OutDoor 2015 – hotspot dla branżowych graczy z całego świata

Dzięki licznemu przybyciu wpływowych postaci z branży oraz kompleksowej prezentacji obecnej sytuacji na rynku outdoorowego, targi OutDoor ponownie potwierdziły swoją przewodnią rolę wśród międzynarodowych wystaw branży outdoorowej. 21.464 gości handlowych (w 2014 r. – 21.912) z 85 krajów odwiedziło 22. edycję targów, która – po 4 upalnych dniach – zakończyła się w ostatnią sobotę. 

Po raz kolejny, targi OutDoor 2015 stały się idealną okazją do zademonstrowania nowych osiągnięć oraz celebrowania legendarnego ducha branży outdoorowej, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz hal wystawowych – pogodnie stwierdził Klaus Wellmann, Dyrektor Generalny Targów Friedrichshafen, na zakończenie wystawy.

Stowarzyszenie European Outdoor Group (EOG) również nie kryło zadowolenia. Sekretarz Generalny EOG, Mark Held podsumował: Atmosfera podczas tegorocznych tragów OutDoor była wspaniała i wyjątkowo pozytywna. W czasach kiedy rywalizacja handlowa staje się jeszcze bardziej zacięta, wystawcy i goście starali się pozostawać o krok przed konkurencją poprzez śledzenie najnowszych trendów oraz wprowadzanie innowacyjnych produktów i podkategorii na gwałtownie ewoluującym rynku.

Konferencja prasowa targów OutDoor 2015 (fot. 4outdoor)Konferencja prasowa targów OutDoor 2015 (fot. 4outdoor)

Stefan Reisinger, szef OutDoor, również wykazywał optymizm: Nowy plan targów trwający od środy do soboty dodatkowo wzmocnił biznesowy charakter tego show.  Ilość zwiedzających była równomiernie rozłożona w ciągu pierwszych trzech dni. Jest jasnym, że to spotkanie branżowe nad Jeziorem Bodeńskim jest wyjątkowo ważne, szczególnie w trudnych ekonomicznie czasach.

Dyrektor Generalny firmy Mammut, Rolf Schmid, skomentował: To bardzo ekscytujący okres. W ciągu ostatnich 12 miesięcy branża outdoorowa dokonała więcej niż w ciągu poprzednich 12 lat. Biorąc pod uwagę te istotne zmiany, targi OutDoor we Friedrichshafen stanowią idealne miejsce do spotkania z ważnymi kolegami i partnerami, z którymi możemy siąść przy jednym stole i przedyskutować, przeanalizować i potwierdzić najlepsze strategie.

Stoisko marki Milo na OutDoor 2015 (fot. 4outdoor)Stoisko marki Milo na OutDoor 2015 (fot. 4outdoor)

Pomimo gorąca, jestem szczęśliwy, – podsumowuje targi Alex Koska, Wice-Prezes grupy Global Sales Fenix Outdoor. Na całym obszarze terenów wystawowych we Friedrichshafen 940 wystawców z 41 krajów zaprezentowało swoje najnowsze produkty i innowacje outdoorowe. Można było obejrzeć praktycznie wszystko – od wodoodpornych śpiworów do ultra-lekkiej odzieży technicznej, od luksusowych namiotów do podgrzewanych rękawiczek. Organizatorzy z radością powitali większą ilość uczestników z zagranicy – coraz więcej zwiedzających przyjechało z Francji czy Wielkiej Brytanii oraz spoza Europy, w tym z Chin i Australii. 1052 dziennikarzy z 29 krajów zjawiło się nad Jeziorem Bodeńskim, aby opisywać OutDoor. 

Piotr Święch prezentuje nowy model buta marki The North Face (fot. 4outdoor)Piotr Święch prezentuje nowy model buta marki The North Face (fot. 4outdoor)  

Doskonale przyjęta przez zwiedzających została nowa hala pokazowa. Arne Arens, Dyrektor Generalny amerykańskiej firmy The North Face, tłumaczy: Świetnie bawiliśmy się podczas tych targów. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z premiery naszej najnowszej kolekcji Summit Series. Nowa przestrzeń wystawiennicza w Rothaus Hall/A1 była doskonale połączona z naszym głównym stanowiskiem – nasi klienci bez problemu przemieszczali się pomiędzy oboma miejscami.

Firma Icebreaker, również była bardzo zadowolona z przebiegu imprezy – jej Dyrektor Generalny na Europę, Peter Ottervanger stwierdził: To były wspaniałe targi. Spotkaliśmy się z naszymi głównymi klientami, mieliśmy wiele owocnych spotkań i sporo dobrych reakcji na naszą najnowszą kolekcję. Jesteśmy super dumni z nagrody Gold Award, którą zdobyła nasza sukienka Kala. Pozwoliło nam to zademonstrować techniczne postępy poczynione przez Icebreaker. Ta nagroda była dla nas wielkim osiągnięciem.

Spotkania u marki Gore (fot. 4outdoor)Spotkania u Gore (fot. 4outdoor)

Program towarzyszący składał się z ponad 100 konferencji, seminariów i warsztatów, co dodatkowa podkreśla znaczenie targów OutDoor 2015.

Te prezentacje i seminaria były prowadzone przez ekspertów międzynarodowych. Dzięki temu stanowią doskonałe pole spotkań dla osób z różnych sektorów branży outdoorowej – mówi Dirk Heidrich, kierownik projektu OutDoor. Trzeba przy okazji zaznaczyć, że nieźle poszły również pokazy Trend Show i Paddle Days.

Nowości od Thule (fot. 4outdoor)Nowości od Thule (fot. 4outdoor)

Według ankiety wypełnianej przez zwiedzających, 88 proc. gości uważa wizytę na tragach nad Jeziorem Bodeńskim jako „ważną” lub „bardzo ważną”. Jeśli chodzi o sytuację ekonomiczną branży outdoorowej, 48 proc. gości określiło ją jako „wzrostową”, podczas gdy 39 proc. uważało ją za „stabilną”. 88 proc. zwiedzających potwierdziło, że w następnym roku stawią się na 23. edycję targów OutDoor. Odbędzie się ona w dniach 13-16 lipca 2016 r.

Więcej informacji i zdjęć na www.outdoor-show.com oraz www.facebook.com/OutDoor.Show

Źródło: targi OutDoor

COMMENTS

WORDPRESS: 0