21 listopada w centrum handlowym Bonarka City Center w Krakowie otworzono cztery nowe sklepy z odzieżą outdoorową: Bergson, Planet Outdoor, 4F Sport Performance i Hi Mountain.
Kraków tym samym ma już sporą sieć sklepów górskich. Mimo, że słowo „kryzys” jest nadal odmieniane przez wszystkie przypadki, to producenci odzieży górskiej, jak co roku obawiają się jedynie pogody. Poza tym liczą, że potencjalnych klientów przywiedzie do Bonarki czysta ciekawość.
Bonarka City Center jest jednym z największych centrów handlowych w Polsce, mieszczącym na 91 tysiącach metrów kwadratowych 270 sklepów, 30 restauracji i kawiarni oraz największy w kraju kompleks kinowy Ciemna City (20 sal kinowych). Wielki zespół handlowy został zbudowany na terenie byłych Zakładów Przemysłowych Bonarka, przy ul. Kamieńskiego 11.
Salon Hi Mountain w Bonarce, to już piąty sklep tej firmy w Krakowie (cztery sklepy Hi Mountain, plus jeden Vaude).
– Do naszego sklepu zamierzamy zwabić klientów dobrą ofertą, wysoką jakością wnętrza i promocyjnymi cenami w pierwszy weekend handlowania ( -20 % na Hi Mountain i 10% na Vaude i Garmont) – mówi Grzegorz Chwoła, szef działu marketingu.
Podobną strategię ma Zenon Raszyk, menadżer ds. sprzedaży w firmie Euromark Polska S.A., właściciela marek Planet Outdoor, Alpinus i Campus.
– Klientów oczywiście mamy zamiar przyciągnąć na wiele sposobów, począwszy od wyboru optymalnych marek i towarów dopasowanych do centrum handlowego Bonarka, przez doskonale wyszkolony personel, po ciekawy wystrój. Nasze wyniki, jak zawsze, będą zależeć od pogody. Nie jestem meteorologiem, nie mogę powiedzieć jaka będzie zima, ale jeżeli będzie długa i mroźna to dla branży będzie dobra, niezależnie od innych czynników zewnętrznych.
Salon Planet Outdoor w BCC, jest debiutem tej marki na rynku krakowskim.
Sklep firmy Bergson w Bonarce, to już drugi salon sprzedający tę markę w Krakowie.
– Czas pokaże jak Bonarka przyjmie się na mapie zakupów krakowian i okolicznych satelitów Krakowa – mówi Paweł Łakomy, dyrektor handlowy Bergson. – Na pewno, duże i dobrze skomercjalizowane centrum handlowe daje większe szanse powodzenia. Outdoor, jak widać na przykładzie innych galerii, z powodzeniem przyjął się w takich miejscach, a w szczególności w Krakowie, gdzie nasza marka od lat sprzedaje się bardzo dobrze. W październiku odnotowaliśmy spory wzrost sprzedaży. Czy ten trend się utrzyma? Zobaczymy. Wszystko będzie zależało od nastrojów konsumenckich i pewnie jak zwykle – od sprzyjającej pogody.
4F Sport Performance od lat intensywnie rozwija swoją sieć dystrybucji. Sklep w Krakowie to już 31 salon 4F. Poza tym, firma posiada 17 salonów firmowych, 13 franczyzowych oraz 28 stoisk firmowych.
Bonarka City Center czynna jest codziennie od godziny 10 do 22.
KOMENTARZE