Drugi miesiąc 2015 roku zakończył się dla sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku dobrymi wynikami sprzedaży. To już piąty miesiąc z rzędu nad kreską.
Pod względem pogodowym luty nie był jednolity – w górach warunki zimowe, na nizinach zimowo-wiosenne. Był to także czas zimowych ferii, co również mogło przełożyć się na wyniki sprzedaży – były one wyże o 1,7 proc. względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Warto jednak zauważyć, że w lutym 2014 roku sklepy biorące udział w naszym barometrze zarejestrowały najgorsze wyniki sprzedaży patrząc na cały rok (-8,1 proc.).
Spółka INTERSPORT Polska poinformowała, że przychody netto ze sprzedaży osiągnięte przez w lutym 2015 roku wyniosły około 18.733 tys. zł i były niższe o 4,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku (było: 19.689 tys. zł). Jednocześnie, w lutym br., Spółka pomimo niższych obrotów poprawiła rok do roku marżę ze sprzedaży.
Narastająco w okresie od stycznia do lutego 2015 roku, wartość przychodów netto ze sprzedaży Spółki wyniosła około 40.448 tys. zł i była niższa o 5,0 proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku (było: 42. 565 tys. zł). Pomimo niższych obrotów, Spółka poprawiła marżę ze sprzedaży w tym okresie.
Sprzedaż detaliczna w lutym spadła o 1,3 proc. r/r, podał Główny Urząd Statystyczny. W ujęciu miesięcznym odnotowano spadek o 2,0 proc.
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice, Kraków)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE