Home

Targi Kielce SPORT-LATO 2008 za nami

W miniony weekend zakończyły się Międzynarodowe Targi Kielce SPORT – LATO 2008, największa impreza branży sportowej i outdoorowej w Polsce. Zakończyły się sukcesem. Swoje produkty zaprezentowało 189 wystawców z 7 krajów (w ubiegłym roku Kielce gościły 170 firm), w tym około 80 marek outdoorowych.

Targi KIELCE SPORT-LATO 2008, hale(fot. Wojciech Słowakiewicz/4outdoor.pl)

Można powiedzieć, że Kielce potwierdziły pewną prawidłowość rynku outdoorowego w Polsce. Z jednej strony pokazały, że nasz rodzimy outdoor to wciąż jeszcze dość wąska gałąź przemysłu sportowego, dopiero przebijająca się, wypływająca na szerokie wody i nierówna. Prym na targach wiodły przede wszystkim uznane już marki zachodnie, wśród polskich producentów wyraźnie wybijała się natomiast 4 F Sport Performance. Tu wyraźnie widać było tzw. ruch biznesowy. I obok nich, na zasadzie kontrastu, mniejsze, dużo skromniejsze stoiska, które na pozycję w świecie outdooru muszą dopiero zapracować. Spora część powierzchni wystawienniczej pozostała zresztą pusta, mimo, że przecież targi skusiły w tym roku blisko 200 firm.

Targi KIELCE SPORT-LATO 2008, Euromark PolskaStoisko Euromark Polska S.A. (fot. Wojciech Słowakiewicz/4outdoor.pl)

Z drugiej strony tegoroczna odsłona pokazała wzrastającą „świadomość outdoorową" Polaków – co ciekawe, jeszcze nie tak dawno spora część pytanych na ulicy nie potrafiłaby sprecyzować, czym tak naprawdę jest outdoor. Tymczasem na jego coraz większą popularność w naszym kraju zwracają uwagę sami wystawcy. Mówią o coraz bardziej wymagającym i wybrednym odbiorcy, który nie zawaha się zapłacić więcej za dobry, sprawdzony i solidny produkt. O takiego właśnie klienta walczą zresztą sami producenci. A kuszą m.in. innowacjami technicznymi.

Zaawansowana technologia, najnowocześniejsze produkty, premiery to już stały punkt targowej rzeczywistości. Liczy się przecież przede wszystkim tzw. chwyt marketingowy i to wyraźnie widać było również w Kielcach. Obok, nazwijmy to, dość specyficznych ciekawostek (np. składany czekan Climbing Technology czy danie ekspresowe typu fast food niemieckiej firmy Trek’n Eat – puszka z hamburgerem gotowana w wodzie i danie na ciepło gotowe…) w kolekcjach 2009 dało się zauważyć dwie przeważające tendencje tj. produkty ekologiczne, biodegradalne (charakterystyczne chociażby dla marki Keen, Lafuma) i coraz bardziej popularne linie projektowane specjalnie dla kobiet. Na te ostatnie postawiła wyraźnie Salewa, proponująca Paniom m.in. specjalnie skonstruowany śpiwór Open Flex System, czy ekskluzywną matę samopompującą Alpindonna.

Sporo premier na przyszły sezon oferuje również firma Petzl. W jej ofercie znalazły się m.in. czołówka MYO RXP, nowe modele uprzęży, verso – czyli skrócona wersja reverso, ultra lekki karabinek HMS etc.

Targi KIELCE SPORT-LATO 2008, PetzlStoisko Petzla (fot. Wojciech Słowakiewicz/4outdoor.pl)

O innych propozycjach czołowych marek outdoorowych, które dopiero pojawią się na półkach, napiszemy już wkrótce. Zaprezentujemy również te produkty, które zdobyły wyróżnienia i targowe nagrody.

Targi KIELCE SPORT-LATO 2008, komisja konkursowaKomisja konkursowa podczas inspekcji (fot. Wojciech Słowakiewicz/4outdoor.pl)

Na Targi Kielce SPORT-LATO 2008 nie wypada jednak patrzeć jedynie przez pryzmat outdooru. To w równie dużym stopniu święto sportu w ogóle. Od tego rekreacyjnego po wyczynowy, z pokazem mody sportowej na Lato 2009 w tle. Organizatorzy postarali się w tym roku o poszerzenie oferty branżowej. Swoją premierę w Kielcach miał zdobywający coraz większą popularność Salon Fitness, Wellness & Spa, preferujący zdrowy i aktywny tryb życia. Można było zatem przyjrzeć się najnowszym propozycjom salonów, klubów fitness, siłowni etc.

I wreszcie coś dla ciała, okraszone sporą dawką adrenaliny – czyli ekstremalne skoki na rowerach Diverse MTB/BMX Dirt Contest oraz wyjątkowy turniej w speedmintona z udziałem światowej czołówki – pierwszego w rankingu Daniela Gossena i trzeciej rakiety na świecie Rene Lewickiego. Oryginalnej gry pod kierunkiem instruktorów mogli spróbować także amatorzy (speedminton to całkiem młoda i jeszcze mało znana dyscyplina, będąca połączeniem tenisa, badmintona i squash).

Targi KIELCE SPORT-LATO 2008, rowery BMX/MTBAkrobacje rowerowe (fot. Wojciech Słowakiewicz/4outdoor.pl)

Nie można nie wspomnieć o jeszcze jednym ważnym akcencie targów. Swoją konferencję w Kielcach miała Inicjatywa środowisk Wspinaczkowych „Nasze Skały", działająca w ramach Fundacji im. Jerzego Kukuczki. Włodzimierz "Jacooś" Porębski – Dyrektor operacyjny „Nasze Skały" i Mariusz Biedrzycki – Przewodniczący Rady „Nasze Skały" starali się zainteresować przedstawicieli branży outdoorowej osiągnięciami i działalnością Inicjatywy.

Targi KIELCE SPORT-LATO 2008, Nasze SkałyKonferencja "Nasze Skały" (fot. Wojciech Słowakiewicz/4outdoor.pl)

Targi Kielce SPORT-LATO 2008 odbyły się już po raz drugi. Poprzedziła je jeszcze zakończona sukcesem, tegoroczna odsłona zimowa (patrz: ZIMA-SPORT 2008 – podsumowanie). Czekamy więc z niecierpliwością na przyszłoroczną edycję. Tym bardziej, że Kielce to nie tylko płaszczyzna biznesowa i miejsce spotkań kontrahentów, ale impreza bardzo szeroko promująca sport i zdrowy tryb życia.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0