Oszałamiający sukces Asia Outdoor

Sukcesem zakończyły się 4. Targi Asia Outdoor (Nanjing, Chinachy). Liczba zarejestrowanych gości targów wzrosła o ponad 50%.

2 sierpnia po zakończeniu 4. Asia Outdoor okazało się, że nie tylko odniosły one oszałamiający sukces dzięki zwiększeniu liczby zwiedzających do ponad 14 tysięcy, ale również otwarty został nowy rozdział w ich rozwoju. Po pierwszych analizach wyników targów, Knut Jaeger (współzałożyciel Targów i ekspert ds. Azji od 1978 roku) jest bardzo zadowolony z realizacji stawianych założeń: więcej zwiedzających, nowi goście z nowych regionów oraz widoczny rozwój biznesu OEM (Original Equipment Manufacturer) zapoczątkowanego podczas targów.

Asia Outdoor 2009, ceremonia otwarcia targówAsia Outdoor 2009, ceremonia otwarcia targów

Po zwiększeniu powierzchni do 25 tys. m2 i liczby wystawców z 245 do 288, organizatorzy spodziewali się również większej liczby zwiedzających. Jednak liczba 14.344 gości (prawie 53% wzrost, warto wspomnieć, że została ona obliczona na podstawie ścisłych standardów FKM), przerosła nawet najśmielsze oczekiwania. Knut Jaeger w optymistyczny sposób skomentował zaistniałą sytuację: Nasze wysiłki zmierzające do stworzenia platformy łączącej społeczność outdoorową przyniosły wymierne rezultaty.


Na podstawie analizy danych ze zgłoszeń uczestnictwa i ankiet przeprowadzanych w trakcie Targów, możemy stwierdzić, że wielu zwiedzających przybyło do Nanjing z północy kraju. Dodatkowo, liczni drobniejsi dystrybutorzy pojawili się na Targach po raz pierwszy
– mówi Richard Li, Asystent Dyrektora Targów Nanjing – Po pięcioletnim okresie boomu branży outdoorowej w Chinach, w końcu ten trend konsumencki pojawia się również w miastach drugiej i trzeciej wielkości, które i tak należy zaliczyć do kategorii megamiast o populacji do 7 milionów mieszkańców – dodaje z uśmiechem satysfakcji.

Asia Outdoor 2009, hale targoweAsia Outdoor 2009, hale targowe

Większość z 35 nowych marek to producenci OEM poszukujący nowych rynków zbytu, które mogłyby wspomóc załamujący się eksport. Te debiutujące marki stanowiły bardzo interesujący element, szczególnie dla tych dystrybutorów, którzy koncentrują się na tańszych segmentach rynku. W odpowiedzi na pytanie o wrażenia, mówili o zadowoleniu i satysfakcji z przebiegu Targów. We współpracy z topowymi markami europejskimi i zagranicznymi, Targi Asia Outdoor oferują szeroki wybór produktów dla nowych, wschodzących rynków. Nawet międzynarodowi nabywcy wyrażali się bardzo pozytywnie o atmosferze towarzyskiej Targów Asia Outdoor.

Ponad 86% mark uczestniczących w Targach stwierdziło, że z pewnością pojawią się również w 2010 roku, a niektóre z nich zarezerwowały już większe przestrzenie wystawowe. Zespół Targów Nanjing i jego Europejskie Biuro w Niemczech są przekonani o sukcesie edycji 2010 i o dalszym wzroście wyników. Koncentrujemy się nie tylko na ilości. Udało nam się zidentyfikować kluczowe czynniki odpowiadające ze dalszy rozwój Asia Outdoor – mówi Oliver Schmitt, Dyrektor Targów. Budowanie platformy dla wspólnoty outdoorowej, tworzenie okazji dla interesujących doświadczeń biznesowych, kojarzenie europejskich marek z azjatyckimi dystrybutorami oraz inwestowanie w rozwój handlowy nowych rynków – takie są cele kolejnej edycji Targów!

Źródło: Asia Outdoor
Tłumaczenie: Tomasz Przesmycki
Nowsze artykuły

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0