Jest już najnowszy Magazyn 4outdoor Biznes

W drugim numerze Magazynu 4outdoor Biznes w tym roku znajdziemy obszerną relację z najważniejszego wydarzenia zimy, czyli targów ISPO MUNICH. Ponadto informacje z pierwszej ręki o kondycji branży, wywiady i nowości produktowe na kolejny zimowy sezon. 

W tym roku organizatorzy targów ISPO powinni być zadowoleni: blisko 80 tys. odwiedzających z ponad 100 krajów oraz ponad 2,5 tys. wystawców − to liczby imponujące. Polska branża outdoorowa również zawitała na monachijskiej wystawie, tworząc po raz kolejny Polish Village, złożoną z marek: 4Fun, Kaps, Lyo Food, Małachowski, Milo, Pajak, Pro Rock Climbing oraz stowarzyszenia Polish Outdoor Group. Co warte odnotowania – stoisko POG przez wszystkie dni targów tętniło życiem.

Na łamach naszego magazynu prezentujemy podsumowanie monachijskiej wystawy, przedstawiamy zwycięzców ISPO GOLD AWARD w outdoorowej kategorii oraz ISPO BRANDNEW (wśród nich również ciekawe propozycje dla outdooru), a także nowości produktowe na nadchodzący sezon zimowy 2015/16. Nie byłoby też targów bez cieszącej się dużą popularnością wycieczki po monachijskich sklepach – Retail Tour. Relacja na kolejnych stronach.

Nie tylko o targach, ale przede wszystkim o biznesie outdoorowym, porozmawialiśmy również z przedstawicielami branży, u których w ostatnim czasie nastąpiły znaczące zmiany. Są to: Bartłomiej Klocek, Jędrzej Komosiński, Piotr Święch i Rafał Ziobro. 

Pozostając przy wywiadach, zapraszamy także do lektury zapisu obszernej rozmowy z Maciejem Januszkiewiczem, członkiem zarządu w firmie OTCF. Tematem numer jeden jest tu marka Outhorn, która po zmianie wizerunku i loga rusza na podbój rynku outdoorowego i to nie tylko w Polsce.

Dla marki Outhorn jest to bardzo ważny rok – można powiedzieć, że na swój sposób przełomowy. Brand istnieje w portfolio OTCF od 1996 roku, niemniej właśnie teraz – ze względu na strategię firmy – redefiniowaliśmy miejsce Outhornu zarówno w portfolio spółki, jak i na rynku odzieży sportowej w Polsce. Postawiliśmy na rozwój tego brandu zarówno w obszarze działań marketingowych, jak i samego produktu. Zwiększyliśmy asortyment – kolekcja wiosna/lato 2015 jest dwukrotnie szersza niż analogiczna w roku minionym – zdradza nam Maciej Juszkiewicz. 

Minione targi ISPO to także czas podsumowań dla branży outdoorowej. W tym przypadku konkretnymi liczbami służy nam raport stowarzyszenia European Outdoor Group, zgodnie z którym sprzedaż detaliczna w 2014 r. odnotowała wzrost od 1 proc. do 3 proc. Jeśli zaś chodzi o wyzwania, członkowie EOG sprowadzili je do takich aspektów jak: gwałtowne zmiany zachodzące w kanałach docierania do rynku; zagadnienia dotyczące tradycyjnych wzorców sprzedaży oraz zależności sektora od warunków zimowych przed Bożym Narodzeniem oraz potrzeby uzyskiwania większej ilości twardych danych rynkowych. Jak poradzi sobie z nimi branża outdoorowa? O tym przekonamy się wszyscy już niebawem.

Spis treści (4outdoor Biznes nr 35, 2/2015)

  • Już niebawem targi KIELCE SPORT-EXPO 2015 4
  • Thule Group otwiera nowe Centrum Dystrybucyjne w Polsce 4
  • Columbia Sportswear Company partnerem UTMB od 2015 roku 6
  • Za nami zimowy biwak WinterCamp 2015 6
  • Nie tylko dla profesjonalistów – produkty GORE-TEX® z GORE® C-KNIT™ Backer Technology 6
  • Elastyczny rynek outdoorowy wciąż osiąga dobre wyniki 8
  • Innowacja Polartec® Power Wool® 10
  • Barometr rynku: koniec roku nad kreską 11

ISPO MUNICH 2015

ISPO MUNICH 2015 przeszły do historii. Cztery targowe dni przyciągnęły do Monachium rekordową liczbę 2585 wystawców oraz blisko 80 000 odwiedzających.
Zrównoważone oblicze rynku outdoor

  • Nowości produktowe na sezon zima 2015/16 14
  • ISPO AWARD – najlepsze produkty outdoorowe 18
  • ISPO BRANDNEW – produkty przyszłości 20
  • 3. edycja Retail Tour. Polska grupa najliczniejsza w monachijskich sklepach sportowych 22

Nowy wizerunek SALEWA 24

Nowe logo, międzynarodowe odświeżenie wizerunku marki. Kamień milowy w historii marki SALEWA. Nawet wielkie otwarcie nowej siedziby firmy w 2011 roku w pewnym stopniu zwiastowało nadejście nowego znaku firmowego. Zarówno futurystyczny budynek w Bolzano, jak i odświeżony wizerunek mają za zadanie komunikować światu najważniejsze dla firmy wartości: funkcjonalny design, alpejskie dziedzictwo i tradycja oraz najwyższa jakość wykonania.

Co słychać w branży outdoor? 26

Na targach ISPO MUNICH 2015 zapytaliśmy przedstawicieli polskiej branży outdoorowej, u których nastały biznesowe zmiany, o to, co słychać nowego. Odpowiadają: Bartłomiej Klocek, Jędrzej Komosiński, Piotr Święch i Rafał Ziobro.

Przełomowy rok dla marki Outhorn 30

Odnowione logo i wizerunek, dedykowany marce zespół marketingowy, ambitne plany – marka Outhorn rusza na podbój rynku outdoorowego. O kolejnym etapie rozwoju firmy OTCF i jej marek rozmawiamy z Maciejem Januszkiewiczem, członkiem zarządu.

***

Zachęcamy do prenumeraty Magazynu 4outdoor Biznes oraz do zakupu najnowszego numeru i numerów archiwalnych w księgarni wspinanie.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0