W piątym numerze 2015 roku znajdziemy materiały związane z najważniejszym jesiennym wydarzeniem branżowym polskiego outdooru – ISPO Academy, relację ze światowych letnich targów branży – OutDoor we Friedrichshafen, a w jej ramach obszerny materiał opisujący nowości rynkowe na sezon wiosna/lato 2016. Ponadto ciekawe wywiady z ludźmi z branży oraz najświeższe informacje z rynku.
Intensywne lato za nami, powoli wchodzimy w jesienny okres, który jest przygotowaniem do kolejnych zimowych wyzwań dla branży outdoor. Im więcej eksperckiej wiedzy i doświadczenia, tym lepsze efekty i rozwój – z takim podejściem już czwarty raz przedstawiciele branży outdoorowej spotkają się na jesiennej ISPO ACADEMY. W bogatym programie akademii każdy znajdzie coś dla siebie – zarówno dystrybutorzy, przedstawiciele marek, właściciele sklepów, sprzedawcy, jak i branżowi dziennikarze.
Za nami letnie targi OutDoor we Freidrichshafen. Tradycyjnie już podsumowujemy je przede wszystkim z perspektywy produktowych nowości, które zobaczymy w przyszłym roku w sklepach outdoorowych. Prezentujemy także produkty nagrodzone w konkursie OutDoor Industry Award.
Minione targi OutDoor oraz nadchodzące ISPO MUNICH pokazują, że branża nie stoi w miejscu, lecz ciągle się rozwija. Efektem tych zmian jest choćby Responsible Down Standard, czyli standard odpowiedzialnie pozyskiwanego puchu. Temat ten został poruszony w wywiadzie przeprowadzonym z Adamem Mottem, zajmującym się zrównoważonym rozwojem w firmie The North Face.
„Niestety, pojęcie zrównoważonego rozwoju jest bardzo wymagające i wszyscy producenci outdoorowi są wciąż bardzo daleko od tego idealnego modelu. Czeka nas jeszcze mnóstwo pracy. A jeśli chodzi o twoje pytanie o koszty, to faktycznie te produkty mogą być droższe. To często jest barierą w ich powstawaniu – powstrzymuje to niektóre firmy przed zaangażowaniem się. Choć z drugiej strony koszty to tylko jeden aspekt tej sprawy – często brakuje po prostu kreatywności. Jeśli zrównoważony rozwój ma stać się faktem, należy podejść do niego od strony innowacji i zupełnie przeorganizować sposoby, w jakie wszystko robimy” – mówi Adam w rozmowie z Piotrem Turkotem.
Nasz drugi wywiad dotyczy nieco bardziej szczegółowych kwestii, a konkretnie nowej linii plecaków marki Thule. „Nowe pomysły same w sobie nie są zbyt pomocne. Różnego rodzaju wymuszone patenty i innowacje od razu wydadzą się użytkownikowi dziwne – wszystkie te zbędne bajery. Dla nas najważniejsze jest wsłuchanie się w trudności i potrzeby zgłaszane przez użytkowników” – mówi Graham Jackson z firmy Thule.
Spis treści 4outdoor nr 38 (5/2015, październik):
- Najnowsze badania EOG potwierdzają stały wzrost rynku outdoorowego w 2014 roku 4
- Polar Sport uruchomił Centrum Testowe Gore-Tex 4
- The North Face zwiększa sieć sprzedaży 4
- Keen otwiera fabrykę w Europie 6
- Sklepy Horyzont prezentują nowy logotyp 6
- Plecaki Gregory z dożywotnią gwarancją 6
- Już wkrótce European Outdoor Summit 6
- Barometr rynku: lato na plusie 8
- Nowości trekkingowe jesień/zima 2015 marek Fjällräven, Brunton, Primus i Hanwag 8
ISPO Academy 10
Przed nami najważniejsze branżowe wydarzenie jesieni, czyli 4. polska konferencja ISPO ACADEMY, która odbędzie się w dniach 21–22 października w Warce. W ramach tego spotkania organizatorzy proponują wyjątkowy zestaw warsztatów i seminariów prowadzonych przez specjalistów z Europy Zachodniej i Polski. Trudno wyobrazić sobie lepszą sposobność do zdobycia wartościowego know-how. Na ISPO ACADEMY po prostu trzeba być!
- Program ISPO Academy 10
- Prelegenci ISPO Academy 12
Za nami targi OutDoor 2015 16
Aneta Żukowska
Dzięki masowemu udziałowi wpływowych postaci z branży oraz kompleksowej prezentacji obecnej sytuacji na rynku outdoorowym, targi OutDoor ponownie potwierdziły swoją przewodnią rolę wśród międzynarodowych wystaw branży outdoorowej.
Festiwal nowości – wybrane produkty na sezon wiosna/lato 2016 20
Aneta Żukowska
Kolory, kroje, materiały, technologie i wreszcie innowacje – w połowie lipca nad Jeziorem Bodeńskim przedstawiciele branży outdoorowej mieli okazję przyjrzeć się najnowszym produktom, które pojawią się na rynku w sezonie wiosna/lato 2016 roku.
Mamy doskonałą reputację 26
Rozmowa z Grahamem Jacksonem z Thule
Zrównoważony rozwój a lepsze parametry produktów 28
Rozmowa z Adamem Mottem z The North Face
Outhorn gotowy na zimę 30
Outhorn z sezonu na sezon doskonali swoje kolekcje, nie tylko pod względem technologicznym, ale także wychodząc naprzeciw potrzebom rynku i swoich Partnerów Handlowych. Marka prężnie się rozwija, a za flagowy produkt podaje odzież narciarską, w której się wyspecjalizowała. Asortyment w tej kategorii jest stale poszerzany o nowe wzory, akcesoria i funkcjonalne rozwiązania, by spełnić oczekiwania wymagających Konsumentów – przy zachowaniu najlepszej proporcji jakości do ceny.
Czas na outdoor z Helly Hansen 32
Założona w roku 1877, w Norwegii firma Helly Hansen rozwija swoje kolekcje łącząc skandynawski styl i doświadczenie czerpane z radzenia sobie w najsurowszych warunkach naszej planety. Marka symbolizuje optymalne połączenie efektywności, ochrony i stylu. Ufają jej profesjonaliści zawodowo związani z morzem i górami – dzięki jej kolekcji mogą bezpiecznie pracować i żyć w najtrudniejszych warunkach.
***
Zachęcamy do prenumeraty Magazynu 4outdoor Biznes oraz do zakupu najnowszego numeru i numerów archiwalnych w księgarni wspinanie.pl.
KOMENTARZE