O najnowszych produktach firmy Tatonka na sezon 2008

O najnowszej kolekcji i obecności na polskim rynku outdoorowym niemieckiej firmy Tatonka rozmawiamy z Jakubem Rymowiczem – dyrektorem ds. sprzedaży HBMM, przedstawiciela marki na Polskę.

Tatonka, logo

4outdoor.pl – Dorota Dubicka: W waszym pomyśle na biznes w świecie outdooru Tatonka to coś więcej niż firma i produkty, to swego rodzaju filozofia życia. Co się kryje pod określeniem – filozofia firmy Tatonka?

Jakub Rymowicz: Nazywamy to krótko – Ekspedycja Życie. Z prostego powodu, jest to przygoda, której doświadczamy każdego dnia. Niekoniecznie po sześciu tygodniach w Himalajach, czy od minus dwudziestu stopni. Obojętnie czy właśnie oczekujecie swojego pierwszego dziecka, czy dostaliście się na wymarzone studia, a może planujecie w tym roku zdobycie pierwszego górskiego szczytu – i tak znajdujecie się w oku przygody zwanej życiem. Naszym celem jest zapewnienie Wam najlepszego wyposażania w Waszej osobistej życiowej przygodzie – produktów, na których możecie polegać w 100%. Wymagania naszych klientów ciągle ulegają zmianom, dlatego Tatonka nieustannie dopasowuje się do różnych oczekiwań i zmian w branży outdoor.

Co was wyróżnia spośród innych marek, co jest waszym znakiem rozpoznawczym?

Znakiem rozpoznawczym Tatonki jest oczywiście Bizon – symbolizujący jakość i siłę marki oraz nieustanne parcie do przodu. Spośród innych marek wyróżnia nas miłość do szczegółów, nasze produkty posiadają wiele cech i rozwiązań, które zaprojektowane zostały w każdym, nawet najmniejszym szczególe, z szerokim przeznaczeniem, od biznesu po outdoor. Nasze systemy nośne są perfekcyjnie dopasowane, przeznaczone do zarówno intensywnego ruchu, jak i transportu większych ładunków. Produkty Tatonki wyróżniają się bezwarunkową jakością – od materiałów po wykończenie. W naszych fabrykach kontrolowana jest każda pojedyncza sztuka, każdy krok jej wytwarzania. Sprzęt wyróżnia się i przekonuje do siebie, dzięki swej długowieczności, nawet w najcięższych warunkach. Dbają o to odporne materiały, staranne wykończenie, testy przeprowadzane na całych seriach oraz wieloletnie doświadczenie w produkcji. Nasz asortyment jest na tyle szeroki, że umożliwia znalezienie odpowiedniego ekwipunku do prawie każdej formy aktywności. Projektanci Tatonki biorą pod uwagę anatomiczne różnice w budowie, dlatego też powstają specjalne modele dla kobiet i dzieci.

Od ilu lat działacie na polskim rynku? Jak wyglądał wzrost sprzedaży przez te lata i jaki wg waszych szacunków osiągnęliście procent udziału w naszym rynku outdoorowym?

Firma HBMM jest wyłącznym dystrybutorem niemieckich marek Tatonka i Tasmanian Tiger. Od 2002 roku budujemy stabilną pozycję na rynku. Sprzedaż produktów Tatonki w Polsce zwiększa się nieustannie, w 2007 roku osiągnęliśmy 54 % wzrostu sprzedaży, w porównaniu do roku 2006. Rozpoznawalność i świadomość marki wzrosła o 32%. Nasze produkty można znaleźć w ponad siedemdziesięciu punktach w całej Polsce, włączając w to największe sieci sklepów outdoorowych. Procent udziału marki Tatonka w rynku outdoorowym w Polsce, z każdym rokiem jest coraz większy, ale jeżeli chodzi o segment akcesoriów podróżnych, wyrastamy na lidera pod względem asortymentu i dostępności, jak również relacji cena – jakość.

Mimo, że macie bardzo szeroki asortyment, wykraczający poza naszą branżę, to jednak trzonem produkcji Tatonki od 18 lat jest właśnie outdoor. Jaką kolekcję zobaczą na półkach sklepów w tym roku miłośnicy outdooru, czego mogą się spodziewać?

Tatonka jako marka niemiecka nie lubi rewolucji, dlatego w asortymencie nie zaszły poważne zmiany. Owszem w sezonie 2008 pojawi się kilka nowych modeli plecaków, a obecne wcześniej modele zyskają nowe kolory. Całkiem nowa kolekcja fotograficzna na pewno zrobi wrażenie. Odmieniona linia plecaków szkolnych i nowe torby podróżne to kolejne nowości. Nowe modele pojawią się również w segmencie plecaków miejskich i laptopowych. Wyprawowe wersje namiotów nowe portfele i kosmetyczki kończą listę nowości. Ogólnie rzecz biorąc, nowa kolekcja Tatonki to 1200 produktów w stałej sprzedaży, wysoka jakość, stonowana kolorystyka i nowe rozwiązania techniczne.

Zauważyliśmy w waszej nowej kolekcji zaawansowaną technicznie kurtkę męską Stratford z membraną eVent®. Czy to sygnał, że Tatonka zajmie się również produkcją specjalistycznej odzieży dla ekstremalistów?

Tatonka_StratfordKurtka Stratford

W zachodniej Europie już od dawna słychać głosy, że kończy się era Gore, a nadchodzi era eVent ®. Tatonka od lat produkuje swoją linię odzieży, a w tym sezonie podjęto decyzję o wprowadzeniu dwóch nowych modeli 3-warstwowych laminatów z eVent-u. Jest to swego rodzaju próba wysondowania rynku, w przypadku pozytywnej informacji zwrotnej od klientów i testerów możemy być pewni, że w przyszłych kolekcjach odzieży marki Tatonka, pojawią się bardziej techniczne modele kurtek membranowych.

Czy w tym roku stawiacie na jakąś szczególną kategorię produktu (plecaki, namioty, odzież etc.)?

W tym sezonie postawiliśmy na dwie grupy produktów, mianowicie odzież oraz plecaki trekkingowe. Nowa kolekcja odzieży prezentowana podczas targów Zima-Sport w Kielcach, zrobiła bardzo dobre wrażenie na naszych klientach. Również prezentacje, które przeprowadziliśmy na początku tego roku, spotkały się z dużym odzewem. Tym samym, we wrześniu tego roku, w wielu sklepach w całej Polsce, pojawi się nowej marka odzieży, z charakterystycznym bizonem na piersi. Promocja plecaków trekkingowych to nasze drugie zadanie w tym roku. Uważamy, że perfekcyjne systemy nośne, wytrzymałe materiały oraz doskonałe odszycie, dały efekt w postaci plecaków turystycznych z najwyższej półki, w rozsądnej cenie. Nasze plecaki mogą konkurować z innymi modelami z branży, bez obaw o wynik takiego porównania. Zachęcamy do zasięgnięcia opinii u zadowolonych turystów posiadających nasze plecaki. Nasze produkty często biorą udział w testach, są również promowane i szeroko opisywane w magazynach i portalach branżowych.

Jeśli mielibyście wskazać te najlepsze, najbardziej wzorcowe produkty w najnowszym katalogu, to co by to było? Innymi słowy, co firmuje najnowszą kolekcję?

Na pewno plecak Bison 75, najlepszy plecak trekkingowy Tatonki – zawiera wszystkie nowinki nowoczesnej budowy plecaków. Naszą dumę pokazuje już choćby sama nazwa: Tatonka to właśnie bizon. Ten model posiada topowy system nośny X1 dostosowany do dużych obciążeń.

Tatonka, plecak Bison 75Plecak Bison 75

Nowością w tym roku jest profesjonalny plecak rowerowy Pleney 12+. Dzięki zwężającej się ku dołowi formie, plecak nadaje się idealnie do różnych aktywności, zapewniając maksymalną swobodę ruchu. Szczególnie ważna dla napieraczy cecha: dostęp do bukłaka za pomocą oddzielnego zamka, także przy zapakowanym plecaku.

Tatonka, plecak Pleney 12+Plecak Pleney 12+

Kolejnym modelem firmującym nową kolekcję jest DSLR Pack, to w pełni profesjonalny plecak fotograficzny z nowym systemem podziału przestrzeni. Duże wnętrze zabezpieczone od zewnątrz z każdej strony poprzez specjalny system poduszek i wzmocnień. Możliwość indywidualnego dostosowania plecaka do swoich potrzeb dzięki przestawnym ściankom działowym pozwala na zabranie ze sobą różnej wielkości obiektywów oraz innych niezbędnych akcesoriów.

Tatonka, plecak DSLR PackPlecak DSLR Pack

Następny hit to Baby Carrier, jak mówią niektórzy „mercedes" wśród nosideł dla dzieci. Zaprojektowane z myślą o bezpieczeństwie i wygodzie małego podróżnika, jak również komforcie noszącego go rodzica.

Tatonka, Baby CarrierBaby Carrier

W kategorii toreb podróżnych nasz model Travel Roller, dostał bardzo wysokie oceny w wielu testach. Jest to doskonała torba na kółkach, z odpinanym plecakiem oraz dodatkowym systemem nośnym, umożliwiającym przenoszenie torby, jako plecaka.

Tatonka, torba Travel RollerTorba Travel Roller

Naszą galerię sław zamyka nowy namiot wyprawowy Mountain Dome Light. Dwuosobowy szturmowy namiot waży zaledwie 2900g. Użyte tu materiały począwszy od stelażu ze Scandium aż po tropik z Nylonu obniżyły wagę. Namiot został wzmocniony 5-krotnie warstwą silikonu tropik z Ripstopu Nylon 6.6.

Tatonka, namiot Mountain Dome LightNamiot Mountain Dome Light


Dziękuję za rozmowę i prezentację.

COMMENTS

WORDPRESS: 0