystrybutor marki GABEL 10
- Barometr rynku: jesień z dodatnimi wynikami 10
- Frederic Ducruet potwierdza nowe plany oraz cele na 2015 rok 12
- Przed nami ISPO MUNICH 2015 13
- Polska branża outdoor na targach ISPO MUNICH 2015 14 Polish Outdoor Industry at ISPO MUNICH 2015
- Polscy przedstawiciele marek na targach ISPO MUNICH 2015 18 Polish distributors and agents of the foreign brands at ISPO MUNICH 2015
- Witamy w Polsce – polski rynek outdoorowy po kryzysie? 20 Welcome to Poland – polish outdoor market after crisis? Aneta Żukowska
- Puch sztuczny i naturalny – nowości i przełomy 24 Wojciech Kłapcia
- ISPO Academy 2014 – Kolejny sukces konferencji 28
***
Zachęcamy do prenumeraty Magazynu 4outdoor Biznes oraz do zakupu najnowszego numeru i numerów archiwalnych w księgarni wspinanie.pl.
KOMENTARZE