Kolejne dobre informacje nadchodzą od światowych potentatów rynku outdoorowego, szwedzki koncern Fenix Outdoor odnotował 19% wzrost przychodów w pierwszym półroczu 2009 roku.
Fenix Outdoor, to spółka akcyjna posiadająca takie światowe marki jak: Fjällräven, Hanwag, Primus i Tierra. Firma jest również właścicielem sieci sklepów outdorowych Naturkompaniet (28 sklepów w Szwecji, w tym 6 franczyzowych).
Od stycznia do czerwca przychody Fenix Outdoor wyniosły 52,5 mln € i jest to wynik o 19% lepszy w stosunku do roku ubiegłego. Ponadto zysk operacyjny firmy skoczył w tym okresie aż o 30% do 7,4 mln €.
W pierwszym półroczu przychody ze sprzedaży brandów należących do Fenix Outdoor wzrosły o 19% do 41 mln €.
Wynik ten jest zaskakująco dobry. Przypomnijmy, że inne światowe marki outdoorowe notują dużo niższe, jednocyfrowe wzrosty. Przyczyna rewelacyjnego wyniku leży w słabej szwedzkiej koronie. Po odjęciu wpływu różnic kursowych szacowany wzrost jest już bliższy europejskim realiom i wynosi ok. 5%. Największym rynkiem dla marek Fenix Outdoor są Niemcy (29%), tuż przed Szwecją (28%) i krajami Beneluxu (14%). Spółka odnotowała, że największe kłopoty ze sprzedażą mają ich kontrahenci działający poza outdoorem. Zysk operacyjny firmy z tej działalności wzrósł o 8%.
Również sieć Naturkompaniet odnotowała wzrosty – sprzedaż w jej sklepach wzrosła o 21% do 11,5 mln €. Świetne wyniki sprzedaży firma zawdzięcza dobrej zimie, ale również w kolejnych miesiącach wyniki sklepów były więcej niż zadawalające. Nie wygląda żeby coś miało się zmienić na gorsze – w lipcu przychody Naturkompaniet wzrosły o 37,1%, a jednostkowa liczba zakupów o 32,3%.
Źródło: Fenix Outdoor
KOMENTARZE