Kolejne informacje spływające z rynku pokazują, że branża outdoor mimo światowego kryzysu radzi sobie dość dobrze. VF Corporation, jedna z
największych globalnych korporacji zajmujących się branżą odzieżową, opublikowała raport z drugiego kwartału 2009 roku. Jej marki z segmentu "Outdoor and Action Sports" odnotowały dobre wyniki.
Ostatnie miesiące nie był najlepsze dla VF Corporation. Pomimo, że należą do niej (poza The North Face), takie marki jak: Wrangler, Lee, Vans, JanSport, Nautica, w drugim kwartale cała korporacja odnotowała przychody na poziomie 1 485,6 mln dolarów, co oznacza 11-procentowy spadek w stosunku do analogicznego okresu 2008 roku. Po uwzględnieniu różnic kursowych spadek ten wyniósł 3% (w pierwszym kwartale 2%).
Bardzo dobrze na tle innych marek radzą sobie brandy segmentu "Outdoor and Action Sports". Po uwzględnieniu różnic kursowych segment ten odnotował 2% wzrost – The North Face urósł o 4% (pierwszy kwartał 14%), zaś Vans o 14%. Ogromny, 32-procentowy wzrost sprzedaży odnotowano na rynkach azjatyckich. O 19% wzrosła również sprzedaż w bezpośrednich kanałach sprzedaży (sklepy monobrand, internet).
Eric C.
Wiseman, prezes VF Corporation mówi:
Dzięki podjętym działaniom oszczędnościowym i marketingowym w drugiej połowie roku powinniśmy osiągnąć znaczącą poprawę zarówno przychodów, jak i dochodów. Jesteśmy przekonani, że model biznesowy VF, czyli oparcie się na silnych brandach działających w wielu segmentach oraz siła finansowa korporacji zdadzą egzamin w tych trudnych czasach, co pozwoli nam dalej budować naszą przewagę konkurencyjną w nadchodzących miesiącach i latach.
Źródło: VF Corporation
KOMENTARZE